Stel, geld speelt geen rol, hoever ga je met behandelen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:43

Voor ons maakt geld niets uit voor het huisdier, wel de leeftijd en de levensvreugde.
Onze katten hebben beide een chronische aandoening, hier kwamen we achter op jonge leeftijd (rond 1-2 jaar). Toen hebben we ook alles uit de kast gehaald om ze te helpen. Inmiddels zijn ze beiden ruim 13 jaar en nu zou ik ze het zo gemakkelijk mogelijk maken maar geen grote ingrepen meer laten doen. Tenzij de kans op volledig herstel heel groot is. Maar ik kijk ook naar de dieren zelf.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:44

Poekkie schreef:
Twee weken revalidatie is heel kort.
Mijn paard stond al drie weken op boxrust door een perfect te behandelen beginnende longontsteking (was koud en vochtig buiten dus we hebben ons daar wel aan gehouden).
En een ander een maand boxrust na castratie in de kliniek op latere leeftijd.
Beiden geen dingen om je dier voor te laten inslapen denk ik.

Wel als je een paard hebt waarvan je weet dat hij/zij de box afbreekt (letterlijk) en zich daarbij ernstig verwond en na 2 dagen flinke stalbenen gaat ontwikkelen.

Ook al zou ik onbeperkt geld hebben dan ga ik geen grote operaties doen bij paarden (geen koliek enz), hond/kat ligt er aan.
Ik heb mijn hond laten helpen aan een flink abces in zijn nek (kosten vielen mee), maar zou dat denk ik niet weer doen.
Was daarna een drama met het herstel, hij kon er aan krabben en een kraag kon niet.
Hij had een operatiewond over de volledige lengte van zijn nek.
Moest 24/7 toezicht zijn ong 4-5 weken lang, daarna een probleem om hem weer alleen te kunnen laten.
Als ik even naar de wc ging (als hij lag te slapen) had hij er alweer aan gekrabd en lag de boel weer open.
Nu heeft hij nog regelmatig dat het litteken jeukt en begint hij weer met krabben.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:51

Ik heb twee honden en het zou voor mij erg verschillen voor beide. Als de één een heup breekt en zes weken benchrust moet om maar half te kunnen herstellen zou ik het zo doen.
Bij de ander niet.

Het herstel moet kort zijn, de behandeling ook en het belangrijkste: daarna pijnvrij zijn. Ik ben ook niet van plan lang aan te gaan modderen. Mijn honden houden van vrij bewegen, zijn graag zelfstandig en dat wil ik ze niet afnemen omdat ik geen afscheid wil nemen.

Zegt ze.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:58

Voor mij is de overlevingskans belangrijk en wat voor leven het dier daarna heeft.
Maar ook tijden het genezen of het wel waardevol is. Bijvoorbeeld een oud paard 3 maanden op stalrust ga ik niet doen. Ga hem niet zijn laatste tijd ophokken.
Bij een jong paard zou ik het kunnen overwegen als hij daarna misschien nog wel 20 jaar paard kan zijn.

Honden met rolstoeltjes enz ga ik niet aan beginnen, het leven moet dierwaardig blijven.

Wel vind ik dat mensen te snel zeggen een dier leeft in het hier en nu en je kunt beter te vroeg inslapen dan te laat.
Voor een deel mee eens, maar ik denk ook zeker dat een dier ondanks ongemak nog niet altijd klaar is om te sterven.
Voor alle dieren die ik nu heb gehad weet je wanneer het zo ver is.
Soms bam binnen een uur. En dan is de DA er heel snel.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:58

Brainless schreef:
Poekkie schreef:
Twee weken revalidatie is heel kort.
Mijn paard stond al drie weken op boxrust door een perfect te behandelen beginnende longontsteking (was koud en vochtig buiten dus we hebben ons daar wel aan gehouden).
En een ander een maand boxrust na castratie in de kliniek op latere leeftijd.
Beiden geen dingen om je dier voor te laten inslapen denk ik.

