Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22346
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:08

toen ik nog een stal had, had ik stalkatten, die vingen keurig muizen, ratten, mollen en konijnen, vogels begonnen ze niet aan. Ik had in de stallen zwaluwennesten en zelfs als er een sukkeltje uit het nest gevallen was, vraten ze hem niet op.
Tijdens een konijnenplaag zaten de katten gewoon bij het hol te wachten tot de konijn naar buiten kwam en dan grepen ze hem/haar. Dat was ook niet leuk meer, er waren zoveel konijnen dat de wei gewoon bewoog als je 's morgens vroeg aan kwam. Op een gegeven moment kwam er een of andere ziekte en daarna heb ik nooit meer een konijn gezien daar.

Mijn huiskat komt alleen op het balkon en helaas zit er bij de buren een duif te broeden, ik ben bang dat ze een poging gaat doen om erheen te gaan en dat zal slecht aflopen, het balkon is 3 hoog, boven een sloot...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102415
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:14

Die van mij komen alleen in mijn tuin (is afgeschermd) maar de kleinste komt altijd vlinders brengen die dan nog leven en dan laat ze die in huis los. := Dus ik mag dan een vlinder gaan vangen. _O- Soms komt ze met een hommel/bij aan maar daar ben ik minder blij mee. Wil niet dat ze gestoken wordt. 1x kwam ze met een dood jong vogeltje, die was blijkbaar van de schuur gevallen ofzo.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:26

Bellatrix schreef:
Die van mij komen alleen in mijn tuin (is afgeschermd) maar de kleinste komt altijd vlinders brengen die dan nog leven en dan laat ze die in huis los. := Dus ik mag dan een vlinder gaan vangen. _O- Soms komt ze met een hommel/bij aan maar daar ben ik minder blij mee. Wil niet dat ze gestoken wordt. 1x kwam ze met een dood jong vogeltje, die was blijkbaar van de schuur gevallen ofzo.


Als er hier een vlinder/mot losgaat worden ze helemaal leip en zien ze alleen nog maar dat vliegende beest. :') Leuk voor je meubilair joh :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102415
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:32

Dat valt hier heel erg mee gelukkig. :=

Goof

Berichten: 29038
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:44

Enkele weken terug ving mijn oudje een muisje...... in huis :')
Ze kwam hem trots laten zien en liet hem vervolgens weer los...... in huis....
Dus de muis kon zijn weg weer vervolgen :+

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2473
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:53

Die van mij lopen al twee jaar niet meer buiten. Maar ik heb er 4, waarvan 2 raskatten en 2 boerderijkatten. Nu hoorde ik altijd dat raskatten minder goede jagers zouden zijn. Nou... }>

Mijn Ragamuffin vangt echt letterlijk álles. Hij kwam met muizen, ratten, vogels, mollen en weet ik het allemaal thuis. Padden, kikkers... Meestal levend, en dan liet ie ze maar los. 8)7 Ik denk dat het raarste toch wel was toen ik 's ochtends klaar stond om de deur uit te gaan naar mijn stage. Ik hoorde het kattenluikje en dat duurde allemaal wel weer lang tot ie weer dicht viel. Hmm, vreemd. Toen ik alle voerbakjes in de hal hoorde slepen dacht ik, toch maar even kijken. Mijn Ragamuffin is niet heel groot, het is namelijk een kruizing munchkin, dus hij heeft nogal korte pootjes. Maar ook de rest van zijn lichaam is gewoon inimini.

Ik weet niet hoe, wat of waar, maar hij heeft dus een dode, onthoofde haas mee naar binnen gesleurd. De haas exclusief hoofd was groter dan hem zelf. En toen legde 'ie 'm maar op de vloer, want ja, de vrouw moet toch eten. >;) Was niet echt hoe ik dacht mijn ochtend te beginnen, met al die rotzooi op mijn vloer... Dus ik heb de haas maar ergens in het bos gelegd. Dan zijn we er vanaf, dacht ik. (Overigens lijkt het mij sterk dat mijn kleine man deze heeft gevangen, maar waarschijnlijk ergens gevonden.)

