Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Muze schreef:Een Siamees kan je echt niet alleen houden.
Onze komen niet buiten. Wel alle kamers behalve de
Slaapkamer in huis ter beschikking.
Ze zijn ook vriendjes met de hond.
Wel is het een gevoelig ras, ze worden over t algemeen niet oud en zijn wel wat doorgefokt in de jaren ( heb dus bijna 25 jaar ervaring met t ras en al een aantal gehad en ook familie).
We zijn er helaas al wat op veel te jonge leeftijd verloren.

).
en houdt ons heel erg bezig met knuffelen, spelen en ons besluipen. 
.poes schreef:Ik ging net dit topic openen
Al mijn hele leven droom ik van een oosterse korthaar (of eventueel Siamees). Als kind opgegroeid met twee Siamezen. Beide heel vocaal maar heerlijke katten. Daarna altijd straatkatjes gehad.
Ik heb nogal wat vragen:
Kunnen ze alleen of moet met twee?
Lukt het met beide uit huis werken?
Binnenshuis houden mogelijk? Veel ruimte nodig?
Verschillen tussen Siamees en OKH?
En ja, tips voor goede cattery?
Ben benieuwd![]()
Moet zeggen dat het idee van een raskat nemen me ergens ook wel lastig is, altijd opvangertjes gehad. Maar wil dus gewoon oriënteren.
.
.

. Zalig katten, ik kan niet meer zonder hen.

Pytje schreef:Deze jaagt ook op zijn manier. Zijn buit: zak witte bolletjes, frikandel, plak kaas, kippenpoot. (Tegenover ons zit een groepsaccommodatie, gok dat dat zijn jachtgebied is)
Alledrie wel echt super lieve katten. Maar in bijna alle opzichten totaal verschillend
. We hebben het de buurman maar nooit verteld
Erna_ schreef:Muze schreef:Een Siamees kan je echt niet alleen houden.
Onze komen niet buiten. Wel alle kamers behalve de
Slaapkamer in huis ter beschikking.
Ze zijn ook vriendjes met de hond.
Wel is het een gevoelig ras, ze worden over t algemeen niet oud en zijn wel wat doorgefokt in de jaren ( heb dus bijna 25 jaar ervaring met t ras en al een aantal gehad en ook familie).
We zijn er helaas al wat op veel te jonge leeftijd verloren.
Ik heb juist altijd Siamezen gehad die tussen de 16 en 18 jaar oud werden (ik ben inmiddels toe aan de 4e generatie). Zelfs meegemaakt dat ik een nieuw stel haalde bij dezelfde fokker als de vorige en dat zij nog de vader hadden die op dat moment al in de 20 was. Ook de Siamees die mijn broer heeft, is inmiddels 15.
Het is inderdaad wel een feit dat er aardig wat doorgefokt is. Dat is ook de reden dat ik nu gekozen heb voor Thai.
(in deze tijden ook interessant, want ik kreeg vragen van collega's hoe ik aan een baby kwam
).

Ik heb een kruising sfinx x cornish rex en een sfinx x htk. En vooral de sfinx x rex is vreselijk vocaal. Die kan echt vreselijk zeuren soms. Ik werd er gisteren helemaal gek van gewoon.
Gem schreef:Pytje schreef:Deze jaagt ook op zijn manier. Zijn buit: zak witte bolletjes, frikandel, plak kaas, kippenpoot. (Tegenover ons zit een groepsaccommodatie, gok dat dat zijn jachtgebied is)
Alledrie wel echt super lieve katten. Maar in bijna alle opzichten totaal verschillend
Oh herkenbaar!
Onze Bram (zwarte OKH) kwam ooit binnen met zijn prooi: een gebraden varkenshaas van de voormalige buurman die 'smiddags zijn vlees al had gebakken omdat hij nachtdienst had. We hebben het de buurman maar nooit verteld
En trots dat ze zijn!