Moeder poes is veel weg bij kittens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 14:49

Marcella schreef:
Had denk ik al lang bij de DA gezeten. :=

Precies dit.

Bralindy

Re: Moeder poes is veel weg bij kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 14:56

Ts, hoe gaat het nu???

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:00

Essie73 schreef:
Niet rustig bij haar kittens liggen, miauwen en rond lopen wijst op pijn/onrust Of dat nou komt doordat er nog een kitten zit of dat ze een baarmoederontsteking heeft. Het is gewoon geen normaal gedrag. Dit zal echt niet komen door een weggehaald kleedje, dat is geen reden om haar kittens alleen te laten. Feit dat ze beschermend is wanneer jullie bij de kittens komen geeft aan dat ze wel een goede moeder is en ze in de gaten houdt. Er is volgens mij echt iets niet goed met haar. Zou toch direct de dierenarts bellen.

Dat dus!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:25

Is het ook nog een zogenaamd 'pretnestje'? Hoop dat het beter gaat en zo niet dat je nu bij de dierenarts zit

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:27

luxx schreef:
Is het ook nog een zogenaamd 'pretnestje'? Hoop dat het beter gaat en zo niet dat je nu bij de dierenarts zit

Wat een flut opmerking.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:31

Want?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:38

luxx schreef:
Want?

Dat doet helemaal niet ter zake.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:41

Ineke2 schreef:
luxx schreef:
Want?

Fokkers hebben over het algemeen verstand van waar ze mee bezig zijn, dus dat lijkt me wel ter zake doen in deze situatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:41

Hoe is het nu TS? En met de geboren kittens?
Mogen ze wel goed drinken?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:45

__Sannne schreef:
Ineke2 schreef:

Fokkers hebben over het algemeen verstand van waar ze mee bezig zijn, dus dat lijkt me wel ter zake doen in deze situatie.

Het doet niet ter zake. Ts is 17 en woont naar ik zo in schat nog bij haar ouders thuis en die nemen dit soort beslissingen. Vandaar nogmaals dat het nu in dit geval niet uit maakt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:46

luxx schreef:
Want?

Wat doet het er toe of het een pretnestje is. Negen van de tien katten is geen raskat en dus niet iedere eigenaar een prof fokker.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:52

Toen mijn poes kittens kreeg bleef ze onrustig na de 5e, na een uur kwam de 6e, dood geboren. Ik had foto laten maken dus wist dat er nog iets in zou moeten zitten, daarna was het klaar en bleef ze bij de kittens, was een fantastische moederpoes. Nooit risico’s nemen als je poes vreemd gedrag vertoont. Ben na een paar weken ook met spoed naar de dierenarts gegaan omdat ik zag dat ze pijn had aan een tepel, bleek melkklierontsteking te zijn en kan heel fout aflopen. Bij nestjes moet je echt snel reageren!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:53

Voor jou misschien niet daarom heb jij het ook niet gevraagd. De grap van een forum is dat mensen vrijelijk kunnen reageren en vragen op wat andere mensen hier opschrijven, zolang het netjes blijft natuurlijk, en het lijkt mij dat ik daar ook gewoon vrij in ben en dat niemand hier queen Bokt is en hier uitmaakt wat er wel of niet ter zake doet. Ik heb trouwens ook niet in het profiel van de TS gekeken, wanneer ze werkelijk 17 is lijkt het me inderdaad sterk dat zij verantwoordelijk is voor deze kat. En dan hoop ik nog steeds dat het nu goed gaat of dat ze nu bij de dierenarts zijn

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:25

Ineke2 schreef:
__Sannne schreef:

Het doet niet ter zake. Ts is 17 en woont naar ik zo in schat nog bij haar ouders thuis en die nemen dit soort beslissingen. Vandaar nogmaals dat het nu in dit geval niet uit maakt.

