Onverwoestbaar piep speeltje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:23

pillow schreef:
_coquette_ schreef:
Hier was de Kong wubba binnen 3 min gesloopt. Wij hebben zo een en die leeft al heel lang!
https://www.kuipersagrishop.nl/hondensp ... 07104.html

Die heb ik ook gehad, binnen een week alle stekels eraf en lek.

:')

oftewel uitproberen TS wat wel werkt :')

Anna79

Re: Onverwoestbaar piep speeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:37

Ik zou een hond sowieso niet te lang met een piepspeeltje laten spelen want het geeft enorm veel opwinding. Ze slopen dat piepspeeltje omdat het een prooi voor ze is en zolang de prooi piept is ie niet dood.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:42

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:43

Anna79 schreef:
Ik zou een hond sowieso niet te lang met een piepspeeltje laten spelen want het geeft enorm veel opwinding. Ze slopen dat piepspeeltje omdat het een prooi voor ze is en zolang de prooi piept is ie niet dood.

Is dit niet allang achterhaald?
Kan me niet voorstellen dat een hond het verschil niet hoort of beseft tussen een ander levend wezen dat piept of een plastic ding.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:22

Chawi schreef:
Anna79 schreef:

Is dit niet allang achterhaald?
Kan me niet voorstellen dat een hond het verschil niet hoort of beseft tussen een ander levend wezen dat piept of een plastic ding.

Het verschil snappen ze heus, maar de opwinding (adrenaline) is hetzelfde. Net als met honden die eindeloos balletjes apporteren, die zijn vaak helemaal high omdat continu het najagen van de prooi wordt nagebootst. Zulke honden zijn gewoon verslaafd. Ik ken iemand die altijd ballegooiend door het park ging met haar hond totdat de hond een blessure kreeg. Daarna mocht de hond niet meer ballen apporteren, de eigenaresse vertelde mij dat de hond drie weken naar de plank in de garage waar de bal altijd lag had zitten staren, dat beest was compleet verslaafd.
Ik heb zelf een hond die erg balletje gek is en veel jachtinstinct heeft, sinds ik me bewust ben dat bepaalde spelletjes/speeltjes dit kunnen versterken ga ik er anders mee om.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:26

Hier houdt de kong piep tennisbal het al een paar maanden vol en hij is er helemaal fan van.

Andere pieperds sterven binnen max een week :+ .

Kairos

Re: Onverwoestbaar piep speeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:40

Op een of andere manier wist mijn hond, toen ze nog pup was en in de sloopfase, echt álles te slopen, behalve het speelgoed van de Action := Ik heb nog zo'n piepende sneeuwman liggen met van die flostouwtjes eraan, die vindt ze erg leuk, maar heeft ze nooit gesloopt.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:54

Dit zijn de enige die nog altijd heel zijn.
Afbeelding