Wel als je een paard hebt waarvan je weet dat hij/zij de box afbreekt (letterlijk) en zich daarbij ernstig verwond en na 2 dagen flinke stalbenen gaat ontwikkelen.

Ook al zou ik onbeperkt geld hebben dan ga ik geen grote operaties doen bij paarden (geen koliek enz), hond/kat ligt er aan.
Ik heb mijn hond laten helpen aan een flink abces in zijn nek (kosten vielen mee), maar zou dat denk ik niet weer doen.
Was daarna een drama met het herstel, hij kon er aan krabben en een kraag kon niet.
Hij had een operatiewond over de volledige lengte van zijn nek.
Moest 24/7 toezicht zijn ong 4-5 weken lang, daarna een probleem om hem weer alleen te kunnen laten.
Als ik even naar de wc ging (als hij lag te slapen) had hij er alweer aan gekrabd en lag de boel weer open.
Nu heeft hij nog regelmatig dat het litteken jeukt en begint hij weer met krabben.

Ook als mijn paard zijn box zou afbreken en stalbenen heeft zou ik hem niet laten inslapen voor een perfect te behandelen longinfectie. Dan moet die maar 3 weken verdoofd en paar x per dag stappen.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:10

8nnemiek schreef:
0091 schreef:
Even een kleine voorbereiding: ik hecht heel veel waarde aan een waardig leven en heb geen moeite met de dood. Ik eet geen vlees uit de bio-industrie (naar mijn idee geen goed leven) maar heb geen moeite om mijn eigen scharrel kippen te eten (en dus te slachten).

Mijn huisdieren moeten een pijnvrij en waardig leven hebben. Is het met een pilletje op te lossen? Prima.
Maar mijn grens ligt op 2 weken revalidatie. Alles wat meer tijd kost om aan te wennen vind ik persoonlijk niet oké. Amputatie zou ik dus niet eens overwegen. Kleine operatie om een tumor weg te halen, prima.
Daarbij speelt leeftijd ook een rol. Boven de helft van de verwachte levensverwachting geen narcose meer.

Ik weet dat ik daar wat hard in ben.

Dat is wel érg hard imo := Dus je zou een hond van 8 jaar met een paar slechte tanden liever laten inslapen dan dat die er onder narcose even uit gehaald worden?

Ik denk niet dat een dierenarts daar zomaar akkoord mee gaat ook..

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:12

8nnemiek schreef:
0091 schreef:
Even een kleine voorbereiding: ik hecht heel veel waarde aan een waardig leven en heb geen moeite met de dood. Ik eet geen vlees uit de bio-industrie (naar mijn idee geen goed leven) maar heb geen moeite om mijn eigen scharrel kippen te eten (en dus te slachten).

Mijn huisdieren moeten een pijnvrij en waardig leven hebben. Is het met een pilletje op te lossen? Prima.
Maar mijn grens ligt op 2 weken revalidatie. Alles wat meer tijd kost om aan te wennen vind ik persoonlijk niet oké. Amputatie zou ik dus niet eens overwegen. Kleine operatie om een tumor weg te halen, prima.
Daarbij speelt leeftijd ook een rol. Boven de helft van de verwachte levensverwachting geen narcose meer.

Dat is wel érg hard imo := Dus je zou een hond van 8 jaar met een paar slechte tanden liever laten inslapen dan dat die er onder narcose even uit gehaald worden?

Niet om voor mijn beurt te praten , maar ik zou dat in mijn geval idd doen bij mijn hond, die wordt 9 dit jaar is een Frans Bulletje met ik weet niet hoeveel mankementen en die gaat niet meer onder narcose, dan is het idd klaar.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:15

@neetoch: maar jou hond heeft nog heel wat andere mankementen dan? Het gaat over een ‘normale’ hond met wat slechte tanden.

