Sterk hondenspeeltje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Re: Sterk hondenspeeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:55

Sumo heb ik hier. Wel voor een teckel maar ook die sloopt alles behalve haar speeltje. Beetje zelfde als kong.

En anders een koffiehoutbot?

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 13:58

Vanillia schreef:
DuoPenotti schreef:
Kong gaat hier ook het beste mee.
Nylabone willen ze hier niet.

De jonge hond, Rottweiler x Hollandse herder vind inderdaad karton om te scheuren ook erg leuk.

De gewone gladde Nylabones wordt die van ons ook niet heel enthousiast van, maar die met structuur wel. Ze heeft er nu 3:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Die ga ik eens opzoeken. Ze heeft wel een nylabone maar is een gladde variant en is ze op uit gekeken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:59

Ik heb in een afgeknipte broekspijp van een oude spijkerbroek een piepbal geknoopt en mijn hond is er echt al tijden zoet mee. Ze is een rottweiler X bordeauxdog kruising dus sloopkracht genoeg maar deze heeft het gek genoeg overleefd

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 14:00

bigone schreef:
Je schrijft dat je zoveel mogelijk doet om haar moe te maken, is ze dan niet compleet overprikkeld?

Nee hoor zijn ook momenten waar we ze negeren dan blijft ze een minuut of 5 rond sloffen waarna ze haar wel neer legt. Zijn niet continu met haar bezig al zou ze dat wel willen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:04

Lay_D schreef:
Onze hond ( Bordeaux dog x Bullmastif) is ook een flinke kauwer en veel speeltjes zijn dan ook alles behalve Puk proof.

Tot nu toe is alleen zijn zwarte Kong nog heel, net zoals zijn boomer bal ( die ligt buiten want dat is niet echt wat voor binnen) en deze bal nog heel:
[ [url=m/rlvUx9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit,

Een stuk hertengewei is hij opzich ook wel even zoet mee.

Die bal leek hier heel snel kapot te gaan maar nu blijft hij toch al een tijdje net zo kapot als in het begin :+
De zwarte kong is inderdaad een geweldig ding al krijgen ze die uiteindelijk ook wel gesloopt denk ik.

Spijkerbroekpijpen krijgen ze hier ook, knopen aan de uiteinden en ze hebben er een leuke flos aan. Als ze te veel gaan rafelen maak ik nieuwe en is altijd net een andere structuur dus vind ze hardstikke leuk :')

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:18

De zwarte kong zoals op een plaatje hiervoor is eigenlijk het enige dat hier echt overleefd (boxer). Een jollybal is ook helemaal te gek maar wordt uiteindelijk wel gesloopt. Verder gaat alles niet lang mee helaas.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:24

Jollybal sloopt de jack russel hier al in 5 minuten.

Hertengewei 1hebben ze lang mee gedaan, de ander was beduidend zachter en in een paar uur de helft korter dat ik het eng vond en weg heb gegooid.
Daarnaast lees ik daarvan dat de harde te hard zijn voor de tanden? Iemand die weet hoe dat zit?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:59

Alles gaat stuk bij slopers, maar wij spelen ermee en als ze het dan meenemen, gaan ze nog even door. Beginnen ze te slopen, nemen we het gewoon weg. Ze kunnen niet non stop het speelgoed kapot maken. Moet echt om te spelen blijven en ik vind het te gevaarlijk.

Hertengewei en hout blok vonden ze niks. Aan hout hebben ze iets geknabbeld, maar ligt nog te liggen.

Alles wat kauwbot is, bullepees etc, is binnen no time weg, vandaar dat we de nylon botten wel fijn vinden. Die krijgen ze niet snel op.

Niemand ervaring met die brandweer slang speelgoed voor de sterke rassen?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:04

Ik gebruik nylcot bijtrollen in training en die zijn oersterk, maar voor slopers kan alles kapot.

Speelgoed is om mee, jawel, te spelen. Niet om op te kauwen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:08

Mlies schreef:
Ik gebruik nylcot bijtrollen in training en die zijn oersterk, maar voor slopers kan alles kapot.

Speelgoed is om mee, jawel, te spelen. Niet om op te kauwen...

Ook dat.

Wij gingen apporteren en dan moesten we een hond eerst leren een bullepees vast te houden, zonder tanden erin te zetten. Einddoel was toen apporteren met hout. Moest gewoon heel blijven. Ging hartstikke goed altijd, maar had ik zo een houten ding laten liggen, ging het alsnog eraan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:15

Wij hebben de beeztees sumo speeltjes waar onze rottweilers met elkaar mee spelen, die blijven tot op heden goed!
Onze grootste ligt er ook wel eens op te kauwen wat ie ook goed kan hebben.

