Hond lekt druppeltjes urine, meedenken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rongyos

Re: Hond lekt druppeltjes urine, meedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:54

Mijn hond (Dalmatier teefje) 'lekte' destijds ook soms een paar druppels.
Qua gezondheid was verder alles in orde en konden we het simpel oplossen met een half pilletje per dag opgelost. Ik zou even diep moeten graven in mijn geheugen het spul heette, was via dierenarts.

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:40

er bestaat overigens wel incontinentie materiaal voor honden hoor...speciale plasbanden voor reuen , en speciale luierbroekjes voor teven...je hond kan gelukkig dus gewoon in de kamer, want het is wel heel cru om een hond te verbannen naar de gang...ook begrijpen ze er nog eens helemaal niets van...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:22

octavodia schreef:
er bestaat overigens wel incontinentie materiaal voor honden hoor...speciale plasbanden voor reuen , en speciale luierbroekjes voor teven...je hond kan gelukkig dus gewoon in de kamer, want het is wel heel cru om een hond te verbannen naar de gang...ook begrijpen ze er nog eens helemaal niets van...

Dank je voor de informatie. Laten de honden dat dan wel zitten,ik bedoel,proberen ze niet het te verwijderen?Ik ben het zeker met je eens dat het zielig is voor een hond die altijd binnen heeft mogen wonen,als dat nu ineens niet meer mag.Al snap ik ook wel dat men niet het hele interieur kan laten onderplassen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:06

Hier ook een lekkende gecastreerde reu.

Volgens de dierenarts komt het juist veel minder voor bij reuen en is er ook minder medicatie voor reuen omdat het bij teven vaak hormonaal is en je een reu natuurlijk geen vrouwelijke hormonen kan geven.

Onze hond kreeg enurace maar helaas zonder resultaat.

Op een echo waren geen afwijkingen te zien. Wel heeft hij hiervoor een blaasontsteking gehad. Dat zie je niet in het bloed maar wel in de urine.

Is er geen urine onderzoek gedaan?

Die van ons draagt nu luiers in huis. Wel een gedoe. Luier uit als hij de tuin in gaat en weer aan als hij binnen komt.

Ik heb eerst wegwerpluiers luiers gekocht maar dat werd een dure grap.

Nu heeft hij luiers van Amazon.com . Die zijn van stof dus herbruikbaar. Het klittenband is zo sterk, hij krijgt ze echt niet af maar hij probeert dat eigenlijk ook niet.

Om niet elke dag de wasmachine te hoeven laten draaien doen we er altijd een babyluier in. Die vangt de urine op.

Enige lastige is dat zelfs de large voor hem aan de kleine kant is maar hij is dan ook erg groot en breed.

Voor ons is dit de beste oplossing.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:43

Ik zou toch ook zo nu en dan die lage soortelijk gewicht na laten kijken, das ook niet normaal. Dus ja, incontinentie kan zeker. Maar het kan zoveel meer zijn...

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:10

Rongyos schreef:
Mijn hond (Dalmatier teefje) 'lekte' destijds ook soms een paar druppels.
Qua gezondheid was verder alles in orde en konden we het simpel oplossen met een half pilletje per dag opgelost. Ik zou even diep moeten graven in mijn geheugen het spul heette, was via dierenarts.

Enurace was het.