(Al zou ik afh van de andere mankementen ook dat bulletje tandverzorging geven denk ik)

neetoch

Re: Stel, geld speelt geen rol, hoever ga je met behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:21

Ik zeg toch ook niet dat die geen tandverzorging meer zou krijgen? Maar idd door de andere mankementen en de leeftijd, maar vooral dat daar bij met een Franse intuberen bij komt, zal ik haar niet meer onder narcose laten brengen, ze leeft idd al even in reserve tijd. Op dagelijkse dosis prednisolon trouwens, waar ze het voor nu nog heel goed mee doet, dus dit gun ik haar van harte.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:44

Poekkie schreef:
Ook als mijn paard zijn box zou afbreken en stalbenen heeft zou ik hem niet laten inslapen voor een perfect te behandelen longinfectie. Dan moet die maar 3 weken verdoofd en paar x per dag stappen.

Dan zou ik hem dus laten buiten staan.. en meerdere dagen 24/7 verdoven kan niet
Zijn stalbenen springen open na 2 a 3 dagen en dan heb je een groter probleem.
En nee die gaan dan niet weg met 2 a 3 x even stappen op een dag.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:48

Brainless schreef:
Poekkie schreef:

Dan zou ik hem dus laten buiten staan.. en meerdere dagen 24/7 verdoven kan niet
Zijn stalbenen springen open na 2 a 3 dagen en dan heb je een groter probleem.
En nee die gaan dan niet weg met 2 a 3 x even stappen op een dag.

Die stond eerst 24/7 buiten en werd toen dus ziek. Met longontsteking in een gure periode van kou en regen buiten zetten gaat echt niet. Fijn dat jij zo oordeelt, maar ik volg toch echt het advies van mijn dierenarts en niet van een of andere natural bokker.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:58

Ja maar Poekkie, ik kan mij dan weer niet voorstellen dat een da zou adviseren om een paard 3 weken lang 24/7 te verdoven.

En het is toch geen oordelen wat Brainless doet? Als dat wel zo is, mag je zelf ook wel even naar je eigen berichten kijken.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:23

8nnemiek schreef:
0091 schreef:

Nee. Plaatselijk verdoven en eruit halen is prima haalbaar en heeft mijn DA ook gewoon gedaan met mijn vorige herplaatser.

En Poekkie beetje jammer dat je mijn pb totaal verdraaid en openbaar gooit, juist omdat ik een persoonlijke discussie niet wilde in een topic waarbij verschillende meningen worden gevraagd. Openbaar gooien is al fout, maar het dan ook nog verdraaien is imo echt not done.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:25

Poekkie schreef:
Die stond eerst 24/7 buiten en werd toen dus ziek. Met longontsteking in een gure periode van kou en regen buiten zetten gaat echt niet. Fijn dat jij zo oordeelt, maar ik volg toch echt het advies van mijn dierenarts en niet van een of andere natural bokker.

Waar (ver) oordeel ik jou?
Ik zeg alleen waar ik voor zou kiezen bij mijn huidige paard.
Als je een paard hebt wat prima op stal kan staan heb je natuurlijk niet de problemen waar ik tegenaan loop.

Mijn paarden kunnen buiten altijd overdekt staan en gaan (in de winter) 's nachts op stal, maar langer dan 10 uur is geen optie.. a: hij krijgt stalbenen b: na 1 dag op stal wordt hij onrustig en en na 2 dagen hangt hij met zijn voorbenen in de voer/waterbak, komt over de staldeur heen en als ik die dicht doe is het helemaal bal.
Dan komt hij zo hoog dat hij zijn voorbenen over de wanden krijgt en slaat tegen de wanden met zijn achterbenen. Staat zwetend van de stress op stal met open benen.