Ik heb niet op TS haar profiel gekeken. Boeit me verder ook niet. Ik geef alleen een reden aan waarom het wel ter zake zou kunnen doen. Zo aangevallen reageren is niet nodig. Er wordt enkel een vraag gesteld.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:34

Ik heb niet aangevallen gereageerd. Dat is het lastige met alleen tekst. Je ziet en hoort niet hoe iemand iets zegt.
Dat jij het meteen als aanval ziet of zo opvat tja daar kan ik vrij weinig aan doen.
Ik kijk juist in dit soort topics even in het profiel van de topic starter. Dat zorgt er veelal voor dat er vervolgens een andere reactie komt, want ts kan geen financiële beslissingen nemen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:01

Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat?

Ik hoop dat alles gewoon goed gekomen is.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:42

Nog steeds geen nieuws? TS, is er al meer bekend?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:35

Hoe gaat het ts?

silverapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 08:17

luxx schreef:
Voor jou misschien niet daarom heb jij het ook niet gevraagd. De grap van een forum is dat mensen vrijelijk kunnen reageren en vragen op wat andere mensen hier opschrijven, zolang het netjes blijft natuurlijk, en het lijkt mij dat ik daar ook gewoon vrij in ben en dat niemand hier queen Bokt is en hier uitmaakt wat er wel of niet ter zake doet. Ik heb trouwens ook niet in het profiel van de TS gekeken, wanneer ze werkelijk 17 is lijkt het me inderdaad sterk dat zij verantwoordelijk is voor deze kat. En dan hoop ik nog steeds dat het nu goed gaat of dat ze nu bij de dierenarts zijn

Hoi, geen idee waarom dit er toe zou doen maar ja het is een ‘pretnestje’ als je het zo wilt noemen. En nee ik ben niet 100% verantwoordelijk voor de poes maar wel mede verantwoordelijk. We hebben ervaring met nestjes krijgen, dus we weten wel wat we kunnen verwachten. Dit is de 5e keer en nog nooit hebben we problemen gehad, maar we zijn uiteraard geen ‘professionele’ fokkers...

silverapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 08:23

Elin_ schreef:
Hoe gaat het ts?

Het gaat heel goed! Gelukkig zit er geen dode kitten meer in of iets. Ze is na een 2-3 uur gekalmeerd en is nu een geweldige moeder. In die 2-3 uur is ze wel regelmatig bij haar kittens geweest, maar kwam ze soms hard jankend naar beneden. Nu zorgt ze goed voor haar kittens en is verdedigend. Ze eet goed en is actief, ook komt ze regelmatig eventjes beneden knuffelen. Haar kittens laat ze nu niet langer dan 5 minuten alleen en is constant alert of ze ze niet hoort piepen.

Bedankt voor alle antwoorden iedereen! Het viel gelukkig mee en is goed afgelopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:24

Wat fijn dat het goed gaat!
Enne.. foto's van de knappe mams en babies? O:)

silverapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 08:29

Cayenne schreef:
Wat fijn dat het goed gaat!
Enne.. foto's van de knappe mams en babies? O:)

Afbeelding

Afbeelding

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:35

luxx schreef:

Gezien het feit dat er geen kittens te krijgen zijn en er dus een zeer grote vraag is naar kittens zullen deze ongetwijfeld allemaal een prima huis krijgen.

Een fokker is ook maar een naam.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:41

Precies! Ik vind een pretnestje kat net zo leuk :D

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:31

Wat een schatjes!
Gelukkig is het goed afgelopen en is ze nu de goede moeder die je graag ziet. Geniet er maar van hoor! Voor je het weet zijn ze 12 weken en vliegen ze uit.

Mijn poes is over 12 dagen uitgerekend. Zij is dan wel een Noorse boskat, ze heeft geen stamboom en ze is gedekt door een main coon kater.

Ze hebben wel allebei de nodige testen gehad maar ik vind dat zeker geen gezondheid garantie. Het is toch een kwestie van geluk hebben bij levende wezens. Verder ben ik gelukkig totaal ongevoelig voor negatieve reacties. Een “fokker” doet het ook voor zijn plezier. En een brood fokker doet het om de kost mee te verdienen en daar vinden we ook allemaal iets van.

Hier volgt er dus binnenkort een leuk pret nestje. Bang om de kittens kwijt te raken aan een goed tehuis ben ik ook allerminst .