Ik durf het bijna niet te vragen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:11

c_alsemgeest schreef:
Boras schreef:
Ik blijf geloof ik te graag zelf de baas in huis. Niet de kinderen, niet de huisdieren. Ik zou echt niet permanent mijn spullen verwijderen.

idem :')

Gewoon niet op de tafel laten, kan je heel snel aanleren om intensief te corrigeren hier op, en een paar dagen zilverfolie of iets anders wat een herd geluid maakt op tafel te leggen.
Dan schrikken ze zich een paar keer rot als ze erop springen.
Plantenspuit kan ook, als je geen sphynxen hebt die houden van water zoals wij hadden :')

Daarbij moet je ijswater gebruiken ~~}> :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:53

c_alsemgeest schreef:
Boras schreef:
Ik blijf geloof ik te graag zelf de baas in huis. Niet de kinderen, niet de huisdieren. Ik zou echt niet permanent mijn spullen verwijderen.

idem :')

Gewoon niet op de tafel laten, kan je heel snel aanleren om intensief te corrigeren hier op, en een paar dagen zilverfolie of iets anders wat een herd geluid maakt op tafel te leggen.
Dan schrikken ze zich een paar keer rot als ze erop springen.
Plantenspuit kan ook, als je geen sphynxen hebt die houden van water zoals wij hadden :')

Hier is de kat niet bang voor folie.. vindt hij zelfs leuk.

Daarnaast heb je wel eens kinderen waarvoor je wel spullen moet wegzetten.
Zelfs als ze al wat ouder zijn (helaas).

c_alsemgeest

Re: Ik durf het bijna niet te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:55

daarom neem ik ook geen kinderen... :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:00

Amber_anne schreef:
Oplossing hier in huis is gewoon niks op tafel. Een glas drinken kan wel blijven staan maar ik kan geen frutsels neerzetten bijvoorbeeld

Hier precies hetzelfde!

Als je weet hoe vaak ik m'n huis heb moeten verbouwen omdat de afstandsbediening onder de bank lag..

1 bloemetje accepteren ze maar de rest gaat binnen 2 minuten van de tafel af.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:05

Je zou de boel bijna vastlijmen :+ ik zou dan die koppies van de terroristen wel willen zien :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:07

Qimm schreef:
Je zou de boel bijna vastlijmen :+ ik zou dan die koppies van de terroristen wel willen zien :')

Van de kinderen of van de katten :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:13

Qimm schreef:

Oh.. ik heb met kerst een plateau met waxinelichtjes, die zitten idd vast met dubbelzijdig tape.
Met Pasen heb ik een paasstukje staan met stuitereieren van de action. Wij kunnen dus rond Pasen altijd eieren zoeken als we thuis komen :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:20

Ow, wat een heerlijke kat. Ik zou het lekker laten gaan en vooral veel filmpjes maken, hahaha

Maar serieus;

Wij hebben altijd HTK katten en nooit dat soort problemen gehad. Lagen wel op de bank, bij je of op de kast, maar verder redelijk normaal.

Nu hebben we een HTK kat en een iets met main coon. Zij doet dit ook heel erg en komt echt overal. Hebben een hele grote paal en er wordt heftig gespeeld, maar ze is echt stront eigenwijs.
Bij haar is het vooral alles uit de vensterbanken en van het aanrecht. Maar ik moet ook nodig onder de bank kruipen om nog wat pennen te zoeken.

En afleren? Het is net klitteband. Ze ligt ook niet op schoot, maar klimt tegen mn borst en als ik haar neer wil zetten, zit ze gewoon muurvast.

Maar ze kijkt er zoooooooooooooooo lief bij <3

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:45

Van mij mag Betje best een pen van tafel meppen. Ik ben allang blij dat ze ergens een spelletje in ziet, zo speels zijn die van mij niet. Kopjes en breekbaar spul is haar veel te zwaar, daar zit ze toch niet aan. We hebben er wel een jaar of acht over moeten doen voordat we ze (beide) hadden afgeleerd aan kaarsenvlammetjes te zitten. Dat is wel echt een ding geweest. En verder zijn ze gelukkig goed opgevoed door de fokker O:)

Maar afleren van ongewenst gedrag is een kwestie van lange adem, in onze ervaring. Consequent blijven. En dan heeeeeel lang.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:49

Die van ons heet Faggot, waarschijnlijk vindt hij zijn naam vreselijk en is daarom een terrorkat. :P

Tip: laat nooit pubers een naam bedenken voor een kat.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:04

Brainless schreef:
Die van ons heet Faggot, waarschijnlijk vindt hij zijn naam vreselijk en is daarom een terrorkat. :P

Nee echt, Faggot? Hoe spreken jullie zijn naam uit? :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:05

Cinderella schreef:
Brainless schreef:

Op z'n Engels...dus echt het scheldwoord. }:0

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:25

De makkelijkste manier is,om je kat te leren dat ie niet op tafel mag.
En daar heel consequent in zijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:28

Mijn kat zit hier naast mij en vraagt zich sowieso af waarom deze kat zijn personeel niet geleerd heeft om dopjes op een fles te draaien en geen onnodige of oneetbare spullen op tafel te zetten.
Blijkbaar snapt dit menspersoneel niet dat de kat des huizes niet van rommel op tafel gediend is en al helemaal niet van water, seriously wat is er mis met good old catmilk.