Mijn kleintje daarentegen staat prima op stal.. die kan dagen staan zonder moeilijk te doen.
Dus als hij iets heeft waardoor stalrust verplicht is, zal ik daar ook zeker voor kiezen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 15:28

Natuurlijk kun je voor jezelf van tevoren bedenken: Dit is de grens maar wat doe je als het zover is? Ik dacht ook ooit dat ik een oudere hond niet onder narcose zou laten brengen maar wat doe je als er een kies breekt? Je hond met kiespijn rond laten lopen?
Ondanks dat mijn hond 14 is, hebben we de gok genomen en 2 kiezen laten trekken. Overigens niet bij de lokale DA maar in een dierenziekenhuis met speciale anesthesie apparatuur. Gelukkig is alles goed gegaan en loopt ze weer vrolijk rond. Nu is de ene hond van 14 de andere niet en moet je niet naar de werkelijke leeftijd kijken maar naar de fysieke.
Ik ben het er mee eens dat je niet alles moet willen wat kan, ook bij mensen niet.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:46

Voor mij is dat dan of onder plaatselijke verdoving laten trekken en als dat niet kan, dan in laten slapen. Uiteraard laat ik geen dier met pijn rondlopen.

Vooral dat laatste is dus iets wat ik niet kan, ik ben daar dan misschien ook wat rigoureus in voor sommige mensen.

Met mijn huidige 8 jarige (paard) is het ook aan strakke regels vast hangend nu voor mij:

Die is van voor tot achter kapot idd en zolang hij het nog leuk heeft, mag hij rond blijven lopen met zijn vriendje. Maar naar de kliniek? Of hij loopt zichzelf weer in de hechtingen met de wetenschap dat ik serieus bijna een jaar verder ga zijn voor hij uit het verband kan (door zijn mankementen en makkelijk scheurende huid) , hij raakt weer flink hb en dus het gras niet meer op mogen voor de rest van zijn leven? Dan gaat de stekker eruit. Want ik gun hem die laatste periode echt met heel mijn hart, maar zodra het niet meer leuk is of hij moet weer lang revalideren (dat is de pest door zijn mankementen duurt revalideren echt heel lang) dan is het gewoon klaar.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:55

Brainless schreef:
Poekkie schreef:

Waar (ver) oordeel ik jou?
Ik zeg alleen waar ik voor zou kiezen bij mijn huidige paard.
Als je een paard hebt wat prima op stal kan staan heb je natuurlijk niet de problemen waar ik tegenaan loop.

Mijn paarden kunnen buiten altijd overdekt staan en gaan (in de winter) 's nachts op stal, maar langer dan 10 uur is geen optie.. a: hij krijgt stalbenen b: na 1 dag op stal wordt hij onrustig en en na 2 dagen hangt hij met zijn voorbenen in de voer/waterbak, komt over de staldeur heen en als ik die dicht doe is het helemaal bal.
Dan komt hij zo hoog dat hij zijn voorbenen over de wanden krijgt en slaat tegen de wanden met zijn achterbenen. Staat zwetend van de stress op stal met open benen.

Mijn kleintje daarentegen staat prima op stal.. die kan dagen staan zonder moeilijk te doen.
Dus als hij iets heeft waardoor stalrust verplicht is, zal ik daar ook zeker voor kiezen.

Misschien heb ik je verkeerd begrepen dan. Mijn punt is dat als mijn DA oordeelt dat mijn paard op stal moet voor iets dat perfect te behandelen is, dan gaat dat dier daar zeker niet voor ingeslapen worden. ‘T kwam op mij over alsof je willens wetens dier toch buiten zou zetten of anders inslapen en daar heb ik misschien wat fel op gereageerd.

Als je paard zo moeilijk doet, zullen er idd oplossingen moeten komen. Bvb enkele uren op de beste moment van de dag buiten. Maar een dier met longontsteking buiten houden in koud weer is gewoon geen optie. En daarvoor laten inslapen ook niet.

@0091: ik heb echt geen behoefte aan dat soort pb’s van jou. Zet wat je wil zeggen maar in het topic in het vervolg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:05

0091 schreef:
8nnemiek schreef:

Nee. Plaatselijk verdoven en eruit halen is prima haalbaar en heeft mijn DA ook gewoon gedaan met mijn vorige herplaatser.

