Annemarievzr schreef:Bij onze caviaopvang (t kuufke in Limbricht) staat in het contract dat de dieren van hen blijven en dat als het maatje overlijdt en ze alleen achter blijven, je de cavia terug moet brengen. Ik heb op zeker moment een jaar gehad dat achter elkaar 3 cavia's overleden: oude beer overleed, toen een nieuwe gekregen (altijd gecastreerd he)voor bij het overgebleven vrouwtje, toen ging het vrouwtje dood en kregen we een nieuw vrouwtje en daarna is de nieuwe beer overleden. Dat hakte er zo in, en we hadden nog weinig band met het vrouwtje, dat we haar hebben teruggebracht. Daar was volledig begrip voor. En heel regelmatig zie ik op hun facebook staan dat er een cavia is teruggebracht wegens overlijden van het maatje. Hun redenering is: beter een cavia terug dan een cavia alleen! Dus ik zou gaan voor een leencavia van een opvang, en jouw opvang geeft ook aan dat je een cavia weer terug mag brengen toch? Dus dat is dan niet deze, maar wel de volgende.
Klopt, kan inderdaad! Mijn moeder is er vrijwilliger en het is zeker mogelijk. Helaas wel midden Limburg dus aan het profiel te zien een stukje rijden voor TS.