Ervaringen hond met maagontsteking gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 00:42

Anna79 schreef:
marleen_usar schreef:
Bij https://www.maeasduyn.nl doen ze een allergietest via een haarpluk. Mijn honden zijn er enorm van opgeknapt.

Interessant, helaas werkt de site niet dus kan het niet bekijken...

Dat is niet het enige dat niet werkt; allergietesten via haarplukken zijn absoluut onmogelijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:28

Ik heb hier 3 honden die er door geholpen zijn, 1 hond had 24/7 jeuk nu nog sporadisch. Hij had ook huid ontstekingen die zijn ook weg.

genja

Re: Ervaringen hond met maagontsteking gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:26

Ts kan goed zijn dat door de antibiotica haar eetlust zo slecht is .
Als apothekersassistente hoor ik ook regelmatig van mensen dat ze echt niet fit worden tijdens de kuur en eetlust minimaal is. Kan mij best voorstellen dat dit bij een hond ik zo is . Het is natuurlijk behoorlijke hoeveelheid antibiotica die ze krijgen .
Hoever voor het eten geef je de tabletten tegen de misselijkheid ? Dat moet wel even inwerken namelijk. En eerlijk gezegd zou ik het nu wat jezelf ook al beetje doet belangrijker vinden dat ze eet dan wat ze eet. Wat ze hier vaak ook snel eten als ze niet fit zijn gekookte koolvis of kabeljauw licht verteerbaar en ruikt sterk.

Zo haartest sta ik eerlijk gezegd ook niet geheel achter. Dan zou ik eerder naar een dierenarts gaan die ook holistisch werkt dus naar je hele hond kijkt . En niet na aanleiding van een plekje haar een advies geven.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 10:09

Ik heb de site bekeken en het is niet echt mijn cup of tea, dus dat ga ik niet doen. Ik zoek het meer in ondersteuning met natuurlijke supplementen.
Ik ga morgen overleggen of ik mag stoppen met de antibiotica. De medicijnen tegen misselijkheid zijn nu ook op. Ze heeft gisteren goed gegeten van het kattenvoer!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 20:48

Vandaag contact gehad met de dierenarts, Mila heeft gisteren en vandaag bijna niet gegeten helaas... Verder wel vrolijk en speels en heeft ook wel zin in lekkers. De dierenarts denkt dat de antibiotica de slechte eetlust kan verklaren, ik mag er mee stoppen (was ook bijna op). Verder denkt ze dat ze voeraversie heeft, een slechte associatie doordat ze zich na het eten niet lekker heeft gevoeld. Morgen haal ik ander voer om te kijken of ik haar aan het eten krijg met iets heel anders.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:57

Misschien kun je tijdelijk Rodi burgers geven (in de meeste supermarkten wel te vinden). Even wat totaal anders dan brokken en sowieso veel gezonder zodat ze op krachten kan komen. Eventueel extra vitamines voor honden er aan toevoegen (langzaam opbouwen en kijken welke hoeveelheid werkt, anders raakt ie misschien ad race). Ik zou de stomac en vitamines voor hond/kat geven van het merk puur. Ik houd mijn kwetsbare hond met super slecht gebit hier nu fit mee. Hij zit ook ad antbiotica vanwege ontstekingen in zijn bek maar is (nog) te zwak om onder narcose te mogen na een sterke kuur ontstekingsremmers tegen zijn artrose. Ik moet zeggen dat hij met de dag opknapt!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 12:58

Ik heb haar momenteel weer aan het eten gekregen met nog ander kattenvoer dat ik had staan, Purizon. Het is een restje dus dat maak ik even op. Het is de verwachting dat ze nu de antibiotica eraf is wel weer eetlust krijgt. Ik ga dan weer proberen om haar aan de Trovet te krijgen. De supplementen van puur lijken me wel wat maar dat moet ik nog even met de dierenarts overleggen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:12

Kijk eens naar Calibra gastro.
Ik had een herplaatser met maagontstekingen. Hond is er echt enorm van opgeknapt.
https://www.medpets.nl/calibra-dog-vete ... -pancreas/

Kun je wel enkel bestellen bij medpets, dierapotheker of bij je dierenarts.
Niet makkelijk aan te komen, wel heel goed voer.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 10:24

Bedankt voor de tip! Ik ga morgen met de dierenarts overleggen hoe nu verder. Ze wil inmiddels haar oude voer wel weer eten maar voor het dieetvoer haalt ze letterlijk haar neus op. Dat is dus de hert smaak.