Gezondheidsprobleem jonge hond, niet willen eten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilouNigel

Re: Gezondheidsprobleem jonge hond, niet willen eten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 22:16

Dit staat inderdaad boven aan mijn lijstje voor vervolg onderzoeken. Voor mijn gevoel heeft ze echte alle tekenen van EPI. De lokale dierenarts verwachtte ook een andere uitslag dan wat we kregen. Mijn gevoel zegt dat het TLI zakkende is na een pancreatitis en dat we over een maand of 2 misschien een totaal andere uitslag krijgen. Niet echt ergens op gebaseerd maar wel iets wat door mijn hoofd blijft spoken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:18

echt heel vervelend als goed eten niet lukt met een dier.
kan heel frustrerend zijn.
hoop dat het binnenkort wel beter gaat :j

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:28

Oooo een powderpuff! Ik heb er ook 2, geweldige hondjes! En zo leuk als iemand vraagt watvoor ras is dit om te zeggen: een Chinese naakthond met haar :')

Sorry geen passend advies, hoewel de mijne ook ontzettende moeilijke eters zijn. Van alles geprobeerd en nu kook ik elke week een grote pan kippen bouillon. Vries ik voor een week in en krijgen ze over de brokjes, nu gaat het eten redelijk.

Heel veel succes met je puffje en je mag altijd pben!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:53

Ik heb een hond met EPI en vindt het juist niet geheel op EPI lijken. De reden dat een hond met EPI afvalt is omdat ze eten niet verteren, niet omdat ze niet eten waardoor ze juist enorme honger krijgen.
Ik zou eerder aan addisons denken

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 09:21

Addisons staat op nr. 2 op mijn lijstje. Heb het topic van bokker Kabayo op de voet gevolgd en herkende er een heel aantal klachten in. Zeker omdat de bijnieren wat klein op de echo waren. Volgens de internist wijst haar bloedonderzoek niet die kant op. Het cortisol zou dan een stuk lager moeten zijn dan het bij haar is.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:40

Is er onderzocht op IBD? Dit kan ook zulke symptomen geven

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:49

Wij hebben exact hetzelfde verhaal.
Die van ons is nu inmiddels 1.5 jaar en we zijn al vanaf dat ze 12 weken was aan het tobben qua eten. Ze vreet ook alles wat ze tegenkomt.
Inmiddels geven wij haar brokken met puur hertenvlees. Deze weken wij een half uur van te voren in warm water. Dit helpt een beetje, maar zoals ook bij jullie kwam er niks uit onderzoeken.
Onze DA geeft aan dat dit bij 1 op de 1500 honden voorkomt. Wij hebben ook van alles geprobeerd, maar wij kwamen erachter dat ze zonder medicatie, gesteriliseerd en op natuurvoer het beste functioneert...

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 16:15

Femia schreef:
Is er onderzocht op IBD? Dit kan ook zulke symptomen geven

Dit zou met een scopie en biopsies bevestigd of uitgesloten kunnen worden. De internist bood dit als optie als de combi dieet/medicatie niet voldoende is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:22

Gezien je voedselintoleranties vermoedt en de insectenbrok niet werkt, zou ik alleen voor vis gaan eigenlijk.
Hier ook een heel eliminatietraject doorlopen voor 1 van mijn honden. Die was ook continu misselijk, wisselvallige eetlust en vaak na het eten terug overgeven...

Gezien het een teef betreft en ze tekenen van schijndracht geeft, zou ik (ochtend)misselijkheid ook niet uitsluiten. Mijn teef is ook in februari loops geweest en heeft een hele dracht doorlopen qua gedrag en eetlust. Eten haalde ze letterlijk haar neus voor op, alleen extraatjes (vooral wat wij eten) eet ze uit de hand, maar haar voer? No way, letterlijk er bij gaan liggen of ze snel mogelijk weglopen. 9 weken na de loopsheid (bevalling) was het iets beter, maar nog steeds wisselvallig. Haar gedrag op wandeling begon wel stilaan te veranderen. Nu zou de periode zijn dat de pups vd melk gespeend kunnen worden en madam is voor het eerst sinds lang 's ochtends komen bedelen voor voer...
Ik zeg niet dat dit bij jouw teef de oorzaak is, maar het kan wel meespelen, waardoor een oorzaak vinden nog moeilijker wordt.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:15

