Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wijslander schreef:Monique Bladder is een gedragstherapeut die hier veel van weet, ik heb een online cursus bij haar gevolgd en daar veel aan gehad.
Het eerste en belangrijkste wat ik met onze angstbijter heb geleerd, is andere honden en moeilijke situaties vermijden. Dat betekent bijvoorbeeld dat we met onze hond niet meer naar het bos gaan, omdat dit te veel stress geeft.
En ook belangrijk is niet te corrigeren of straffen als ze toch eens uitvalt.
Er zijn veel middelen die je kunt geven ter ondersteuning tijdens de training, maar het begint met het respecteren van de grenzen van de hond. Van daaruit kun je dan verder kijken naar wat er nog wel mogelijk of te trainen is.
Babootje schreef:Wijslander schreef:Monique Bladder is een gedragstherapeut die hier veel van weet, ik heb een online cursus bij haar gevolgd en daar veel aan gehad.
Het eerste en belangrijkste wat ik met onze angstbijter heb geleerd, is andere honden en moeilijke situaties vermijden. Dat betekent bijvoorbeeld dat we met onze hond niet meer naar het bos gaan, omdat dit te veel stress geeft.
En ook belangrijk is niet te corrigeren of straffen als ze toch eens uitvalt.
Er zijn veel middelen die je kunt geven ter ondersteuning tijdens de training, maar het begint met het respecteren van de grenzen van de hond. Van daaruit kun je dan verder kijken naar wat er nog wel mogelijk of te trainen is.
Nou dat is hoopgevend. Ga maar niet meer naar het bos dan is de oplossing.![]()