Is daar een reden voor?
We hebben hier wel een overschot aan mannetjes eenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LaPluche schreef:In de buurt hebben we echt veel eenden, maar bijna geen nesten of pulletjes te zien....
Is daar een reden voor?
Absolem schreef:janouk schreef:
Lief, wilde eenden hebben het moeilijk. Het aantal daalt sterk in NL.
https://www.erikkleyheeg.nl/dutchmallar ... kenproject. Als je mee wil werken aan nationaal onderzoek, meld dan straks het aantal kuikens in de kuikenteller.
Vooral de vrouwtjes hebben het moeilijk...
De mannetjes daarintegen leven er lustig op los hier op het enige vrouwtje.... Heren zijn ook moddervet...
LaPluche schreef:In de buurt hebben we echt veel eenden, maar bijna geen nesten of pulletjes te zien....
Is daar een reden voor?
snorkel1986 schreef:Euh mijn buurt weinig te merken aan de schaarste van de musze vliegen mij met zijn allen net niet dood als we de schuur binnen komen ook spreeuwen zien we er nog best wat van ( naar die idd minder als vroeger) en eenden en waterkipjes elkjaar hier wel een span wat er uiteindelijk toch wat grootbrengt maar de buizerd en sperwer vissen hier ook de ( tamme) eedekuikens zo uit de wei dus wij halen ook maar alles binnen helaas ( is zn mooi gezicht moeders met kuikens) maar als spetter voer mij te duur en zonde van het werk