Hond spuugt na bot, pensstaaf ect

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:10

Alles van gevogelte is fijn te meppen. In een plastic tas stoppen, en met de platte kant van de hamer tot moes meppen. (ik zou het ff buiten op de stoep doen) Wellicht dat hij het op die manier wel kan verdragen. Vroeger deed ik het met de sheltiepups op die manier. Ribben zullen te hard zijn, maar je kunt het proberen.

pipo

Re: Hond spuugt na bot, pensstaaf ect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 23:37

Afbeelding
Eindelijk na dik 3 maanden hier oefenen afgelopen week dat ze echt zelf stuurt en dus bepaald. Zoo blij mee.

Platstampen ook een goede! Meerdere die dus geen grotere botten willen/ kunnen eten.

Denk nu niet dat mijn chi’s watjes zijn en van die schoothondjes. Want dat zijn ze niet. Ik heb 6 mini’s en hou van ze. Maar behandel ze als een herder. Oké, luisteren doen ze maar als het past. En zindelijk zijn ze ook niet als het regent of ik naar boven ben. En.... affin ik hou van ze maar zijn Zo niet de honden die ik gewend ben. Maar ik heb ze wel. En zal er voor zorgen zolang ze leven. Elk is uniek. Elk is gaaf en geliefd. Maar 6??? Neee nooit doen!! En k heb dus ook de helft afdankertjes. Zelf voor gekozen. Maar daar zit dus die afdeling lekke honden.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 08:19

Oh en luchtpijpjes? Van hert of lam ofzo?
Wat gaaf dat ze met de rolstoel zoveel kan!

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:42

Geweldig hoor, dat je ze opvangt. Het is veel werk, en je krijgt er ...ook veel voor terug, al is het lekkende sluitwerk dan een minder prettige. Gelukkig zijn het maar kleine blaasjes, dat scheelt wel weer een beetje. Als het grotere merken waren geweest dan was het dweilen met de kraan open... :+
Super dat het met de rolstoel lukt.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 14:30

Afbeelding

Zo inkopen gedaan. Eerste klontje vis is naar binnen.
We gaan het zien. Hopelijk zit er iets tussen wat goed gaat.
1 voordeel .. er is er altijd wel 1 die t wel lust :+

Joh, ik zucht een keer en haal de pishandoek of de dweil. En soms lopen ze met een plasband. T is niet anders.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 13:03

26 maart dus een brokje vis gegeven. ( kleine blauwe zakje) is van fish for dogs. Sea jerky tiddlers.
Alle honden hebben er 1 gehad en allemaal hebben ze het opgegeten. Wat al een wonder op zich is.
Zo’n brokje is voor een gewone hond een lekkere kleine snack maar voor mijn chiwafwafs een halve maaltijd. ( oké beetje overdreven, maar een hele kluif)
Helaas was Reus de volgende dag wat down. En had een erg stinkende drol eind van de dag. De dag daarna alsnog down en wou niet eten. Later spugen en daar kwam de rest van de stinkende brij. Dus voor Reus is dit ook niks. Vandaag een nieuwe poging met iets anders. Denk een stuk konijnenoor.
Ik wacht expres langer zodat alles zeker weten weer helemaal rustig is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:24

Wat raar zeg..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 13:29

Ik denk echt dat hij te gulzig is.
Ik zal het eens proberen met zo’n zelfde stukje vis, maar dan aan gruzelementen geslagen.
Dus oor even wachten en een hamer pakken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:35

Dat is wel een idee.
Maar ik zou verwachten dat zn maag zoiets wel zou kunnen verwerken. T is maar vis..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 13:46

Net zo’n blokje vis tussen 2 bakjes voor n geplet.
Het eten geeft dan ook weer problemen. Zat een stukje klem in zijn verhemelte. Dus dat is ook geen optie om te geven als je weggaat. Voor nu geen probleem. Hij heeft het op. We gaan het zien hoe het in kleine stukjes doet. Maar zo is het in iedergeval geen goede voor zijn tandjes te poetsen. Dus deze valt af. Hopelijk geen last straks/ morgen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:51

Tandjes poetsen met de hand of met een supplement oid geen optie evt?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 14:03

Jawel, dat doe ik soms ook bij hem. Hij is 1 van de weinige die dat zomaar laat doen. Maar natuurlijk knagen is in mijn beleving nog steeds beter.
Je bent met mini hondjes al zo beperkt. De ene lust het niet, de ander kluift blijkbaar niet graag. En het is zo goed. Dat ze het laten liggen kan je verder niks aan doen. Maar deze lust alles zo graag, maar heeft er enorm last van. Vandaar mijn zoektocht. Maar ik heb nog lamsoor en konijnenoor en nog andere vishuidreepjes. We zoeken gewoon verder. Eerst vandaag afwachten. Kijken of de ministukjes ook problemen geven met verteren.
Afbeelding
Afbeelding

Om te laten zien hoe “ groot” het is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:46

Ja een gezonde maag moet dat zelf ongekauwd weg kunnen krijgen zou je verwachten..

