Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
anjali schreef:Kuggur schreef:Is dit eigenlijk een hypothetische vraag Anjali of sta je wérkelijk voor dit probleem?
Niet hypothetisch.Ik heb recent een aanzoek geweigerd van een man waar ik al heel lang bevriend mee was en die verder wel bij me zou passen. Maar hij wil beslist geen dieren in huis. Dat vindt hij vies! Paarden,die buiten gehouden worden,heeft hij dan geen probleem mee. Maar ik heb juist ook veel behoefte aan een gezellig hondje binnen....
anjali schreef:@Bigone,deze man is nu zijn eigen weg gegaan.Ik was al meer dan 20 jaar bevriend met hem en nu wilde hij vanwege omstandigheden van hem ineens trouwen of tenminste samenwonen.Ik heb nu ook geen hondje omdat ik daarvoor te ongunstig woon.Maar het is wel een wens van mij en als ik met hem zou gaan samenwonen dan kreeg ik er zolang hij leeft nooit meer een,zo hevig is zijn afkeer van huisdieren in huis.Terwijl hij eigenlijk wel een dierenvriend is,is zelfs vegetarier,maar wil ze beslist niet in de woning.
Cayenne schreef:anjali schreef:@Bigone,deze man is nu zijn eigen weg gegaan.Ik was al meer dan 20 jaar bevriend met hem en nu wilde hij vanwege omstandigheden van hem ineens trouwen of tenminste samenwonen.Ik heb nu ook geen hondje omdat ik daarvoor te ongunstig woon.Maar het is wel een wens van mij en als ik met hem zou gaan samenwonen dan kreeg ik er zolang hij leeft nooit meer een,zo hevig is zijn afkeer van huisdieren in huis.Terwijl hij eigenlijk wel een dierenvriend is,is zelfs vegetarier,maar wil ze beslist niet in de woning.
Zo te lezen zijn er wel reden om niet met deze man een relatie te beginnen en zou een hondje niet het grootste probleem zijn...
anjali schreef:Wat zouden jullie met je relatie doen,als jij een grote wens hebt om een dier in huis te hebben en je partner dat beslist niet wil?
Avelienvd schreef:Anjali.
Ik denk dat zij doelt op het feit dat hij vanwege omstandigheden nu ineens wil samenwonen of trouwen. Waarom nu ineens wel. En al die afgelopen 20 jaar niet.
Hier is het ook een packagedeal. Ik en de dieren. Of niks.