Kom ik na stage thuis, hmm, vreemd... De oudste zat ergens schuldig te kijken in de tuin, met een énorme buik. Echt, ik heb hem nog nóóit zo dik gezien. En die ochtend was hij gewoon op redelijk gewicht. En ja hoor... Hij had gewoon de haas mee terug genomen naar de tuin. Hoe weet ik ook niet, want ik heb 'm écht ver weg gebracht. Dus hij was maar gaan smikkelen... Hoefde de komende twee maaltijden echt helemaal niks. :roll:

Gelukkig heb ik verder nooit zoveel raars ontvangen, maar volgens mijn buren heeft de Ragamuffin wel een ooievaar geprobeerd... te bevrienden of mee te nemen. Ze vertelden dat hij met de ooievaar aan het 'spelen' was. >;) Wat het ook was, ik ben blij dat die stommeling heelhuids thuis is gekomen. Ik weet ook echt niet meer hoe ik de stress toen heb doorstaan met mijn naïeve jager.

Dit is overigens de stommeling in kwestie. Hij vindt dat dat allemaal prima kan :j


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door princequillo op 03-04-21 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Berichten: 24878
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:55

Vorige zomer kwam onze kat met een mol thuis. Ze komen nauwelijks buiten dus ik vond het wel een prestatie. De mol was ongeschonden en die heb ik iets verderop weer uitgezet.
Afbeelding
Afbeelding

Diva_Jenny

Berichten: 861
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: TT city

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:01

Die slangen :wow: blij dat die van ons niet met zoiets thuis komen. 2 zijn sowieso te onnozel wat te vangen :')

Jip daarentegen kwam een poosje geleden vol trots met dit aan lopen
Afbeelding
Een broodje :') waar die die vandaan heeft gestolen weten we nog steeds niet.

Dader in kwestie:

Afbeelding

Onali

Berichten: 18529
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:02

Huisspinnen en een enkele keer een vlieg.
1 kat ontleed, de anderen ruimen ook het bewijs op.

Mijn huis is al geruime tijd huisspinvrij :Y)

Bijen en hommels, als die verdwaald binnen vliegen, vang ik zelf.
Ten eerste wil ik niet dat mijn katten gestoken worden en ten tweede zijn dan nuttige beestjes. En niet zo eng vergeleken met een spin.

Verder dan mn balkon komen mn katten niet. Dus alles wat naar binnenvliegt of kruipt is fair game.

Jessix

Berichten: 16513
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:10

princequillo schreef:
Die van mij lopen al twee jaar niet meer buiten. Maar ik heb er 4, waarvan 2 raskatten en 2 boerderijkatten. Nu hoorde ik altijd dat raskatten minder goede jagers zouden zijn. Nou... }>

Ik heb twee Noren hier rond lopen op eigen erf en bos. Nou die zijn helemaal in hun element. Zelf de fokker moet er om lachen, van cattery naar boerdery. :D

Miran

Berichten: 4480
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:22

Hier zijn het vlinders, wormen, spinnen en vliegen. Bij de paarden zitten nu 2 zwerfkatjes te wennen, die zijn er iig voor de muizen en ik hoop dat ze ook ratten aandurven...

enny
Berichten: 2246
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:41

cissy schreef:
De oogst van mijn serial 'killer'
Eergisteren
[ [url=m/Fd55FI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorig jaar de grotere versie
[ [url=m/3jsaUu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zn broer
[ [url=m/P86NFM.jpg]Afbeelding[/url] ]

In totaal afgelopen paar jaar al 7 exemplaren waarvan er 1 is dood gegaan, de rest allemaal weer levend uitgezet buiten kattenbereik.

Note, katten lopen niet los maar zitten in buitenren.

Het lijdend voorwerp:
[ [url=m/uWa3uM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echt, als die van mij hiermee thuis zouden komen zou ik echt de hele straat bij elkaar krijsen :oo
Maar gelukkig heb ik van die sukkeltjes die nog geen idee hebben hoe ze een spin moeten vangen. Al is er weleens eentje met een muis thuisgekomen, maar waarschijnlijk zat dat beestje net even niet op te letten ofzo _O-

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:48

De stalkatten vangen muizen, zwaluwtjes en komen zelfs met volwassen duiven aanlopen.

Hier de serial killer Bender. Zolas je ziet heeft Bender 0 spijt van zijn misdaad. De heer Bender toont trots zijn prooi, zonder berouw.
Afbeelding

Morrie

Berichten: 22346
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:57

Mijn huiskat is een Turkse Van, die is zo lomp en stampt zo hard als ze loopt, die zal nooit een muis of vogel kunnen vangen, die horen haar van verre aan komen stampen :')

M_arjolein

Berichten: 1462
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:30

Muizen, vogels en helaas vorig jaar met 3 baby hazen |( het gegil van die beestjes echt vreselijk.