Ik heb totaal geen moeilijke eter hier maar wel een die moet oppassen met zijn darmen.
Ook een graseter en soms ook misselijk. Toen ik dus nog niet op mijn voer stond waar hij nu op staat, stonk hij als een bunzing vaak diarree maar at wel. Zijn fokker adviseerde mij veendrenkstof (lijkt op modder) hierdoor kwam zijn maag wat meer tot rust en de diarree was ook minder.
Het is homeopatisch en wie weet vindt ze het wel lekker, het stinkt wel. Nu staat die van mij op starfish van imperial food deze is gebaseerd op haring, en de klachten van winderigheid en veel diarree misselijk etc. zijn weg. Soms heeft ie wat verkeerds gegeten en dan geef ik hem weer de veendrenkstof en dat helpt.
Heel veel succes er mee want wat dit is echt niet leuk om je hond zo te zien.
Ik hoop voor jullie dat jullie gauw een oorzaak vinden

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:24

Misschien al geprobeerd, maar wat gebeurt er als je haar brokken buiten verstopt en ze er voor moet werken? Mijn hond had maagzweren, maar wou niks eten ook buiten niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:28

Loopsheid en daarna problemen? Is er gekeken of ze idd schijndrachtig is of misschien een baarmoeder ontsteking heeft die sluimerd?

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 15:38

Bedankt voor de reacties!

Meerdere soorten vis staat op de lijst met intoleranties dus die mogen we voorlopig zeker niet voeren. Veendrekstof ga ik er niet in krijgen ben ik bang := maar bedankt voor de tip misschien iets voor in de toekomst als het eten weer wat wil.

Werken voor de brokken door middel van zoektocht, spelletjes, kunstjes doen hebben we geprobeerd en werkt niet. Ze pakt het voer aan of wijst het aan maar eet het niet op.

De eerste problemen begonnen zo'n anderhalve maand voor de loopsheid omdat dit ook bij mij in het hoofd bleef hangen hebben we met de echo haar voorplantingsorganen nagekeken maar dit zag er allemaal volgens het boekje uit. Schijnzwangerschap of baarmoederontsteking sloot de internist daarmee uit.

Inmiddels eet ze al een paar dagen de Sanimed Insect, niet iedere dag en niet veel (20-30gr) maar het is in ieder geval wat. Maandag terug geweest bij de lokale dierenarts voor een follow-up en de entingen. Plan van aanpak is de medicatie verlengen voor nu en het TLI opnieuw laten bepalen en dan voldoende nuchter. Aan de hand van die uitslag worden er vervolgonderzoeken gepland bij de internist.

Voordat ik het aan de kant schuif als zijnde slechtetende hond wil ik toch nog wat zaken uitgesloten hebben. Jullie tips, ook via pb, neem ik allemaal mee!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:15

Afgelopen maandag heb ik mijn 12 jaar oude koningspoedel in moeten laten slapen. In december begonnen de klachten bij hem ook met niet willen eten. We hebben de volgende onderzoeken gedaan: zeer uitgebreid bloedonderzoek, uitslag perfect en zeer goed voor zijn leeftijd, foto gemaakt van de borst vanwege een tumor die daar zit, uitslag geen veranderingen dus tumor kan het niet zijn, scan van de buik gemaakt, uitslag was alles ziet er perfect uit, laatste onderzoek was een scopie onderzoek, keel-slokdarm-ingang maag-maag- ingang naar de darmen zien er perfect uit.Foto's gemaakt van zijn hoofd om uit te sluiten of daar een tumor zat en direct ook de kaak mee genomen in onderzoeken of er niets woekerde daar dat hij zeg maar een soort van kiespijn zou hebben, alles was goed. We hebben veel medicatie geprobeerd, tegen misselijkheid-pijnstillers-maagbeschermer-medicatie om de honger op te wekken, niets heeft geholpen. Er waren dagen dat hij niets wilde, dagen dat hij amper 150 gram at, dagen dat hij ruim 4 ons at. De dagen dat hij goed at zat hij ook goed in zijn vel, wilde spelen, kluiven, mee naar het bos. Dagen dat hij niet at lag hij maar te rillen en was niet actief, logisch want hij had geen brandstof in zijn lijf om de kachel op te krikken. We hebben niets kunnen vinden, reden ook niet. Hij begon vorige week zo mager te worden dat het lijf zijn spieren begon aan te tasten. Toen hebben we de keuze gemaakt dat het goed is geweest, hij heeft een super leven gehad, we hebben alles voor hem gedaan.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 20:39

Omdat het EPI-verhaal toch in mijn achterhoofd bleef rond spoken hebben we afgelopen woensdag wederom (voldoende nuchter) bloed laten prikken. Ook was ik erg benieuwd wat het foliumzuur had gedaan na 6 weken supplementeren.

Het TLI was 29,1 ug/l wat gewoon netjes is en EPI daarmee uitsluit.
Het foliumzuur was maar ietsjes gestegen. Het is nog steeds erg laag en ik had gehoopt dat dit harder gestegen zou zijn. B12 is wat gezakt dus dit zal ook gesupplementeerd worden. De grootste verrassing voor mij was het cortisol, dit was behoorlijk hoog. Heb de uitslagen doorgestuurd naar de internist en wacht op haar interpretatie van de resultaten.

De hond eet inmiddels wel iets beter en ze braakt niet meer dus dat is in ieder geval winst. Ze was woensdag wel weer behoorlijk afgevallen en zakte onder de 4kg -O-. Haar immuunsysteem is een beetje van slag door alles, vieze oogjes, oorontsteking, hoestje, het wil nog niet vooruit. Mochten jullie nog ideeën hebben, ik waardeer ieder inzicht!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 14:27

Wat een vervelende situatie! Qua voeding zou je dit nog kunnen proberen (mocht je dat niet al gedaan hebben): https://www.rawveterinarydiets.com/prod ... ic-insect/

Onze teckel is mega allergisch, wij hebben hem uiteindelijk van RAW over gezet naar Sanimed, puur omdat wij liever brok voeren.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 16:03

Die kregen wij inderdaad aangeraden vanuit Vught. Helaas vindt de hond het te ranzig voor woorden := ze wil het niet eten, niet rauw, niet gebakken, niet gestoomd. We voeren nu de Sanimed Insect, dit eet ze dus redelijk maar de internist vond dit niet de beste optie in onze situatie. Zij schreef de Trovet Insect voor maar deze valt (nog) niet in de smaak.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 16:14

MilouNigel schreef:
Die kregen wij inderdaad aangeraden vanuit Vught. Helaas vindt de hond het te ranzig voor woorden := ze wil het niet eten, niet rauw, niet gebakken, niet gestoomd. We voeren nu de Sanimed Insect, dit eet ze dus redelijk maar de internist vond dit niet de beste optie in onze situatie. Zij schreef de Trovet Insect voor maar deze valt (nog) niet in de smaak.

Totaaal anders misschien, kijk eens bij/naar bugs4pets.
Geen idee zo qua samenstelling. Maar popte ineens op. :)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 16:32

Dat is een goede tip! Ik duik even in de samenstelling.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:15

MilouNigel schreef:
Dat is een goede tip! Ik duik even in de samenstelling.

Dat heb ik nog niet gedaan net als t insecten voer wat je zelf noemde. Maar misschien is t iets

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:16

Wat een ellende ts.
Hoop dat ze bij een eerlijke fokker vandaan komt want helaas ben ik ook aardig op mn bek gegaan met een bepaalde fokker van de chinezen.
Onze dame wordt alweer bijna 13 en nooit gedacht dat zij dit zou halen.
Ik weet niet waar ik allemaal op heb laten testen zoveel onderzoeken heeft ze inmiddels gehad maar ze heeft iig een autoimmuunziekte.
Ze staat nu al een aantal jaar op om de 2 dagen een kwart prednisolon en doet het hier super op maar wat een verdriet heb ik gehad haar zo ellendig te zien.

De afwijkende bijnieren is hier ook een bekend iets.
Hoop dat je eruit komt.
Succes iig met haar.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 20:46

Ik heb via pb contact gehad met ts en er zijn een aantal die mijn verhaal wel kennen vanuit t puppy topic maar ook vanuit mijn noodkreten uit een eigen topic.
Toen ik las chinees en vroeg ziek dacht ik oei en indd het is dezelfde brood fokker,helaas flikt deze vrouw het dus nog steeds -:(-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 20:49

zijn jullie honden dan familie?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 20:56

ellepel schreef:
zijn jullie honden dan familie?

Dat hebben we nog niet uitgezocht maar ik weet wel dat dit geen eerlijke fokker is en dat ze echt elke andere fokker zwart maakt van dit ras maar zelf de grootste ellende verkoopt.
Ik mag in mijn handen knijpen dat mijn hondje inmiddels al bijna de 13 jaar mag meemaken maar wat een ellende en wat voor onderzoeken we allemaal wel niet hebben gedaan....
Ik weet niet of mijn hondje ook op Addison is getest maar ze heeft wel
Het een en ander aan andere aandoeningen helaas.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:00

Meggiemeg, gecondoleerd met het verlies van je hond :(:)

TS mijn hond heeft ook maagproblemen gehad en na scopie met biopten bleek een helicobacter bacterie de oorzaak