Hondenbrokken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:32

Mijn pupje at bij het herplaatsgezin waar ze tijdelijk zat onbeperkt pedigree pal brokken :=
Ik heb haar direct, van het ene op het andere moment dus, overgezet op Carnibest kvv. Dit ging perfect.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:42

Nikass schreef:
Mijn pupje at bij het herplaatsgezin waar ze tijdelijk zat onbeperkt pedigree pal brokken :=
Ik heb haar direct, van het ene op het andere moment dus, overgezet op Carnibest kvv. Dit ging perfect.

Ik had hier een volwassen versie die 2 dagen aan de dunne geweest is. Wat voor een volwassen hond over t algemeen geen kwaad kan. Maar voor een pup kan dat wel. Ik geef bij mijn pups ook altijd t advies; voer t zakje wat je mee krijgt op. En wat je daarna doet mag je zelf weten. Maar ze krijgen wel (o.a.) een lijstje mee met richtlijnen waar ze op terug kunnen vallen met kiezen van brok.

Barb

Re: Hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:44

Waar is het acana voer verkrijgbaar?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:47

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 21:49

De fokker heeft wel gezegd wat voor een brokjes ze daar krijgen, maar kon het nog niet direct terug vinden. Ze kocht het in ieder geval via de dierenarts. Uiteraard ga ik vragen welke het exact is en dat krijgt hij ook nog even door tot hij in ieder geval hier wat gewend is. Als hij het daar dan goed op doet houd ik wellicht die brok aan. Als het in ieder geval maar een goede brok is.

Onze andere honden hadden wel eens de knoflook-bonbons van Biofood, daar waren ze echt gek op. :j
Wolfsblut wil ik ook nog even naar kijken.
Pedigree komt er in ieder geval niet in als hoofdvoer!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:51

KW: Dat hangt er dus vanaf wat ze krijgen. No way dat ik mijn pup nog één maaltijd pedigree wilde geven -O-
En mijn reu is bij de fokker opgegroeid met verschillende soorten voer, "zodat ze overal aan gewend zijn"
Of dat opgaat, geen idee, maar er was dus niet één soort voer dat ik kon voorzetten. Hem ook direct op kvv gezet en ook bij hem geen enkel probleem ondervonden.
Misschien is het niet representatief; ik geloof best dat het wijs is om wat voorzichtig te zijn, maar het hangt er wat mij betreft wel vanaf wat de pup dan bij de fokker krijgt. En de honderd+ soorten brokken zijn allemaal een variatie op hetzelfde en alleen maar in het leven geroepen om de consument te verleiden tot veelvuldig kopen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:59

Zelfs bij pedigree of nog erger, bonzo of frolic, zou ik het niet ineens doen. Voer 1 dag 25% nieuw voer, 1 dag 50% nieuw voer en 1 dag 75% nieuw voer, dan ben je op dag 4 helemaal overgeschakeld zonder dat je die darmen een optater geeft die een stuk meer schade aan kan richten dan nog 1.5 dagportie lage kwaliteit voer.

Voor regulier omschakelen zou ik overigens steeds 2 dagen doen in plaats van 1 dag, dat is nog wat vriendelijker.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:17

Barb schreef:
Waar is het acana voer verkrijgbaar?

Ik bestel het altijd online.
Soms is het ook ergens met korting en aangezien het wel duur voer is, let ik daar wel op.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:20

Nikass schreef:
KW: Dat hangt er dus vanaf wat ze krijgen. No way dat ik mijn pup nog één maaltijd pedigree wilde geven -O-
En mijn reu is bij de fokker opgegroeid met verschillende soorten voer, "zodat ze overal aan gewend zijn"
Of dat opgaat, geen idee, maar er was dus niet één soort voer dat ik kon voorzetten. Hem ook direct op kvv gezet en ook bij hem geen enkel probleem ondervonden.
Misschien is het niet representatief; ik geloof best dat het wijs is om wat voorzichtig te zijn, maar het hangt er wat mij betreft wel vanaf wat de pup dan bij de fokker krijgt. En de honderd+ soorten brokken zijn allemaal een variatie op hetzelfde en alleen maar in het leven geroepen om de consument te verleiden tot veelvuldig kopen.

