.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:50

Annet_Dottie schreef:
CKR schreef:
Onze buurvrouw heeft in de tuin zo'n apparaatje die een heel hoog geluidje afgeeft. Katten schijnen dat erg vervelend te vinden waardoor ze er geen last meer van heeft. Zij vindt het een fijne oplossing.

Dat zijn handige apparaatjes inderdaad maar dat is wat ik in m'n post bedoel met de ultrasone apparaatjes. Dat zal mijn eigen kat en die van de buurvrouw ook afschrikken en dat vind ik dan weer niet helemaal de bedoeling..

Aha :') oeps nee dat is dan inderdaad niet wenselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:15

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MarChak

Re: Mijn tuin is een kattenbak. What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 01:24

Google eens op Scarecrow, op waterdruk, met sensor, kun je makkelijk uitzetten als je zelf met je kat buiten bent.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 06:56

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:02

Kun je stroom draad zetten boven langs de schuttingen of muren die je hebt

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:08

CKR schreef:
Onze buurvrouw heeft in de tuin zo'n apparaatje die een heel hoog geluidje afgeeft. Katten schijnen dat erg vervelend te vinden waardoor ze er geen last meer van heeft. Zij vindt het een fijne oplossing.

Mijn oude buurman had dit ook, hij vond onze katten wel lief, maar eentje scheen ook af en toe bij hem in de tuin te poepen en daar had die zo'n apparaat neer gezet.
behalve dat ik niet meer in de tuin kon zitten omdat ik helemaal gestoord werd van de hoge piep, liep onze kat er nog vrolijk naar toe als of er niks aan de hand was :+

Weet zo helaas geen oplossing TS, wij zijn inmiddels verhuisd en gaan onze tuin afschermen ter bescherming van onze eigen katten, maar dat zal andere katten vast ook buiten houden.

Wij doen het iets anders, maar als je een goedkoop systeem wilt is dit msischien wel iets. Alleen als je lage hekjes e.d. hebt dan word het natuurlijk lastig, op de hoge stutting delen kan het wel helpen.

Afbeelding

Hele andere gedachten, maar kan je geen moestuintje op pootjes maken? Zeker als je toch van plan bent op relatief korte termijn te verhuizen, kan mij voorstellen dat je dan niet echt meer wil investeren in een verbouwing van je tuin, zo'n bak zullen ze denk ik minder snel in graven, zeker als je aparte bakjes er in heb en het misschien in het begin tot er wat op komt af scherm met een net oid?

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:55

Als het alleen om het poepen en graven gaat, kun je ook kippengaas op de grond leggen.
Planten groeien er door heen, maar katten kunnen niet graven. Wel in je moestuin gaten er in laten (of later maken) voor als je gaat oogsten.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:02

Het schrikdraad hoor ik zelf niet tikken (het kastje alleen als ik in de schuur sta), tenzij het ergens contact maakt met een takje oid, dan los ik dat meteen op.
Verder staat het alleen aan als onze katten buiten zijn. Blijkbaar voldoende om andere katten buiten te houden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:41

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:44

Ik had dit probleem in mijn vorige huis/tuin. Mijn eigen kat komt netjes naar binnen om op de bak te gaan zitten en mijn voortuin lag vol met poep van andere katten....

Ik moet zeggen dat de koffiedik hier weinig hielp. De satéprikkers ook geprobeerd (wat een rotklus!) en dat leek in eerste instantie wel iets te helpen, maar uiteindelijk ook niet meer. We hebben toen nog overwogen om kippengaas over de tuin te spannen, maar toen zijn we verhuisd dus dat is er nooit van gekomen. Misschien is dat een idee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:47

Hier wat geraniums neergezet op de plekken waar de kat steeds groef en wat kattenkorrels neergestrooid.
Bij de ingang met zo’n spuitbus gespoten en ik heb hem niet meer gezien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:51

Ik lees mee. Wij hebben helaas hetzelfde probleem. Deze week zelfs poep op het grasveld :r . Ze vinden de vogels in de voliere bij de buren erg interessant, en gebruiken onze tuin als doorgang en toilet. Wat ik nu doe is ze enorm laten schrikken als ik er 1 spot.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:54

Ik heb de oplossing met de satéprikkers. Mijn tuin heeft net nieuwe beplanting en mijn eigen kat vond het wel een leuk idee om de nieuwe helmgrasjes uit te graven. Ik heb nu een veldje vol saté-prikkers. Vooralsnog werkt het al 4 dagen :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:57

Iemand ervaring met goede bodembedekkers die er leuk uit zien, en weinig onderhoud vragen? Dat lijkt mij een goede oplossing. Als er overal planten staan is er ook weinig ruimte om te graven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:58

Maar dan moet je ze gelijk al groot kopen. Ik weet niet of dat mogelijk is. Want anders heb je alsnog last van katten in het begin.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:58

Die ultrasone apparaatjes zijn echt niet leuk voor jonge mensen/gevoelige mensen.. Ik ben heel erg blij dat ik hier verder geen buren heb maar ik moet wel eens door het dorp en dan wordt ik helemaal gek van die dingen. Niet doen dus, echt niet doen.