Stiekem heb je gewoon een reusachtige tube natuurlijk :P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 17:03

Hahaha. Nee sorry.
Zelfde tube bij “ hond”.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:57

Die vergelijking is net zo erg _O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 19:38

:D :+ :+ goed hè <3

Dan begrijp je ook dat het best moeilijk is om iets te vinden dat goed in dat bekkie past om te knagen. Want zelfs lamsribben en kippennekjes zijn dus vrij groot om te pakken. Daarom snij ik de kippenekjes door de midden ( in de lengte)
Maar goed. Op naar de resultaten van vandaag. We wachten het maar af.
Er zijn uiteraard altijd honden die niet veel kunnen hebben. Maar ben al blij met de genoemde mogelijkheden. We gaan het zien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:51

Ik heb zo’n ding ook met een tandloze woeffies als klant. Dat is ook altijd even puzzelen wat wel en niet kan. Maar die van jou spant de kroon wel :o

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 20:01

Als ik dit geprobeerd heb, mag je me een pakketje opsturen met jouw ideeën wat we nog meer kunnen proberen.
Zag te laat dat je een eigen shop heb aan lekkere dingen.
Maar eerst hetgeen ik al aangeschaft heb. Dus geduld aub ;)
Hij heeft de rest wel alleen geen voortanden meer.
Jaarlijkse controle kost altijd meer dan alleen geld bij die kleintjes :D
De andere 5 zijn dan wel kieskeurig maar geven verder geen problemen. En de grote al helemaal niet.
Heeft alleen moeite om haar kauwmateriaal bij zich te houden omdat ze geen voorpoten heeft. Maar die knaagt er toch mooi op los.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:22

Oh t maakt mij helemaal niet uit waar je t haalt of bestelt hoor. Ik denk graag mee. Maar dit is wel een pittige :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 20:49

We gaan gewoon t rijtje af.
En als jij later als we t rijtje wat ik nu heb nog aanvullingen heb heel graag. Anders toch die mini tandplakverwijderaars. ( waar ik niet het nut van inzie, maar geen problemen opleveren, aangezien ik die geprobeerd heb na bezoek da in week van het gebit. Wel de grote versie doorgesneden,is veel teveel in 1 x voor zo’n mini. Maar ik voer liever gewoon natuurlijk. )
Ik geloof niet in het tandplakvwrwijder modus, maar dan is tie even bezig zonder last te krijgen. Maar zover zijn we nog niet. Eerst andere dingen proberen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:03

pipo schreef:
We gaan gewoon t rijtje af.
En als jij later als we t rijtje wat ik nu heb nog aanvullingen heb heel graag. Anders toch die mini tandplakverwijderaars. ( waar ik niet het nut van inzie, maar geen problemen opleveren, aangezien ik die geprobeerd heb na bezoek da in week van het gebit. Wel de grote versie doorgesneden,is veel teveel in 1 x voor zo’n mini. Maar ik voer liever gewoon natuurlijk. )
Ik geloof niet in het tandplakvwrwijder modus, maar dan is tie even bezig zonder last te krijgen. Maar zover zijn we nog niet. Eerst andere dingen proberen.

Nou in die richting. Heb je die edgard en cooper dental dingen eens geprobeerd?
Of had ik dat al genoemd...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 21:22

Schijf m erbij. En ga t opzoeken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:38

Hier hebben ze die gewoon bij de petsplace/boerenbond
Mijn reu is er helemaal maf van.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 12:42

Platgeslagen blokje vis geeft geen problemen.
Straks een half of eenderde konijnenoor.

Ga ook even langs de welkoop. Moet in de buurt zijn dus mooi te combineren.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:48

Ik geef de mijne ook die dental sticks van Edgar en Cooper. Die zijn er ook in verschillende maten. Mijn hond moest wel eerst aan de smaak/geur wennen, want er zit wel een frisse geur aan. Maar hij vind ze nu heerlijk.