Maar er zijn zat andere kleine ingrepen waarvoor een narcose nodig/gewenst is.
Ik vind het nogal wat om bij elk klein bobbeltje, wondje of mankementje meteen 'inslapen' te roepen als het onder narcose weggehaald en gehecht moet worden.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:17

Zodra het niet zelfstandig meer kan eten, drinken, poepen, piesen, in de benen kan komen, het herstel langdurig pijn of eenzame opsluiting vergt, hoog op leeftijd is, gevaren van de narcose te groot worden óf ik het idee heb dat mn dier als “ melkkoe “ voor de DA wordt gebruikt dan houd het resoluut op.

Chemo is zowieso een No Go! Koliek operaties op hoge leeftijd ook.

Goed voor je dier zijn is ook hem/ haar te behoeden voor onnodig lijden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:18

Als een dier moet lijden door de behandeling en/of een niet dierwaardige hersteltijd, dan sla ik over, hoeveel geld ik ook zou hebben..

Dan zou ik dat geld liever investeren in een lekker lange laatste vakantie met mijn hond en 'm in die tijd verpesten met alles wat niet mag en dan laten gaan..

Dat gezegd hebbende, hebben wij toevallig onze witte herder in de afgelopen maanden 2 redelijk zware operaties moeten laten ondergaan.. De eerste was het verwijderen van een mamatumor eind oktober, hiervan is ze zeer snel hersteld.. De dag erna rende alweer rond alsof er nooit iets gebeurd was.. En eerste kerstdag werd de dame wederom geopereerd.. Deze keer een zwaardere operatie door een ontstoken baarmoeder.. Ook hiervan is zij zeer snel hersteld.. En dan hebben we het over een herder die vorige maand elf jaar oud is geworden.. De enige reden dat wij deze keuze gemaakt hebben, is omdat zij nog in zeer goede lichamelijke conditie verkeert..

Foto van januari.. <3
Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:19

Pareltjes schreef:
Zodra het niet zelfstandig meer kan eten, drinken, poepen, piesen, in de benen kan komen, het herstel langdurig pijn of eenzame opsluiting vergt, hoog op leeftijd is, gevaren van de narcose te groot worden óf ik het idee heb dat mn dier als “ melkkoe “ voor de DA wordt gebruikt dan houd het resoluut op.

Gewoon uit nieuwsgierigheid... waarom geen chemo? Komt dat omwille van het idee dat we dit met mensen associeren met erg ziek te zijn?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:21

Silvia schreef:
Natuurlijk kun je voor jezelf van tevoren bedenken: Dit is de grens maar wat doe je als het zover is? Ik dacht ook ooit dat ik een oudere hond niet onder narcose zou laten brengen maar wat doe je als er een kies breekt? Je hond met kiespijn rond laten lopen?
Ondanks dat mijn hond 14 is, hebben we de gok genomen en 2 kiezen laten trekken. Overigens niet bij de lokale DA maar in een dierenziekenhuis met speciale anesthesie apparatuur. Gelukkig is alles goed gegaan en loopt ze weer vrolijk rond. Nu is de ene hond van 14 de andere niet en moet je niet naar de werkelijke leeftijd kijken maar naar de fysieke.
Ik ben het er mee eens dat je niet alles moet willen wat kan, ook bij mensen niet.

Ja ik denk dat dit zon grensgeval is. Voor een paar kiezen laten inslapen is ook weer zo wat. Dan kun je naar mijn mening gerust het risico van een narcose nemen. Het herstel is eenvoudig en kort en de hond is snel weer fit. Dus ja dan is het het risico waard...

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:24

Poekkie schreef:
Pareltjes schreef:

Gewoon uit nieuwsgierigheid... waarom geen chemo? Komt dat omwille van het idee dat we dit met mensen associeren met erg ziek te zijn?

Werking en herstel is onzeker. Daarnaast kan chemo weer andere aandoeningen aanjagen. Heb het idee dat het ook een melkkoe verhaal is. Soms moet je accepteren dan dat dingen niet te “ repareren zijn. Loslaten en er geen lijdensweg van maken. Chemo is daar voor mij één van.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:30

Bij gecompliceerde dingen waar je nog tijd hebt om na te denken, is het soms ook wel verstandig om met meerdere veeartsen en klinieken te praten.

Ik heb de afgelopen jaren toch met wat veeartsen en klinieken te maken gehad en ze staan er vaak toch allemaal net wat anders in. Ze hebben ook een andere voorkeur voor medicatie en behandeling. Stellen op 1 en zelfde paard verschillende diagnoses of ze zitten er compleet naast en doen nutteloze onderzoeken.

Ik ga weleens tegen de veearts in qua advies. Dat weten ze dan ook wel. Maar vaak is boxrust echt achterhaalt en een heel standaard advies van veeartsen. Ook vaak een veilige keus. Maar ik heb meerdere voorbeelden waar anders beter werkte. En de veearts daar later ook in mee ging.

Maar dan is er wederzijds respect.

In 2017 moesten we een 7jr paard laten gaan. Na lang zoeken, zag ik iets, veearts deed onderzoek en we kwamen achter schade die heel gecompliceerd was. Is in een artsen groep besproken en er was 0,0 behandeling mogelijk.
Ergens was ik ook wel "blij" dat er ook niet een dure operatie van bijv 20.000 euro hem wel kon helpen. Dat was dan wel een beetje pittig voor ons geworden en hadden we altijd gedacht, wat als, hadden we maar etc.

Langer geleden een paard met 4jr gekocht en laatste jaar veel problemen. Kwamen in Utrecht terecht en destijds konden we net iets minder. Het was een operatie en lange revalidatie op stal en dan liefst eerste maanden ophangen.
Ze dachten dat de andere kant ook wel zou moeten en hij nooit meer 100% zou worden. Wel geschikt voor in de wei en wandelen. Maar dan heb je dus een paard van 8 wat je enorm gaat beperken in zijn leven na een lange revalidatie. En misschien wel 2x. Nee, sorry. Weet niet wat het had gekost.

Had daarvoor een hond aan een hernia laten opereren na ook een tijd op pijnstillers. Hielp hem niks en hij heeft door de hoop die wij kregen alleen maar langer moeten lijden.

In 2019 een paard gekregen. Mankeerde wel iets, maar bleek al gauw veel ernstiger. Onze veearts zei gelijk; Dat wordt niks. Wij schrokken en zijn toch gaan behandelen.
5 maanden verder, 4000 euro kwijt en paard alsnog moeten inslapen. Met nog veel ellende met de vorige eigenaren erbij.

Maar mijn ruin is ooit opgegeven en hebben we toen 24/7 buiten gezet, zijn anders gaan bekappen, anders voeren etc. Kreeg wel andere problemen erbij, maar heeft echt nog jaren als paard kunnen rondlopen, spelen, kroelen en doen.
2 weken geleden was het genoeg besloot hij. Dan denk je 10x, heb ik wat gemist? Hadden we niet eerder?? Maar hij had het echt naar zijn zin.
Andere mensen oordelen, maar waren er niet bij.

Ik had heel veel geld kunnen besparen. Dat absoluut. Maar ik spreid het dan uit over de 19jr dat ik hem mocht hebben en hij heeft eerder nooit iets gehad.
Een groot bedrag in 1 keer hakt er natuurlijk harder in, maar al die kleine extra kosten lopen ook flink op. Hoort er ook bij, maar ga het niet uitrekenen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:05

Voor mij is het toch de % van een behandeling en de hond zelf. Mijn oudje van bijna 10 jaar is een zorgenkindje vorig jaar bv was hij dood voor 2 min op de operatie tafel, of ik hem nu nog een keer onder ga brengen denk het niet :n

Mijn ene teef (bijna 6) heeft nu een probleem met haar pols, die heeft 2 x een cortisone prik in het gewricht en heeft een brace. Dat is 2 weken rust en dan weer langzaam opbouwen, tis poedersuiker voor ons en haar want Husky :+ maar de prognose is erg goed. De fotos en CT scan waren schoon.

Dus het ligt voor mij echt heel erg aan het dier. Ik ben altijd van het moet dierwaardig blijven :)