Maar om te kauwen moeten ze eigenlijk gewoon kauwstaven hebben. Een grote runderkophuid of andere kluif ( dinobotten zijn gevaarlijk!! ) waar ze zich mee kunnen vermaken zorgen voor rust en bezigheid.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:07

Hier 2 Rottweilers, de oudste sloopt alles, de jongste is zuinig op zn speeltjes, behalve op zijn emmers. Ballen hoeft ie niet.
Nu ook een paar kartbanden voor ze gehaald, maar dat wil je echt niet binnen hebben, ze zouden de ruiten er mee uitgooien. }>

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:17

Mijn jackie krijgt ook bijna alle speelgoed kapot. maar ik heb nu 2 soorten glow in the dark speeltjes die het wel uithouden! Van het merk van Chuckit.
ik heb de Bone en een kubus vorm. zijn ook de enige 2 die heel blijven van deze serie (piepje er wel uit van de bone).. de boomstam vorm en een platte met een 'cracker' zijn wel binnen 5 min. kapot gegaan.

prijs vond ik ook meevallen trouwens!

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:20

Onze Cane Corso heeft ook alles in no time kapot. Maar een stuk buffelhoorn is perfect.
wij hebben echt best een flink stuk, gaat al zeker 2,5 jaar mee, ze blijven er graag op kluiven maar nu zitten er enkel nog maar krassen in.

Aanrader dus!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:40

Onze Jack Russell sloopt ook vrijwel al zijn speelgoed. Alleen de (lelijke) zwarte Kong, die hier al een paar keer genoemd wordt, blijft heel. En gek genoeg is dat ook zijn favoriete speeltje, terwijl hij echt héél veel speelgoed heeft. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:48

Hier is t eerste kartbandje inmiddels behoorlijk beschadigd. De kong en chuck it’s gaan ook lang mee. Maar die gebruiken ze niet mega vaak.
De safestick ook.
Maarja panda van de ikea doen ze ook lang mee hier. Tenzij ze met 2-3 tegelijk aan de panda trekken.
Bewust slopen doen ze bij te weinig uitdaging en te weinig dingen waar ze op mogen kauwen(zoals kauwsnacks) hier.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:14

Ik ben altijd jaloers als mensen filmpjes plaatsen van hun hond met het lievelings speeltje, haha

Maar als ik even lees over de Ikea.

Wij hadden die zachte ballen altijd en die leven nog, maar huidige hondjes vinden die niet heel geweldig leuk.

Wij hebben ook een baby knuffel doekje en die blijft ook heel. Zo een kopje met lapje. Ik denk dat die nog sterker gestikt zijn en streng getest, want ik verbaas me hoe sterk die is.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:41

Afbeelding

Hier vanaf dat hij met 8 weken oud kwam, sabbelt hij op Vieze Freddy.
Uiteraard heeft onze andere hond de piepjes stuk gebeten. :')

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 18:54

Die zwarte kong hebben we hier ook liggen. Destijds gekocht voor de rottweiler maar interesseert haar bitter weinig.
Ze heeft een grote tak van een boom in de tuin liggen om te kauwen en doet ze ook hier aan. Maar misschien kunnen we haar interesse hier voor wel stimuleren door er koekjes oid in te doen

Die vieze freddy hadden we ook maar trekt ze zo kapot .
Die herten geweien hadden we voor de rott ook maar hebben we in de vuilnisbak gegooid toen die de interesse verloor. Maar kunnen we nog eens proberen voor haar.
Kophuiden krijgen ze wel eens om onder toezicht te kauwen. Probleem is de rott schrokt erg en slikt dan grote stukken in waar haar maag dan niet tegen kan.

Jolly bal ( voor paarden) is het het handvat al afgebeten. De Jolly egg hebben we ook maar is van harde plastiek en geen van de 4 kan die in de muil nemen dus ook geen interesse

Edit
Afbeelding

Afbeelding
Snoepjes in de kong gestoken. Benieuwd of de interesse blijft
Laatst bijgewerkt door danaderese op 18-02-21 19:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:57

Dat zwarte ding wat hier gedeeld was van welk merk is die? Die bal zonder middenstuk zeg maar.

Hier ook een sloopkogel nl

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:02

Avelienvd schreef:
Dat zwarte ding wat hier gedeeld was van welk merk is die? Die bal zonder middenstuk zeg maar.

Kong extreme bedoel je denk ik

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:09

Mijn honden slopen alles, ook het Kong speelgoed. Maar het allerliefste hebben ze dit kauwspeeltje :

Afbeelding

Ik heb er nu 4. Ze bijten er wel stukjes af, maar dat is niet erg, het is gemaakt van bamboo. Het heeft een (voor mij dan :') )ranzige spekgeur, maar de honden zijn er verzot op.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:20

Avelienvd schreef:

Bedoel je deze ? :

Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:22

Dat ding heb ik bij de Jumper gekocht.
Ook stuk binnen n kwartier.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:24

Zo'n nep tak, weet zo het merk niet, was hier nog geen 5 minuten heel of de stukjes vlogen er af.