Hier krijgen ze ook van alles. Wel gewoon standaard eigen voer. Dus bij ons vlees en brok en dan verschillende diersoorten vlees. Maar ze krijgen meerdere keren andere brokjes. Of bij hun eigen brokjes of los door de ren als snuffelspelletje. En gekke dingen van een stukje kipnugget tot banaan bijv. Maar ook dagelijks verschillende kauwsnacks.
Dat zal vast verschil maken.
Maar hier ook liever mengen. Al begin je op dag 1 dan gelijk door mengen.
Ze krijgen hier ook kauwsnacks en trainers mee die we hier ook gaven. Zodat zoveel mogelijk hetzelfde kan blijven in de eerste dagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:57

Ik ben zelf heel tevreden over Wolfsblut. Maar voer dat pas sinds onze hond 1 jaar is en van de puppy brok af ging. Onze volgende pup gaan we wel Wolfsblut puppy brok geven.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:00

Mijn honden doen het goed op Royal canin Gastro moderate, veel mensen vinden het geen goed voer maar voor ons werkt het goed :j, daarnaast krijgen ze soms wat taste of the wild voor de smaak en houdbare worsten van Brit

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:03

Je hebt dure brokken en goede brokken (en goedkope)

Wij gaven dog lovers gold mijn inziens geen verkeerde brok maar ivm allergie van onze hond zijn we overgestapt. De hond krijgt ju purizon, leuk merk denk ik om ook naar te kijken als ik de rest van je lijstje kijk.

Katten krijgen nutrivet, is ook eem hondem variant van, zou ik geven als mijn hond kiet allergisch zou reageren op bepaalde eiwitten.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:24

Huisdierenbazaar heeft Acana. Ook hier echt wel tevreden mee geweest alleen mijn teckel vond de kip niet meer lekker en eet liever zalm. Maar ze deed het er echt goed op!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:26

Ik voerde eerst ook Acana, in verband met EPI over moeten gaan naar een brok met minder vezels en voer nu een combinatie van verschillende soorten Eden Pet Foods. En ook nog Celtic Connection (dat deed ik al langer toen nog in combinatie met Acana, ik wissel graag veel af). Kijk voor mooie soorten voer anders eens op https://www.natuurlijkvoordehond.nl

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 00:12

Ik voer kvv maar daarnaast krijgen mijn honden s avonds een handje vol taste of the wild of ocean of prairie. Dat vinden ze lekker

En kauwsnacks , allerlei, van Keetjes.nl

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 21:35

Ik ben er inmiddels achter welk voer de fokker geeft, zij heeft het via haar dierenarts. Ik weet nog niet zo goed of we daar mee door willen gaan, dus morgen of overmorgen toch maar eens een vergelijking maken met diverse merken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:50

Leuk, een pup op komst !

Je zou ook eens kunnen kijken naar Carnilove en Farmina.

Wanneer het om een grote hond gaat, zou ik zeker erop letten dat het calciumgehalte niet te hoog is.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:51

Ik ben deze week Edgar en Cooper gaan voeren aan mijn 2 ruwharige teckels. Ik ben geschrokken van hoeveel ze ineens zijn gaan drinken en dus ook plassen -O- Ze drinken allebei rustig 3x hun waterbak leeg, liefst achter elkaar :-( En ik mag ze nu dus 6x per dag uitlaten anders plassen ze in huis.

Vandaag dus weer mee gestopt en terug naar Sam's Field.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:51

Lukasje schreef:
Leuk, een pup op komst !

Wanneer het om een grote hond gaat, zou ik zeker erop letten dat het calciumgehalte niet te hoog is.

We kijken er echt enorm naar uit! <3

Het is 100% geen corona-aanschaf overigens.
In december 2020 en afgelopen augustus een hond van ons in moeten laten slapen en nu hebben we er nog 2, waarvan er eentje al behoorlijk oud is. Het is dus een weloverwogen keuze, dat wilde ik graag nog even benadrukken in dit topic. :o

Het is een klein ras, maar ik zal alsnog op het calciumgehalte letten.
Carnilove en Farmina kende ik nog niet, ga ik naar kijken. :j

Koekie73 schreef:
Ik ben deze week Edgar en Cooper gaan voeren aan mijn 2 ruwharige teckels. Ik ben geschrokken van hoeveel ze ineens zijn gaan drinken en dus ook plassen -O- Ze drinken allebei rustig 3x hun waterbak leeg, liefst achter elkaar :-( En ik mag ze nu dus 6x per dag uitlaten anders plassen ze in huis.

