Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
office schreef:Mijn hond is bijna 9 jaar inmiddels , de mastcel tumor op haar poot groeit niet heel snel en ogenschijnlijk is ze helemaal gezond ,vrolijk ,energiek en prima eetlust.Ik ben blij dat de tumor niet verwijderd is en ze geen zware operatie heeft door moeten maken .Elk geval is natuurlijk anders maar wel vreemd dat jou dierenarts niet naar uitzaaiingen heeft gekeken ?De levensverwachting van mijn hond is ongeveer 10/14 jaar dus als ze nog 10 mag worden dan vind ik dat ik niet mag mopperen gezien dat ze al een tijd een tumor heeft.Sterkte verder met jou hond ik weet hoe naar het voelt.
koenlover schreef:Mijn teefje is bijna vier jaar geleden op 8-jarige leeftijd ook geopereerd aan twee bulten die achteraf uit onderzoek mastcel tumoren bleken, volgens mij gaf de dierenarts toen aan dat het gradatie/type 2 tumoren waren. Een hebben ze volledig kunnen verwijderen de tweede helaas niet. De dierenarts gaf toen ook aan dat het afwachten was hoe het verder zou uitpakken (chemo was voor ons geen optie).
De tumor die ze niet volledig konden verwijderen is vrij snel weer naar het oude formaat gegroeid. We waren bang dat hij verder zou groeien maar dat gebeurt gelukkig niet. Ik herken wel wat Office zegt, de ene dag lijkt ie iets kleiner dan de andere. Maar ze heeft er geen last van en is volgende maand vier jaar stabiel en wij behandelen er dus niet aan. Het is een hele grote hond (60 kilo) en ze wordt in september 12, dat had ik vier jaar geleden na de uitslag niet durven hopen.
Jester_ schreef:Ik wilde laatst een update plaatsen, maar ik dacht als ik zeg dat het goed gaat is het de goden verzoeken
Het is voor luna nu een jaar geleden. Ik zie bulten komen en weer gaan, 1 bult is toen nagekeken en een vetbult en die blijft als enige ook echt zitten . Ik weet niet of dat juist positief of negatief is dat ik andere bulten zie komen en gaan. De wond heeft lang moeten genezen en die huid daar is nog steeds niet mooi.
Haar echo's zijn ook schoon, maar heb wel besloten dit niet constant te doen. Ik word daar enkel onrustif van, en aan luna merk ik niks. Eet en drinkt net als altijd. Ik maak me altijd meer zorgen om haar artrose en haar moeilijke lopen. Ik ga haar daar aan moeten laten inslapen voor mijn gevoel en niet aaan de tumoren
Cookie2222 schreef:Hier helaas ook een. Een beagle van 8jaar. Bultje op de borstkas wand van nog geen centimeter. Stabiel kwa groei al 1-2jaar als het niet langer is. Vorige week gebitsreiniging gedaan en gelijk het bultje aan geprikt. Raak, mast cel tumor. Afgelopen zondag de echo erop gezet, gelukkig geen uitzaaiingen. En daarna gelijk geopereerd. 17hechtingen rijker, en hopelijk naar de diepte ook genoeg weggehaald. Uitslag krijgen we daar nog van. Nu heb ik wel een ietwat raar plekje boven de wond gevonden, deze houden we even in de gaten. Zucht… hopelijk goed nieuws.
Pino96 schreef:Voor de artrosepijn heb je tegenwoordig de Librela-injectie, al eens van gehoord? Minder schadelijk voor de organen (geen NSAID) en hoor veel positieve verhalen waarbij mensen zichtbaar veel verschil zien bij hun hond. Zelfs bij die van mij, die echt alleen maar af en toe een béétje stram liep, meen ik al verschil te zien.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe slecht de gewrichten van die van jou zijn. Uiteindelijk zal de Librela denk ik ook niet meer genoeg doen..
Cookie2222 schreef:Spannend Pino! Hopelijk valt het mee!
Hier redelijk goed nieuws. De bult is in geheel verwijderd met een schone marche van 8-15mm. En dat terwijl er 3-4cm om de bult is gesneden! Moet je zien hoe ver het dus doorloopt![]()
Helaas wel een graad 2. Maar dan wel een subcutane vorm ipv huid, die zien ze minder vaak maar zouden prognostisch gezien beter zijn. Dus tot zover goed![]()
De wond is ondertussen ook mooi dicht. Vandaag de hechtingen verwijderd.