Kieskeurige labrador pup, tips gezocht welke brok wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:11

Ik vind het zo snel niet terug, is caracroc puppy koudgeperst? Gezien dit gecombineerd wordt met vers vlees? Ik zie dat deze brokken ook gluten bevatten, hier zijn veel honden gevoelig voor. Misschien lees ik erover heen, welk merk vers vlees voer je?
Hier een hele selectieve bullmastiff, terwijl de vorige ook een kliko was. Wij voeren dog lovers gold koudgeperst icm kivo vers vlees.

Houden jullie je aan een dagschema voor de hond? Volgens mij kreeg onze hond als puppy 3 of 4 keer per dag voer aangeboden.

Mandy_89

Re: Kieskeurige labrador pup, tips gezocht welke brok wel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 13:51

Dag schema is van de fokker uit is
07.00 vlees
11.00 brok
15.00 brok
19.00 brok
23.00 vlees

Het vlees zijn schijven van kenner kip compleet.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:19

Dubbel bericht
Laatst bijgewerkt door chinou op 28-01-21 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:21

Niet doormodderen, maar op zoek naar voer dat ze wel lekker vindt.
Ik fok (heel kleinschalig) labradorpups en zal nooit maar afwachten als een pup niet of slecht eet.

Ik voer Proplan Large Breed Athletic pup bij mijn pups en jonge honden. Misschien een optie en ik wil je best wat opsturen on te proberen.

Je kan ook een puppypakket Proplan aanvragen bij Nestlé, denk dat ze dat voor een keer wel willen toesturen als je het uitlegt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:48

Ik lees twee keer terug dat de pup soms wel ineens z'n bak helemaal leeg eet en dat dat beide keren bij het vlees was. Wil je ze dan niet gewoon op vlees zetten?

Nu moet ik zeggen dat ik niet weg ben van de Kenner kip samenstelling. Dan zou ik eerder voor een merk als Carnibest, Tinlo BARFmenu of DARF gaan. Of nog beter: een combinatie van die 3.

Naast wát de pup aangeboden krijgt, ben ik ook erg benieuwd hóe de pup het aangeboden krijgt en wanneer?

Slechte eters zit hem soms in het soort eten, dat het niet lekker valt door bijvoorbeeld een intolerantie. Dit is vaak wel terug te merken in winderigheid, slappe ontlasting en vermoeidheid.
Vaak zit het hem in de methode waarin het eten aangeboden wordt. En dit verschilt dus per hond, wat de beste methode is. Sommige honden eten niet graag uit een bak, in gezelschap of juist weer wel.

Omdat je zegt dat de pup bij de fokker ook al niet goed at, liever ging spelen vermoed ik dat er te veel afleidende prikkels zijn of de pup al richting overprikkeling gaat. Ik zou dus in een kleine ruimte eten geven, waar geen afleiding is (dit is dus niet hetzelfde als een bench midden in de woonkamer). Een hal ofzoiets. Je kunt er best bij gaan zitten, geef dan geen aandacht tot pup klaar is met eten.
Klaar met eten = blij vrouwtje en naar buiten!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:59

Mandy_89 schreef:
Heb ze zonet echt goed aan t eten gekregen, heb een schijf vlees voorgezet, wou ze eerst weer niet, paar beloningsbrokjes bij in de bak gedaan, en toen vrat ze de bak aan 1 stuk door leeg. Onvoorstelbaar.

Wat brok betreft ga ik kijken of ik van meerdere merken wat proefjes kan krijgen om te zien wat ze lust.

Ik woon in Aalten, mochten er mensen in de buurt wonen waarvan ik wat van t voer mag proberen,graag!

Vraag eens bij Peter van www.diervoedingonline.nl.

Hij heeft meerdere merken kvv en een paar merken brok.

Als ik het dagschema zie dan zou ik een of twee maaltijden schrappen en iets meer per maaltijd voeren.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:39

Esther schreef:
Mandy_89 schreef:

Als ik het dagschema zie dan zou ik een of twee maaltijden schrappen en iets meer per maaltijd voeren.

Waarom zou je dat doen?

Als een hond al niet graag eet zou ik het eerder in nog meer porties verdelen dan in meer eten in minder voerbeurten.

Het is belangrijk om de maag niet te vol te laten worden dus beter 6 maal een voerbeurt dan 3 bv

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:48

een pup moet eten, maar omdat hij zo kieskeurig is krijg je dit probleem waarschijnlijk ook als hij ouder is.
ik heb 2 honden gehad die bijna geen brok aten en ook geen vlees. allerlei soorten brok en vlees geprobeerd , bouillon erdoor of gekookte kip, maar je blijft aanmodderen.

toen op advies van onze hondentrainer / fokker eten aanbieden, bak 10 minuten laten staan. niet eten =bak weg. volgende voerbeurt weer proberen. niet eten = weer bak weg.
1 hond heeft dit 3 dagen vol gehouden en is beginnen eten en at sindsdien vlot de bak leeg en eet alles wat je hem voorzet.

2e hond heeft dit bijna 5 dagen volgehouden. en ook deze hond at sindsdien vlot zijn eten en lust alles.
nooit geen problemen meer gehad. ik zou evengoed kiezen voor een brok met veel vlees en / of vers vlees/ kvv.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:45

chinou schreef:
Esther schreef:

Waarom zou je dat doen?

Als een hond al niet graag eet zou ik het eerder in nog meer porties verdelen dan in meer eten in minder voerbeurten.

Het is belangrijk om de maag niet te vol te laten worden dus beter 6 maal een voerbeurt dan 3 bv

Als je zo vaak voert kan het zijn dat de pup de volgende maaltijd nog geen honger heeft en dus niet eet. Door de tijd tussen de maaltijden langer te maken is de maag leeg en de kans groter dat hij wel eet.