Verder heb ik zelf ook 2 katten die wel eens in de moestuin gingen zitten. Sinds ik een dikke laag mulch (oud hooi) over de bedden heb liggen komen ze er niet meer doorheen en zitten ze nu op de paddocks (waar dat wel mag). Dus misschien kan je je verdiepen in hooimulch (ook meteen super goed voor je bodemleven)? Verder woon ik zodanig vrij-af dat ik geen last heb van buurkatten en de buren ook niet van mijn dames. Dus voor het territoriale hoeven ze het niet te doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:59

Ik heb er ook heel veel last van in de voortuin (oke en ze kruipen achter onder de schutting van de buren door en mijn schuur in dus ik moet alles achter ook af gaan sluiten terwijl er echt maar kleine stukjes zijn die open zijn)

In de voortuin mag ik dus ook geen hoger hek neerzetten als er nu staat, kan het niet helemaal afsluiten en geen net ofzo. Ze poepen zelfs op het gras en graven alle nieuwe planten uit. Ik moet dus opletten waar ik loop en alleen de tegels zijn veilig... Het zijn er 3 of 4, weet van wie ze zijn maar die houden ze niet binnen en gaan ze niet doen ook. Die katten gaan juist naar buiten om te poepen of plassen en mijn tuin is favoriet blijkbaar. Pad naar de voordeur moet ook open blijven. Je zou bijna alles in een zakje doen en terug brengen naar de eigenaren :')

Ik lees dus mee. Die piep apparaatjes vind ik vreselijk, ik hoor ze zelf ook, mijn hond ook en ik heb toch te vaak gezien dat de katten precies weten wanneer ze afgaan en waar ze wel veilig kunnen lopen en zitten...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:59

SusanH schreef:
Iemand ervaring met goede bodembedekkers die er leuk uit zien, en weinig onderhoud vragen? Dat lijkt mij een goede oplossing. Als er overal planten staan is er ook weinig ruimte om te graven.

Kleine maagdenpalm! Vinca minor. Leuke paarse bloemetjes.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:01

Heeft iemand al eens een laagje boomschors geprobeerd? Of graven ze daar gewoon doorheen?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:02

SusanH schreef:

Sieraardbeitjes, ooievaarsbek, vinca major/minor, munt (oké das wel echt onkruid), bramen als natuurlijke afscheiding van je moestuin stukje... er zijn heel veel opties. Gele en paarse dovennetel kunnen er ook wat van, voornamelijk de gele is op zure grond echt een plaag :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:03

Suzanne F. schreef:
SusanH schreef:

Kleine maagdenpalm! Vinca minor. Leuke paarse bloemetjes.

O die zijn leuk! Ik ga eens kijken.

HopeMyDay ojee plaag zit ik niet op te wachten :') naast de kattenpoep al zat onkruid wat steeds omhoog komt :+

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:12

Wij hebben veel lobularia, bloeit de hele zomer (staat ook heel de dag in de zon).
Afbeelding
Wat we ook veel hebben is cerastium (viltige hoornbloem) deze bloeien vaak en hebben een mooie zachtgroene kleur (het blad).
Afbeelding

Deze komen elk jaar weer op. Ik had ze afgelopen jaar iets te pittig verwijderd dacht ik, maar ik zie ze nu weer opkomen gelukkig. Want het ziet er altijd fleurig uit.

En deze vullen de borders zo op, dat de kat er niet tussen kan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:39

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:55

Een hond nemen ;) .

Nee, even serieus dat is een lastig probleem als je zelf ook katten hebt en je geen goede schutting mag bouwen. Ik denk dat een stroomdraadje nog het eenvoudigste is.

Die ultrasonische geluiden word ik echt knettergek van. Ik snap niet dat andere mensen dat niet kunnen horen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:10

Bij ons zelfde probleem maar daar werkte satéprikkers wel. Ik had dan wel die grotere in de grond en vrij dicht op elkaar waardoor er weinig ruimte was om te lopen.
Ik heb ze er nu trouwens uitgehaald omdat het niet meer nodig is. En ja, je moet ze er weer even in- en uithalen maar ja, dat is het werk echt niet :D