Summerdreams

Berichten: 1274
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:34

Hahaha dat broodje

Urielle

Berichten: 50082
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:41

De meest recente vangst, heel indrukwekkend, een blaadje 8)7

En net na de kerst een dode duif gekregen. Ja, de kasten waren natuurlijk leeg. Daar moet je je vrouwtje bij helpen.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:43

:') dat broodje

Onze jonge vangt en eet vliegen, heel fijn. Wantsen is hij helaas niet zo weg van.
Pas een paar keer buiten geweest en nu al thuisgekomen met een muis :=

Autumnn

Berichten: 8108
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:54

:Y) Afbeelding

Silvia

Berichten: 3274
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Plaats delict: Wat heeft jou kat gevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:15

Onze kat kwam ooit met een goudvis thuis. Wij hebben de vis vlug teruggegooid in de vijver van de buren. Horen we ‘s avonds de buurman zeggen: “Hé, we hebben een een andere kleur goudvis in de vijver, hoe kan dat dan nu weer?” Blijkbaar kwam de vis uit een andere vijver... :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102415
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:23

Silvia schreef:
Onze kat kwam ooit met een goudvis thuis. Wij hebben de vis vlug teruggegooid in de vijver van de buren. Horen we ‘s avonds de buurman zeggen: “Hé, we hebben een een andere kleur goudvis in de vijver, hoe kan dat dan nu weer?” Blijkbaar kwam de vis uit een andere vijver... :+


_O-

Dit is briljant! :D

Devitootje
Berichten: 301
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:36

Silvia schreef:
Onze kat kwam ooit met een goudvis thuis. Wij hebben de vis vlug teruggegooid in de vijver van de buren. Horen we ‘s avonds de buurman zeggen: “Hé, we hebben een een andere kleur goudvis in de vijver, hoe kan dat dan nu weer?” Blijkbaar kwam de vis uit een andere vijver... :+

Hilarisch!!! _O-

Bij aankoop van het huis twee katten cadeau gekregen - ze waren daar buiten opgegroeid en de vorige eigenaar verhuisde naar een nieuwbouwwijk. Ze komen niet binnen, maar krijgen wel 's morgens en 's avonds brokjes bij de keukendeur. Eentje inmiddels in moeten laten slapen.

Poes is een echte jager. Ik heb haar al gezien met: muizen (binnen 1 minuut naar binnen), mollen, kleine konijntjes, vogels, een waterkip (die kreeg ze niet op, ogen waren groter dan d'r maag) - ik zal jullie de foto's besparen :r . Een keer kwam ik de stal in en toen was ze net aan een mol begonnen, dus ben even weg gegaan, later lag er alleen nog een soort van niertje. De rest gaat schoon op. :9

Verder is ze super lief. Ze komt altijd kroelen, begroet je als je thuis komt. En als je buiten aan het werk bent, komt ze gezellig in de buurt 'hangen'.
Laatst bijgewerkt door Devitootje op 04-04-21 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

axel_1997

Berichten: 1813
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 11:46

Devitootje schreef:
Bij aankoop van het huis twee katten cadeau gekregen - ze waren daar buiten opgegroeid en de vorige eigenaar verhuisde naar een nieuwbouwwijk. Ze komen niet binnen, maar krijgen wel 's morgens en 's avonds brokjes bij de keukendeur. Eentje inmiddels in moeten laten slapen.

Poes is een echte jager. Ik heb haar al gezien met: muizen (binnen 1 minuut naar binnen), mollen, kleine konijntjes, vogels, een waterkip (die kreeg ze niet op, ogen waren groter dan d'r maag) - ik zal jullie de foto's besparen :r . Een keer kwam ik de stal in en toen was ze net aan een mol begonnen, dus ben even weg gegaan, later lag er alleen nog een soort van niertje. De rest gaat schoon op. :9

Verder is ze super lief. Ze komt altijd kroelen, begroet je als je thuis komt. En als je buiten aan het werk komt, komt ze gezellig in de buurt 'hangen'.



dan heb jij tenminste een echt roofdier in plaats van een seriemoordenaar.

Britta31

Berichten: 13217
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:47

Onze kat kwam met een halve haas thuis.Maar die heeft ze gevonden denk ik.

Afbeelding

axel_1997

Berichten: 1813
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 11:51

Britta31 schreef:
[ [url=m/gstZU3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze kat kwam met een halve haas thuis.


dat is geen haas.
(amerikaans accent) horseshit!

oh haha foto gewijzigd!