Ervaringen gezocht graanvrije hondenbrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:29

Ik voer sinds kort Grandorf Konijn zoete aardappel. Ze hebben ook nog eend met zoete aardappel geloof ik.

Ze doet het er erg goed op en heeft minimale ontlasting vergelijkbaar met als ik KVV voer.

Angie91

Re: Ervaringen gezocht graanvrije hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:50

Heel erg te spreken over carnilove. goede ontlasting, mooi in de vacht, geen winderigheid en ze vinden het lekker.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:32

Ik ben pas overgestapt op de grain free hypo-allergic brok van denkadog. De eerste zak is op en tot nu toe bevalt het goed.
Ik heb even de bestanddelen voor je gekopieerd:
Gedehydreerd hert, gedehydreerd konijn, zoete aardappel, gedroogde aardappel, erwten, lamsvet, luzerne, lijnzaad, mineralen, vitaminen, kruidenmix

Analytische bestanddelen

Eiwit 21%, vet 10%, celstof 4%, anorganische stof 9%, vocht 8%, calcium (Ca) 1,7%, fosfor 1%

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 21:46

Ik heb nu nog acana, wolf of wilderness en edgard & cooper op de lijst staan.

De andere merken die hier genoemd worden hebben of wel een te hoog eiwit gehalte of geen puppybrok(of wel puppy brok maar dan geen graanvrije)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:50

Oh... puppy.... Ik moet beter leren lezen |o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:51

Mandy_89 schreef:
Ik heb nu nog acana, wolf of wilderness en edgard & cooper op de lijst staan.

De andere merken die hier genoemd worden hebben of wel een te hoog eiwit gehalte of geen puppybrok(of wel puppy brok maar dan geen graanvrije)

Brit care grain free salmon en potato puppy zit lager qua eiwit dan acana large breed puppy. :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:00

Riverwood erg goeie ervaring mee. Alleen de prijs hield mij tegen om verder te gaan.

Wolf of wilderness erg blij mee net zoals acana

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:03

petitparis schreef:
Hier geef ik ook 1 maaltijd brok en 1 maaltijd kvv met gekookte groentjes. Mijn honden krijgen van een teveel eiwit ook "vuile" oren en op deze manier is het goed onder controle te houden.

Zelf heb ik van bovenstaande merken volgende geprobeerd, telkens een gevogelte vrije variant (wegens allergie):
* Edgar en Cooper: eten ze hier erg graag
* Taste of the Wild: waren ze na enkele dagen al beu en voor mezelf niet prettig om in de hand te houden legden echt een film op mijn vingers(ik gebruik brokjes ook als beloningen bij het trainen of voor zoekspelletjes)
* Orijen: te hoog eiwit gehalte gaf na enkele dagen jeuken de oren en meer oorsmeer

Verder ook goede ervaringen met Wolfsblut, of beter dat is het merk dat ik voer. E&C en Carnilicious gebruik ik als trainingsbrok.

Interessant, de labrador van mijn ouders krijgt ook Orijen en heeft elke keer last van zijn oren, nooit gedacht dat het mogelijk aan de brok zou liggen!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:08

Ik voer Nutrivet. Geproduceerd in Frankrijk, dus geen stofjes die buiten de EU wel mogen maar binnen de EU niet. 80% vlees, 20% groente/fruit en graanvrij. Ik ben begonnen op de puppybrok, toen de high energy en nu de normale adult. Ik ben er zeer tevreden over, goede prijs per kg via Bitiba, mooie drolletjes en nooit vacht/stank/tandproblemen.

Ze hebben ook graanvrije snackjes maar die vallen minder in de smaak, mevrouwtje is verwend ;). Ze eet ze wel, maar ze heeft liever andere (graanvrije) koekjes.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 17:12

Mooie Van wolf of wilderness is wel dat ze veel verschillende smaken hebben zag ik.
Ook wel leuk voor de afwisseling

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:28

Ik heb mijn honden sinds twee maanden op de brokken van Inbalance.
Tevreden over, ze zien er top uit!
Er zijn verschillende soorten, ik geef de senior aan de oudste en de andere krijgt de adult.
Voorheen kregen ze Cavom compleet maar daar werden ze iets te vet op.

https://www.inbalance-petfood.nl/inbalance-pressed/

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:40

Geef mijn honden wolf of wilderness naar volle tevredenheid.
Ze krijgen hier de elements variant met eend, daar doen ze het super op!
1 van mijn honden is wat gevoelig op kip en granen, krijgt daar vachtproblemen van.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:56

Edgard and cooper waren wij niet tevreden van. Hond ging 7-8 keer per dag gaan ontlasten.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:26

Wij ook tevreden over WoW...prima ontlasting en wordt graag gegeten..

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:49

Wij voeren onze hond nu 3 jaar Purizon, verkrijgbaar bij Zooplus. Ook vele smaken wij voeren lam&erwt doordat hij gevoelig/allergisch is voor kip en rund. We zijn er erg tevreden over. Hond doet het er super op.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:27

Ik voer ook Edgar en cooper en ben er erg tevreden over. Op hun site kan je een proef pakket bestellen voor 8 €, daar krijg je 2,5 kilo brok, een blik vlees en een zakje snoepjes voor.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 20:03

Ik heb een proefpakket van edgard en cooper binnen. Hond vind het heerlijk, het ruikt ook best lekker (voor zover hondenbrok lekker ruiken kan hahaha)

Wil van wolf of wilderness ook nog zo'n proefpakketje bestellen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:26

eva1969 schreef:
Ik ben pas overgestapt op de grain free hypo-allergic brok van denkadog. De eerste zak is op en tot nu toe bevalt het goed.
Gedehydreerd hert, gedehydreerd konijn, zoete aardappel, gedroogde aardappel, erwten, lamsvet, luzerne, lijnzaad, mineralen, vitaminen, kruidenmix

Analytische bestanddelen

Eiwit 21%, vet 10%, celstof 4%, anorganische stof 9%, vocht 8%, calcium (Ca) 1,7%, fosfor 1%

Bij deze vraag ik me toch al af hoeveel % dierlijke eiwitten aanwezig zijn. En, 1.7% calcium lijkt me aan de hoge kant voor een pup.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:31

Lukasje schreef:
eva1969 schreef:

Analytische bestanddelen

Bij deze vraag ik me toch al af hoeveel % dierlijke eiwitten aanwezig zijn. En, 1.7% calcium lijkt me aan de hoge kant voor een pup.

Mee eens :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 20:40

Lukasje schreef:

Op je eerste vraag, geen idee maar bij interesse vast op te vragen bij de fabrikant.
En voor je opmerking mbt pup, dit is een brok voor volwassen honden, ik had niet zo goed gelezen en gemist dat het voor een pup bedoeld is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:51

Nee, geen interesse. Ik kies graag voor een brok met min. 25% dierlijke eiwitten. Dat haalt deze brok niet.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 17:06

Intussen van wolf of wilderness ook de puppybrok besteld om te kijken welk het meeste in de smaak valt.

Ze vind ze lekkerder dan edgard en cooper. De strong en soft is de favoriet boven de andere 2 (kip met eend en kip met lam)puppy brokken van Wolf of wilderness. Waarschijnlijk ook wel omdat aan het wisselen is met gebit,

Nu vraag ik mij af, kan ik tussen deze 3 smaken tussendoor gewoon afwisselen? Of moet ik dan eerst weer gaan mengen..

Vraag ik mij ook af bij de adult brokken, hebben ze iets van dik 14 verschillende smaken van..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:08

Ik heb jaren lang van alles aan smaken van wolf afgewisseld. Maar overgestapt op andere brok nu en standaard dezelfde smaak en ik merk wel verschil in vacht en ontlasting dus gewoon even uitproberen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:58

Mijn honden krijgen Darf, vers of brok. Biologische slager die dit gestart is zit in Amersfoort. Weet niet hoe makkelijk het bestellen en verzenden gaat want ik haal het in de winkel.

Katten willen niet vers en krijgen Acana, ook heel tevreden over.