Zoolgangster schreef:kiwiwitje schreef:Dat is dus geen sterilisatie maar een castratie.
Maar even rond bellen kan zeker verschil maken
Dat hebben wij met de kat ook gedaan. Scheelde ruim 150 euro.
Ja, maar tot op de dag van vandaag wordt bij vrouwelijke dieren nu eenmaal van sterilisatie gesproken en bij mannelijke dieren van castratie... ik had het er ooit eens over met een assistente, die zei dat een buik of een eh.. ballenoperatie qua benodigde tijd verschilt. Voor een castratie (reu/kater) is minder tijd nodig dan voor een 'sterilisatie' dus buikoperatie bij een teef/poes. Daar moet meer tijd voor ingepland worden en het onderscheid castratie/sterilisatie maakt het net even overzichtelijker. Dat men gemakshalve "alles" dus eierstokken, eileiders en baarmoeder eruit haalt, is al vanaf het begin dat men met zulke operaties begon gebruikelijk, en is zo ingeburgerd dat vrijwel iedere praktijk dat nog zo doet.
Ik begrijp dat TS in Belgie woont, ik weet niet hoe de situatie daar verder is wat betreft betaalbare sterilisaties. hier in NL loont het de moeite om te shoppen, op het NL "platteland" zijn dierenklinieken vaak aanmerkelijk goedkoper dan in de stad. Dat hoeft nog niet te betekenen dat de dierenarts op het platteland een lompe hork is die dieren mishandelt en laat doodgaan.
Dat blijft gewoon echt een misplaatste fout. Wat voor onnodig veel verwarring kan zorgen omdat beide ingrepen anders zijn. En ik vind t nog steeds kwalijk dat er met verkeerde termen gegooid word door dierenartsen en dat t gros van de mensen daardoor niet weet wat er met hun dier gedaan word. Ook omdat de nadelen van beide ingrepen heel anders zijn.
Uitgaande van castratie/sterilisatie teef in deze.