Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Het gaat er om dat hij liever alleen is bij iemand, hier is het te druk. Hij mag blijven maar daar doe ik hem geen plezier mee.
7ofhearts schreef:Als de hond een asiel hond is mag hij officieel helemaal niet door jullie zelf herplaatst worden maar moet dat via het officiële kanaal.
Een asiel hond blijft tot zijn dood eigendom van het asiel.
Gelukkig ook maar.
God mag weten in welk traject het dier anders terecht komt.
Dit is om te voorkomen dat er met het dier “ geleurd “ gaat worden in sommige gevallen.
Het is de garantie voor het dier.
Een asiel dier krijg je in bruikleen en wordt nooit jou eigendom.
Je zou contact met hun kunnen opnemenden te vragen of je enigszins mee mag denken wat de herplaatsing betreft, en zo wie zo de situatie uitleggen.
Los daar van, wat een vreselijk moeilijke situatie!!
Heel veel sterkte met het verlies van jou moeder.
luuntje schreef:Wat al geschreven is.
Asielhond adopteer je. Het asiel blijft de eigenaar.
Ik zou bellen met het asiel waar hij vandaan komt en overleggen over hoe nu verder.
marleen_usar schreef:Het asiel is niet eerlijk geweest, mijn moeder woonde naast ons dus mijn kinderen waren daar vaak. Hij kan niet bij kinderen dat hebben ze ons nooit verteld. Ook van de andere dingen wiste wij niks.
Toverbal schreef:Gecondoleerd met het verlies van je moeder.
Vind dat sommige wel door blijven "zeuren" over de regels en dat het asiel eigenaar is.
Denk dat ts verstandig genoeg is om de juiste keuze te maken voor de hond.
Moet dat hondje nu echt terug naar het asiel, omdat dat zo "Hoort".
Jullie denken oprecht dat het hondje daar beter van wordt?
TS ik denk voor nu dat je gewoon het even moet aankijken, zover mogelijk, het moet niet gevaarlijk worden voor jouw kinderen. Probeer een rustig plekje voor hem te creëren met zijn eigen vertrouwde mandje, misschien wat gedragen kleding van je moeder er nog bij, zodat hij een vertrouwde geur bij zich heeft.
Misschien draait het gedrag van het hondje bij en kan hij een manier vinden om zich aan te passen in jullie gezin, zo niet kan je altijd opzoek gaan naar een ander baasje.
Maar ik denk dat je het wel even de tijd moet geven. Dan gaat het meer om maanden dan een paar dagen of weken.
moyra schreef:Allereerst gecondoleerd![]()
Toen mijn moeder overleed 10 weken geleden had zij nog 3 honden. 2 honden konden er prima mee dealen, maar het hondje (11j) dat het meeste aan haar hing had er meer moeite mee. De honden wonen nog steeds in het zelfde huis en het betreffende hondje heeft dagen lang in de gang bij de voordeur gezeten, wachten tot haar baasje terug zou komen.
Dit gebeurde niet en nu 11 weken later tref ik de hond nog wel eens bij de deur aan.
Ik zou het de tijd geven, 2 dagen is niks.
superpony schreef:moyra schreef:Allereerst gecondoleerd![]()
Toen mijn moeder overleed 10 weken geleden had zij nog 3 honden. 2 honden konden er prima mee dealen, maar het hondje (11j) dat het meeste aan haar hing had er meer moeite mee. De honden wonen nog steeds in het zelfde huis en het betreffende hondje heeft dagen lang in de gang bij de voordeur gezeten, wachten tot haar baasje terug zou komen.
Dit gebeurde niet en nu 11 weken later tref ik de hond nog wel eens bij de deur aan.
Ik zou het de tijd geven, 2 dagen is niks.
Dat hebben wij ook gehad. Mijn hond was 9 toen mijn vader overleed. Het was mijn hond, maar mijn vader was meer thuis en verzorgde hem eigenlijk vaker. Het andere hondje hing thuis wel aan iedereen. Mijn hond bleef maar wachten, naar buiten kijken, naar de deur rennen bij elk geluid. Door de situatie en het overlijden elders, had hij ook geen afscheid kunnen nemen.
Mijn hond ging best snel achteruit. Kreeg van alles en jaar erop ook ingeslapen.
Ik snap wel dat mensen over het asiel beginnen, maar TS heeft de hond gekregen en niks met het asiel te maken. En een 11 jarig hondje terug brengen zou ik ook niet snel doen.
Dat zij niet het gehele gedrag konden beoordelen is natuurlijk niet 100% hun schuld. En niet elk kind is hetzelfde. Er kan echt behoorlijk verschi in reactie zitten.
Je hebt drukke kinderen, kinderen die een hond niet met rust laten, stiekem wat pijn doen etc.
Mijn zoon ging af en toe mee naar training en leerde daar ook dingen, wat goed was voor de band tussen hem en de honden en waar hij ook van leerde. Maar het is zeker niet altijd de schuld van de hond of het gedrag van de hond voorheen.
Ik zou ook bang zijn dat mensen makkelijk af komen op een klein schattig hondje in het asiel en zich daarin vergissen en hij binnen no time weer terug is. Dat is echt geen betere situatie dan wennen aan zijn nieuwe thuis situatie bij TS.
Persoonlijk hecht ik ook veel waarde aan een belofte en ook aan spullen bijv van overleden naasten.
En buiten alles; denk ik dat heel veel mensen hun asiel hond weer aanbieden, zelf door schuiven, verkopen etc. Ik denk dat van het gros de asiels niet weten waar de honden zijn, wanneer ze overleden zijn etc.
Knert schreef:Eeuhm het is net andersom
Maar TS kan het hondje toch nooit gekregen hebben? Het asiel heeft feitelijk niets met haar te maken.
Ja, je gunt het dier beter. Maar laten we hier mensen niet adviseren hier teveel een eigen draai aan te geven zonder te overleggen.