:oo Dat klinkt niet goed. Is wel een dingetje om op te letten in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:05

Myfairytale schreef:
Lukasje schreef:
Leuk, een pup op komst !

We kijken er echt enorm naar uit! <3

Het is 100% geen corona-aanschaf overigens.
In december 2020 en afgelopen augustus een hond van ons in moeten laten slapen en nu hebben we er nog 2, waarvan er eentje al behoorlijk oud is. Het is dus een weloverwogen keuze, dat wilde ik graag nog even benadrukken in dit topic. :o

Het is een klein ras, maar ik zal alsnog op het calciumgehalte letten.
Carnilove en Farmina kende ik nog niet, ga ik naar kijken. :j

Koekie73 schreef:

:oo Dat klinkt niet goed. Is wel een dingetje om op te letten in ieder geval.

Je hoeft je niet te verantwoorden, ik mag hopen dat iedereen er vanuit gaat dat je het beste voor hebt met je pup :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:49

Sluit ik me bij aan.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:08

Koekie73 schreef:

Ik voer mijn hond nu anderhalf jaar Edgar en cooper, maar dat vele drinken herken ik niet.
Ik ben er erg tevreden over.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:22

Ik voer mijn honden vanalles net zoals ik zelf gevarieerd eet. Ze zijn eigenlijk nooit aan de dunne of aan de diaree. Ik wissel allerlei merken maar ook brok, blik, gestoomd, langhoudbaar vlees, vers, barf en mensen eten.

Als 1 ding maar goed zou zijn dan waren er niet zo ontzettend veel verschillende merken waar honden oud op worden. Omdat het ene voer wat meer van dit en minder van dat heeft los ik dat gewoon op door af te wisselen.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:36

Onze Jack Russel krijgt al jaren de brokken van Smolke.
Hier doet ze het ontzettend goed op en ze is hartstikke gezond.

Dit is destijds door onze dierenarts geadviseerd. Durf alleen niet meer te zeggen waarom.

Ontzettend van plezier met jullie puppy alvast! :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:47

Ik voerde lange tijd Renske aan mijn hond en daar deed hij het eigenlijk prima op.
Toen eens Acana en Schesir geprobeerd en daar doet hij het nog veel beter op. Dus sinds ongeveer een jaar voer ik die twee afwisselend/ gemengd.
Ook een kleine hond, en van veel andere merken komt er een berg ontlasting uit waar je u tegen zegt. Niet de bedoeling!

Ik heb o.a. ook Wolf of Wilderness gevoerd (de elements lijn ging goed, de soft lijn niet zo en de standaard lijnen wisselde per smaak).
Taste of the Wild vond ik teveel ontlasting geven.
Lukullus gaf meer ontlasting.
Purizon gaf vooral heel stinkende ontlasting en scheten.
Edgar en Cooper gaf zachte ontlasting.
Van Prins (behalve de hypoallergeen lijn die hij wel eens mee eet van de hond v mn ouders) kan ik hem echt 6x per dag (en nacht) eruit laten omdat hij dan echt een grote boodschap moet, hij drinkt daar ook meer bij.

In mijn geval overigens ook een kleine hond (10kg) van een actief type (podengo). Denk dat dat ook wel meespeelt in wat wel of niet goed valt.
Onze vorige hond (springer spaniel, 30kg (ja, te groot uitgevallen, wel raszuiver)) deed het juist immens goed op Prins hypoallergeen (kreeg hij ivm zijn gevoelige darmen) en ook de hond van mijn ouders (australian labradoodle, 16kg) doet het goed op Prins hypoallergeen en James Wellbeloved hypoallergeen (krijgt jeuk en oorontstekingen van ander voer dan die twee, dus daar klooien we niet te veel meer mee aan, dit gaat goed, houden zo).