Kat gedraagt zich vreemd (pijn??)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Re: Kat gedraagt zich vreemd (pijn??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:48

Heel fijn datje weer naar de DA gaat, jammer dat het nodig is. Veel sterkte!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:52

Schildklier kwam bij mij ook als eerste op, succes straks ts!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:22

Ziet hij nog goed? Hoge bloeddruk slaat vaak als een sluipmoordenaar toe, kunnen ze blind van worden. Vaak gaan ze op hoogte zitten. Denk niet dat dat hier aan de hand is maar meten is weten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 10:41

Zicht is prima, ze ziet de vogeltjes aan de overkant vliegen. Temperatuur is ook goed, ze heeft gepoept en geplast en ze eet en drinkt normaal.

We zijn weer terug, er is bloed afgenomen en dat wordt op van alles onderzocht. Morgen uitslag, dus daar moeten we geduld voor hebben. Schildklier, suiker, nieren, lever en alvleesklier worden sowieso gescreend als ik het goed begrepen heb.

Feit blijft wel dat de pijnstilling gisteren wel effect had, dus ze heeft ergens pijn waardoor ze zo reageert.

Ze kunnen eventueel nog een echo van de buik maken, maar omdat het probleem daar niet lijkt te zitten is dat eventueel een volgende stap.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 01:35

Het lab is helaas vergeten het bloed op te halen, moet nu tot maandag wachten voor de uitslag. Gelukkig werkt de pijnstilling prima en heb ik sinds donderdagmiddag geen vreemd gedrag meer van haar gezien. We gaan voor de zekerheid het weekend door met de medicijnen en wachten dan de uitslag af.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:27

Oei dat is echt slordig! Gelukkig is ze stabiel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 16:28

Bloeduitslagen zagen er prima uit, geen afwijkingen. We hebben vandaag een röntgenfoto laten maken en hierop is duidelijk te zien dat ze artrose heeft. 2 wervels zijn al bijna vergroeid en 3 of 4 anderen hadden al flink botwoekeringen.

Meer dan doorgaan met de pijnstilling en supplementen toevoegen kunnen we helaas niet voor haar doen. Hopen dat ze zo pijnvrij mogelijk blijft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:36

Heftig, helaas bij veel katten aanwezig, boven de 12 standaard. Maar wat vervelend dat ze er zo veel pijn aan heeft.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:19

Mijn kat heeft ook spondylose. Zij heeft buikpijn of toont het als buikpijn, maar dat komt dus omdat ze verstijfd door de pijn in haar rug en dat toont ze door een strakke en harde buik.
Zij krijgt nu ongeveer een maand of 8 pijnstillers en flexadin supplement. Ze doet het er redelijk op voor nu. Ze is onlangs weer bekeken en bloed afgenomen om te kijken hoe de nieren zich houden. Dat gaat gelukkig goed.
Bij mijn kat is de achterste spondylose nu ws vastgegroeid en minder pijnlijk. Maar omdat dat deel nu stijf is gaat ze elders compenseren en heeft dus nu hoger en richting de borstkas een nieuwe spondyloseplek.
Hou je kat dus goed in de gaten hoe ze zich voelt en vooral of het poepen en plassen blijft lukken. Als de rug vastgroeit wordt dat ws een probleem. Mijn kat is vd zelfde leeftijd ongeveer overigens.
Tip: ik doe de pijnstilling over het natvoer. Ik geef haar een half brokje Flexadin. Dat hak ik fijn en dan een klein beetje water er op. Dan kost het brokje op en mengt het heel makkelijk met het natvoer. Zo schoffelt mijn kat alles prima weg.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:31

Balen! Wel fijn dat het verder geen onderliggend lijden is, en voor artrose kun je best nog wat doen! Ik zou je ook zeker adviseren warmte matjes aan te schaffen. Zooplus verkoopt een fijne. Wij hebben er hier een paar, en ze slapen er zomer en winter graag op. Wij hebben ook traagschuim manden, ook een goede voor artrose patiënten.

Verder afhankelijk van hoe gemakkelijk je kat is met eten hebben wij echt goede ervaring met de volgende supplementen (geeft echt veel verschil!)
- flexadin plus
- cbd olie 5%
- synopet
- glucosamine/chondroitine
- omega 3

Onze kater is een lastige eter en eet gek genoeg zijn flexadin al driekwart jaar iedere dag op tussen zijn brokjes verbrokkelt. Met effect! Hij springt nu weer de stoelen op!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 18:44

Poepen gaat inderdaad wat moeizamer. Flexadin krijgt onze kat ook. Ze hadden snoepjes en daar is ze dol op dus die hebben we nu eerst maar gekozen. Goed om te horen dat het bij jullie al 8 maanden goed gaat op deze manier.

Bedankt Hannanas, ik zal morgen eens goed rondkijken wat er allemaal is. We merken nu vooral pijn bij het opstaan als ze een tijdje in de vensterbank heeft gelegen of als ze zich omdraait op de bankleuning en haar evenwicht verliest.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:14

Wat fijn dat je inmiddels weet wat het is en dat je zo goed naar je kat geluisterd hebt!
Hoop dat de supplementen aanslaan en dat ze nog een paar mooie pijnvrije jaren kan hebben