Dus wees gewaarschuwd houdt je aan de regels van de heer des huizes anders is hij genoodzaakt strengere maatregelen te treffen in plaats van je rommel van de tafel te kiepen of je een blik om te doden toe te werpen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:31

Brainless schreef:
Cinderella schreef:

:n

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:38

Opvoeden klinkt makkelijk, maar moet je wel een beetje een slimme kat hebben.......Onze witte is doof en heeft een bord voor dr kop 3x zo groot als zij zelf.

Hier is trouwens water ook favoriet. Ik kan geen normale drinkbak neerzetten. Fontein was ook favoriet, maar inmiddels kapot.

En deuren? Die zijn er om open te maken. En als je niet open doet, krabben we er een gat in. Onze HTK doet dat sinds een tijdje, maar wel precies rond de wekkertijd. Heeft niks met voeren te maken, want dat hebben ze. Maar leek hem blijkbaar opeens logisch om te doen.

Ow, en wat de vorige kat deed, is in elke appel op de fruitschaal bijten. En dan echt 1 of 2x en dan de volgende appel................Ook zo grappig. Wisten we eerst niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:45

Gillbo schreef:
:n

Tja het betekend ook takkenbos..daar hou ik het maar op.
Is officieel de kat van mijn dochter en de chip zegt Fagot.. dus de volgende noem ik Tuba, dan horen ze weer bij elkaar.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 14:48

Oh opvoeden doen we hier echt wel, maar deze is gewoon erg hardnekkig :') Ze mogen trouwens ook niet op de salontafel, enkel op de eettafel. Het enige probleem met corrigeren voor mij is dat ik chronisch ziek ben en meestal te weinig energie heb om achter ze aan te gaan :+ Dus dat is dan echt een uitdaging.
Hier ga ik trouwens niet beginnen aan waterspuit, want dan moet ik dat ook elke keer opruimen daarna en daar heb ik geen energie voor. := En peper, folie en dat soort truukjes vinden ze geen bal aan, of juist heel leuk :') Het is overigens geen verveling lijkt me, het is hier verder een kattenwalhalla :')
Nja voortaan mn spullen maar opruimen dan :')

Faggot vind ik trouwens een briljante naam _O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:50

En een busje perslucht? ;)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:59

Brainless schreef:
Cinderella schreef:

_O-

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:23

_O- Geweldig filmpje.

Mijn katten doen dit niet, gelukkig.

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:31

Ik zou de mensen die roepen dat het een kwestie van opvoeding is graag een paar maanden onze Pim lenen :+
Ik heb al een paar decennia katten en ze allemaal netjes geleerd niet op de tafel of het aanrecht te komen.
Maar deze is zo hardnekkig.. Water, folie, whatever, het doet hem allemaal niks. Hij gaat voor die ene procent kans op succes en neemt de 99% dat hij eraf gezwiept wordt voor lief.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:40

Die van ons weten perfect dat ze van ons niet op tafel mogen. Dus die doen het ook nooit.

Tot we net 2 seconden de deur uit zijn. Dan per direct dus gewoon mooi wel he :D

Slimme beesten :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:49

tyleysmiley schreef:

Precies dit.
Onze kat komt niet op de keukentafel en salontafel, dit mag hij gewoon niet punt uit. Dus herken het probleem totaal niet. Onze kat komt trouwens ook niet op het aanrecht en blijft van de afkoelende dingen enzo op het aanrecht af, zelfs als we het hele nacht laten staan,

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:07

marleen_88 schreef:
tyleysmiley schreef:

Precies dit.
Onze kat komt niet op de keukentafel en salontafel, dit mag hij gewoon niet punt uit. Dus herken het probleem totaal niet. Onze kat komt trouwens ook niet op het aanrecht en blijft van de afkoelende dingen enzo op het aanrecht af, zelfs als we het hele nacht laten staan,

Dat soort exemplaren hebben we ook gehad. En nu één die het echt niet boeit als je hem eraf veegt, naar buiten gooit, een flinke plens water over hem heen gooit of wat dan ook.
Het is echt niet altijd zo simpel. Net als dat het niet altijd aan de ouders ligt als een kind crimineel wordt ;)