xSCWx schreef:Desensibiliseren heeft echt een veel lager slagingspercentage, sterker nog: niemand die ik heb gesproken die zo'n kuur heeft gedaan heeft het bij de hond geholpen (en ja, ik spreek nogal wat honden mensen).
Apoquel is inderdaad erg werkzaam tegen jeuk maar mijn hond (met zwakke darmen) ging er van aan de diarree. De cito point injectie werkte perfect maar dat verschilt heel erg per hond, bij de een werkt het compleet niet en bij de andere een half jaar lang wel.
Ik wil je toch aanraden een algehele allergie test te laten doen (opnieuw, de vorige test is al even geleden) zowel op voeding en ook op omgevingsfactoren. Dan weet je in ieder geval waartegen je actie moet ondernemen. Nu dingen proberen kan, maar ben je of heel lang bezig of ben je inderdaad net als met mijten aan het strijden tegen iets waar je niet tegen kan strijden.
Ik heb een testkit aangevraagd om een haar en speekseltest en voedingssample op te sturen om alvast te testen op voedingsallergie.
Maandag ga ik ook terug naar de dermatoloog om idd contact/omgevingsallergie en mijten ed. ook te testen.
Ik geef nl al mijn honden al jaaaaren persbrok, maars als hij mijtgevoelig is, is dat mss niet de beste optie bvb.
Ik heb hem vandaag 2x ingeshampood met douxo calm s3 shampoo op aanraden van DA in afwachting van consultatie en dat lijkt al iets van verlichting gebracht te hebben. Al jeukt hij uiteraard wel nog steeds.
Voorheen gebruikte ik de oxyfresh shampoo op dagen van heftige jeuk en dan betert het altijd, maar die hielp van de week niet.
Hij word overigens niet heel vaak gewassen. (Om de 3mnd ongeveer) en echt vnl om de jeuk en niet omdat we het leuk vinden. Het lijkt wel steeds te helpen.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 18-02-21 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt