Hoe koop je een hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:14

Het gaat er niet om dat je "niet naar de prijs mag vragen". Maar het komt gewoon erg slecht over als er ALLEEN naar de prijs gevraagd wordt.

Meestal wordt de prijs als side-note besproken en de ervaring hier is dat de meesten de prijs nog "goedkoop" vinden...

@Amanda: Wij hebben ook al eens het aanbod vh dubbele gekregen, zodat ze zeker een pup zouden hebben :evaw: zij waren de eerste die afvielen

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:17

Ik vind prijs ook minder belangrijk in die zin. Maar ik heb wel een idee wat het ongeveer kost, dat scheelt. De prijs voor de Shelties die ik nu heb stond online via de vereniging als 'adviesprijs'. Hierna gaan we voor een ander ras, weet niet zeker wat die kosten maar voor een gave hond betaal ik het graag.

SinneJ

Amandavd schreef:
Wij zijn eerst bij fokkers langs geweest en pas tijdens een live gesprek gevraagd naar vraagprijs. Het is geen ding wat je koopt en waar de prijs het belangrijkste bij is.

Ik ken fokkers die nu belletjes krijgen met hoeveel mensen moeten betalen om bovenaan de wachtlijst gezet te worden.

Dat snap ik wel, maar het is toch handig om te weten of je spreekt over €500 of €2000?
Ik snap de afkeer voor de vraag zelf echt niet, je moet toch eerst weten of het mogelijk is voor je gaat langsgaan en dergelijke? Natuurlijk is het niet ok dat je zoveel berichtjes krijgt waar het enkel om de prijs, de kleur of zo snel mogelijk gaat, ben ik helemaal mee eens. Maar nu doen alsof het gek is dat je wil weten hoeveel honderden euro's het zou kosten voor je er veel tijd in wil steken is nu echt niet iets om belachelijk te maken vind ik.

@Petitparis, dat is dus wat ik dacht. Dan snap ik je post beter :j

Jester_

Loop je plaatselijke asiel eens binnen, leg je woonsituatie voor en vraag naar een leuke passende hond!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:20

SinneJ schreef:
Amandavd schreef:
Wij zijn eerst bij fokkers langs geweest en pas tijdens een live gesprek gevraagd naar vraagprijs. Het is geen ding wat je koopt en waar de prijs het belangrijkste bij is.

Ik ken fokkers die nu belletjes krijgen met hoeveel mensen moeten betalen om bovenaan de wachtlijst gezet te worden.

Dat snap ik wel, maar het is toch handig om te weten of je spreekt over €500 of €2000?
Ik snap de afkeer voor de vraag zelf echt niet, je moet toch eerst weten of het mogelijk is voor je gaat langsgaan en dergelijke? Natuurlijk is het niet ok dat je zoveel berichtjes krijgt waar het enkel om de prijs, de kleur of zo snel mogelijk gaat, ben ik helemaal mee eens. Maar nu doen alsof het gek is dat je wil weten hoeveel honderden euro's het zou kosten voor je er veel tijd in wil steken is nu echt niet iets om belachelijk te maken vind ik.

@Petitparis, dat is dus wat ik dacht. Dan snap ik je post beter :j

Sorry maar als jij gelooft dat je een rashond kunt kopen voor 500 euro dan leef je al jaren onder een steen. Als je een beetje doet googlen, website van de rasvereniging leest etc. dan weet je echt wel in welke richting je moet zoeken. En als je dan echt heel graag wilt weten hoe en wat dan zou ik nog eerder de rasvereniging mailen met de vraag waar de vraagprijs voor pups tussen schommelt. Een fokker mailen met, ik wil een hond, wat kost ie? komt zo ongeïnteresseerd over. Het is geen fiets die je via mp koopt.

Jester_

Re: Hoe koop je een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:23

Maar dat word toch ook nergens gezegd? Je kumt toch een nette mail sturen met je situatie en daarbij om de vp vragen? Al is het 1200 of 1800, toch handig om te weten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:25

Jester_ schreef:
Maar dat word toch ook nergens gezegd? Je kumt toch een nette mail sturen met je situatie en daarbij om de vp vragen? Al is het 1200 of 1800, toch handig om te weten

Zeker kan dat en ik denk dat de meeste daar niet eens een probleem mee hebben. Maar je laat wel zien dat je serieuze interesse hebt door eerst eens op de koffie te gaan, kennis te maken etc. i.p.v. een fokker meteen af te wijzen omdat die persoon meer vraagt dan jij wil uitgeven.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:40

VuurVleugels schreef:
Ik ben het eens met vrijwel alles wat hier gezegd wordt, maar ik lees ook verwijzingen naar hondjes uit het buitenland. Alsjeblieft, doe dat niet! Ik bedoel dat niet gemeen, ik snap ook wel dat die hondjes een naar leven hebben en had ze ook anders gegund. Maar broodfokkers in die landen hebben allang lucht gekregen van deze vraag en fokken vaak om aan louche stichtingen te verkopen, die ze vervolgens aanbieden als straathonden of doorverkopen aan goede stichtingen als zijnde straathonden. Maw: wat je juist wilt voorkomen met die luchtbruggen, het nare bestaan van zo'n hond, werk je op die manier in de hand. Je steunt broodfokkers in het buitenland, broodfokkers die nóg erger zijn dan die in Nederland. En dan heb ik het nog niet eens over de vele ziektes en gedragsproblematiek die deze (vaak al getraumatiseerde) honden met zich meebrengen.

Alsjeblieft, zoek niet in het buitenland!

Dat was ik, maar die hondjes zijn toch zwervers en die gaan ze instanties toch niet kopen? Dat zou ik ook heel krom vinden en dan dat ook niet willen opvangen.
Ik ken een aantal hondjes die van zulke instanties komen en die zijn erg leuk en lief. 1 iets minder. Maar dat is mischien een persoonlijk iets. Ik ben wel benieuwd of er verschillende instanties zijn en of dan inderdaad sommige alsnog broodfok is, en een ander mischien wel echt zwerfhonden alleen doet. Ik ga vanavond even googlen :o
Ik wil hier wel wat meer over weten.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:41

Amandavd schreef:
Sorry maar als jij gelooft dat je een rashond kunt kopen voor 500 euro dan leef je al jaren onder een steen. Als je een beetje doet googlen, website van de rasvereniging leest etc. dan weet je echt wel in welke richting je moet zoeken. En als je dan echt heel graag wilt weten hoe en wat dan zou ik nog eerder de rasvereniging mailen met de vraag waar de vraagprijs voor pups tussen schommelt. Een fokker mailen met, ik wil een hond, wat kost ie? komt zo ongeïnteresseerd over. Het is geen fiets die je via mp koopt.

Nou nee, ik weet niet wat een hond kost tegenwoordig, want ik adopteer enkel :') maar ik vind de benadering van PetitParis toch een stuk aangenamer.

Dit is echt gewoon finance shaming als ik er even een term op mag plakken. Altijd maar moeilijk doen over elk klein ding. Jammer en erg verzuurd. Er bestaat een middenweg.

Ook mensen met beste bedoelingen hebben een budget om rekening mee te houden en niet iedereen is even handig met het internet. Als een fokker niet omkan met die vraag als ik verder duidelijk laat merken wat mijn bedoelingen zijn, is er voor mij ook geen hoop op een fijn verloop van samenwerking en ga ik wel elders op zoek naar een maatje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:47

Amandavd schreef:
Jester_ schreef:

Zeker kan dat en ik denk dat de meeste daar niet eens een probleem mee hebben. Maar je laat wel zien dat je serieuze interesse hebt door eerst eens op de koffie te gaan, kennis te maken etc. i.p.v. een fokker meteen af te wijzen omdat die persoon meer vraagt dan jij wil uitgeven.

Maar tegelijkertijd mag een fokker wel een potentiele koper per direct afwijzen als deze naar de prijs van de hond vraagt? Andersom kan deze natuurlijk ook gewoon openstaan voor een koper en deze uitnodigen om toch eens op gesprek te komen. Sommige mensen zijnminder handig met hele verhalen typen en zichzelf uitdrukken op papier en willen heel sec weten of er een pup beschikbaar is en of deze valt binnen het vooraf ingeschatte budget. Mijns inziens hele logische eerste twee vragen.

Mijn hond komt van marktplaats. Ik zocht een stabiele, volwassen hond en daar staan er dagelijks slechts enkele van op. Het is me vaak overkomen dat ik een compleet bericht typte met wat ik zocht, mijn situatie, wat ik te bieden heb etc en dat ik als antwoord kreeg 'hond is al weg'. Ja dat is kak, dat kost me dan hartstikke veel tijd iedere keer. Dus ik ben me gaan beperken tot 'is de hond nog beschikbaar en wat is de vraagprijs. Mocht de hond er nog zijn zal ik mijn verhaal verder toelichten'

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:55

Noblesse_ schreef:
Ik snap dat ook nooit zo goed waarom er niet naar de prijs mag gevraagd worden bij fokkers.
Ja, ik vertel heel graag over m’n plannen, waarom ik een bepaalde hond wil, ik kom graag (meerdere keren) kennismaken en wil gerust op een wachtlijst staan.

Maar als mijn (aankoop)budget 1.000 euro is (ik noem maar iets), en de prijs voor een pup bij bepaalde fokker is 1.800, dan gaat het gewoon niet lukken. En dat weet ik graag alvorens ik er m’n energie in steek om misschien wel naar de andere kant van t land te rijden, om kennis te maken,...

Overigens heeft dit niks te maken met ‘geen geld hebben voor DA-kosten.’ Aankoopbudget en potje voor DA zijn twee verschillende dingen, imo.

Kort een mail waarin je jezelf voorstelt en je wens en wat je te bieden hebt is toch niet zo veel moeite. En als je van te voren in verdiept vind je ook een richtlijn van wat een pup van een bepaalt ras gaat kosten ongeveer. Daar gaat echt geen 800 euro verschil in zitten binnen 1 ras. Stamboom.
En je kan wel al vrij snel ook vragen naar wat deze fokker vraagt voor bedrag.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 05-01-21 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:57

SinneJ schreef:
Amandavd schreef:

Nou nee, ik weet niet wat een hond kost tegenwoordig, want ik adopteer enkel :') maar ik vind de benadering van PetitParis toch een stuk aangenamer.

Dit is echt gewoon finance shaming als ik er even een term op mag plakken. Altijd maar moeilijk doen over elk klein ding. Jammer en erg verzuurd. Er bestaat een middenweg.

Ook mensen met beste bedoelingen hebben een budget om rekening mee te houden en niet iedereen is even handig met het internet. Als een fokker niet omkan met die vraag als ik verder duidelijk laat merken wat mijn bedoelingen zijn, is er voor mij ook geen hoop op een fijn verloop van samenwerking en ga ik wel elders op zoek naar een maatje.

Heb je altijd zulke lange tenen? Het is maar net hoe je het opvat he.

Als jij verder gewoon laat weten wat je bedoelingen zijn en dan vraagt naar de vraagprijs dan zegt niemand daar wat van. Maar in je eerste vijf regels al vragen wat de pup moet kosten, ja, dan stuur ik je bij mij naar de deur want dan komt het bij mij over alsof je alleen maar geïnteresseerd bent in geld.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:04

SinneJ schreef:

Je moet het in dit geval zo zien dat bij alleen de vraag; kost die pup, heb je wat liggen, een fokker de angst heeft dat deze mensen niet serieus genoeg zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:05

Ik heb er even over gedaan de eerste keer want ik wilde niet alleen een leuke hond, maar ook een goed gevoel bij de fokker.

Hondenfokkers zijn imo vaak een beetje doorgeslagen.
Ik zeg altijd maar: als je echt alles wilt bepalen over de levens van de pups, moet je ze zelf houden.
Feitelijk verlaat ik je erf met pup en de verkoper met het geld en dan hebben ze helemaal geen barst meer te zeggen..maar daar vergissen fokkers zich weleens in.
Ik kan eerlijk gezegd wel begrijpen waarom sommigen mensen bij oepsnestjes kopen, scheelt een hoop gedoe. :D

Uiteindelijk hele leuke nuchtere fokkers gevonden en hebben we de leukste honden.

Maar gewoon bellen, mailen en kijken welke fokkers aanspreken en waar het mee klikt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:05

Amandavd schreef:

Als jij verder gewoon laat weten wat je bedoelingen zijn en dan vraagt naar de vraagprijs dan zegt niemand daar wat van. Maar in je eerste vijf regels al vragen wat de pup moet kosten, ja, dan stuur ik je bij mij naar de deur want dan komt het bij mij over alsof je alleen maar geïnteresseerd bent in geld.

Ik vind het helemaal ok dat je niet gediend bent met oneliners hoor, heb ik al verschillende keren bevestigd. Het enige waar ik tegenin ga, is dat je eerst op de koffie moet voor je naar de prijs mag vragen. Dat vind ik gek?

Verder 100% met je eens.

Jezelf en je situatie netjes voorstellen in de eerste mail is voor mij ook gewoon elementaire beleefdheid :+ maar goed, dat is duidelijk bij veel mensen niet meer zo. Daar zou ik ook allergisch aan zijn.

Zo heb ik ooit een vriend geholpen zijn paard te verkopen, was een mooi dier dat wat kon, dus geen super lage prijs, eerlijk verhaal; hij ging weg vanwege ziekte van de eigenaar (vandaar dat ik alles regelde). Je wil niet weten hoeveel berichten ik kreeg met enkel "Filmpje" of "Video graag". En dan spreek ik nog niet over de penny's die hem gratis wilde overnemen, want ze zouden er echt goed voor zorgen :+

Dus ik snap je 100%, alleen vond ik het initieel wat zwart-wit gebracht. En ik hou er niet van dat er meteen gemeen gedaan wordt als mensen niet geïnformeerd zijn of een beperkt budget hebben. Stel je voor dat ik al jaren verliefd ben op een bepaald ras, ik ken het bv van bij vrienden, en er zit een gerenommeerde fokker in het dorp, dan is het toch niet gek even eerst bij die persoon te checken wat de vraagprijs is, mocht je voor dat ras willen gaan? Wie kan je beter van wat info over het ras voorzien dan een fokker? Maar natuurlijk stel je dan wel een nette mail op met wat info over jezelf, dat vind ik vanzelfsprekend.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:07

SinneJ schreef:
Amandavd schreef:

Ik vind het helemaal ok dat je niet gediend bent met oneliners hoor, heb ik al verschillende keren bevestigd. Het enige waar ik tegenin ga, is dat je eerst op de koffie moet voor je naar de prijs mag vragen. Dat vind ik gek?

Verder 100% met je eens.

Jezelf en je situatie netjes voorstellen in de eerste mail is voor mij ook gewoon elementaire beleefdheid :+ maar goed, dat is duidelijk bij veel mensen niet meer zo. Daar zou ik ook allergisch aan zijn.

Zo heb ik ooit een vriend geholpen zijn paard te verkopen, was een mooi dier dat wat kon, dus geen super lage prijs, eerlijk verhaal; hij ging weg vanwege ziekte van de eigenaar (vandaar dat ik alles regelde). Je wil niet weten hoeveel berichten ik kreeg met enkel "Filmpje" of "Video graag". En dan spreek ik nog niet over de penny's die hem gratis wilde overnemen, want ze zouden er echt goed voor zorgen :+

Dus ik snap je 100%, alleen vond ik het initieel wat zwart-wit gebracht. En ik hou er niet van dat er meteen gemeen gedaan wordt als mensen niet geïnformeerd zijn of een beperkt budget hebben. Stel je voor dat ik al jaren verliefd ben op een bepaald ras, ik ken het bv van bij vrienden, en er zit een gerenommeerde fokker in het dorp, dan is het toch niet gek even eerst bij die persoon te checken wat de vraagprijs is, mocht je voor dat ras willen gaan? Wie kan je beter van wat info over het ras voorzien dan een fokker? Maar natuurlijk stel je dan wel een nette mail op met wat info over jezelf, dat vind ik vanzelfsprekend.

Dan zijn we het zo te lezen met elkaar eens. Misschien dat mijn blik gekleurd is omdat ik jaren in het hondenwereldje rondloop en van te voren wel een redelijk beeld had van de vraagprijs.

@sunnda, soms slaan fokkers wel door maar aan de andere kant, je vergeeft het jezelf nooit als fokkers als je je pup aan iemand meegeeft die er uiteindelijk niet goed voor is.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:17

Jis_ schreef:
Noblesse_ schreef:
Ik snap dat ook nooit zo goed waarom er niet naar de prijs mag gevraagd worden bij fokkers.
Ja, ik vertel heel graag over m’n plannen, waarom ik een bepaalde hond wil, ik kom graag (meerdere keren) kennismaken en wil gerust op een wachtlijst staan.

Maar als mijn (aankoop)budget 1.000 euro is (ik noem maar iets), en de prijs voor een pup bij bepaalde fokker is 1.800, dan gaat het gewoon niet lukken. En dat weet ik graag alvorens ik er m’n energie in steek om misschien wel naar de andere kant van t land te rijden, om kennis te maken,...

Overigens heeft dit niks te maken met ‘geen geld hebben voor DA-kosten.’ Aankoopbudget en potje voor DA zijn twee verschillende dingen, imo.

Kort een mail waarin je jezelf voorstelt en je wens en wat je te bieden hebt is toch niet zo veel moeite. En als je van te voren in verdiept vind je ook een richtlijn van wat een pup van een bepaalt ras gaat kosten ongeveer. Daar gaat echt geen 800 euro verschil in zitten binnen 1 ras. Stamboom.

Kort mezelf voorstellen etc doe ik altijd wel.

Alleen is die ‘richtlijn’ heel moeilijk te vinden, ookal verdiep je je in een ras. Fokkers lopen niet te koop met de vraagprijs op hun website en het gewoon vragen krijg je vaak ook geen antwoord op.

Dus hoe kan ik me dan verdiepen in (de prijs van) een bepaald ras? Het lijkt soms wel staatsgeheim :')

Ik zoek overigens geen hond hoor. Heb er al twee uit t asiel.
Maar ik snap de frustratie zeker wel.

Mizora

Re: Hoe koop je een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:20

Tegenwoordig liggen de prijzen van broodfokkers vaak ook gelijk aan of boven de prijzen van (fci-)rasfokkers. Veel mensen denken dat rasfokkers duurder zijn dan marktplaatshondjes en dus worden ze extra richting broodfok gedreven, want die zijn al zo duur, hoe duur zullen de raspups dan wel niet zijn. Openheid van zaken op dat vlak zou ook helpen tegen de broodfok.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:27

Inderdaad SinneJ, Iedereen kan er toch wel een paar regels uitpersen in een mail, zo moeilijk of zoveel moeite is dat niet.

Noblesse_ schreef:
Jis_ schreef:

Kort mezelf voorstellen etc doe ik altijd wel.

Alleen is die ‘richtlijn’ heel moeilijk te vinden, ookal verdiep je je in een ras. Fokkers lopen niet te koop met de vraagprijs op hun website en het gewoon vragen krijg je vaak ook geen antwoord op.

Dus hoe kan ik me dan verdiepen in (de prijs van) een bepaald ras? Het lijkt soms wel staatsgeheim :')

Ik zoek overigens geen hond hoor. Heb er al twee uit t asiel.
Maar ik snap de frustratie zeker wel.

Dat is wel flauw van zo'n fokker.

Ik heb bij mij pup er niet naar gevraagd, ik wist dat het rond de 900 euro zou zijn, was ook 900 euro.
Mijn poes wist ik omdat het wel op de site van de fokker stond, 750 euro.
Maar 2 keer meegemaakt al hoor ik veel verhalen via Sheltiefokkers, mijn reu is even dekreu geweest. Verder alleen herplaatsers (gehad). Ook nu een Roemeen van een goede stichting, geweldige hond.

Edit: even gekeken en een Sheltiepup kost nu rond de 1200 euro, (mijn Sheltie is nu ruim 8.)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:37

Wauw even bij een anders ras gekeken, de Berner, prijs tussen de 1000 en 2000 euro. :oo Dat is wel een uitschieter dan die 2000

Rottweiler rond de 1200.

Golden: € 2100 en € 3500 :wow:

Rhodesian Ridgeback: rond de 1500

Sommige rassen zijn inderdaad een stuk lastiger te bepalen. Dat kan je ook meenemen in je mail. Gewoon zeggen, ik zag staan dat de prijs varieert tussen ..... waar moet ik dan bij u aan denken? Als ze daar niet gewoon op wil antwoorden zou ik weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:41

Eerst bij jezelf nagaan wat je de hond te bieden hebt en een ras zoeken welke daar bij past.

Vervolgens kun je met deze informatie gewoon een fokker contacteren. Je kan gemiddelde prijzen prima op internet vinden, dan weet je rond welk bedrag je rekening moet houden. Maar dat kun je natuurlijk ook bij een fijne mail naar informeren. Het zijn vaak flinke bedragen, dus dat is helemaal niet vreemd.

Eerst op de koffie gaan en kennis maken met de fokker heeft vanzelf geen zin, als de vraagprijs ver boven je budget ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:41

Jis_ schreef:
Wauw even bij een anders ras gekeken, de Berner, prijs tussen de 1000 en 2000 euro. :oo Dat is wel een uitschieter dan die 2000

Rottweiler rond de 1200.

Golden: € 2100 en € 3500 :wow:

Rhodesian Ridgeback: rond de 1500

Sommige rassen zijn inderdaad een stuk lastiger te bepalen. Dat kan je ook meenemen in je mail. Gewoon zeggen, ik zag staan dat de prijs varieert tussen ..... waar moet ik dan bij u aan denken? Als ze daar niet gewoon op wil antwoorden zou ik weg zijn.

Boxer is rond de 1500 (ter aanvulling)

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:44

Ik denk dat alleen naar kosten vragen wellicht ook overkomt alsof er gezocht wordt naar die 100-200 euro prijsverschil tussen fokkers. En dat zou imo niks uit moeten maken, ik vind het veel belangrijker welke keuzes een fokker maakt.

Het is vervelend dat het nu corona is want anders kun je vaak ook naar activiteiten van de rasvereniging om het ras, fokkers en eigenaren te leren kennen. Wij zijn destijds naar een kennismakingsdag van de fokker geweest en daarna op de wachtlijst gegaan.

Overigens hebben mijn ouders altijd gratis volwassen honden via via, kennissen, vrienden of familie die vanwege omstandigheden goed tehuis zoeken. Keer een fokker waar en vriendin van mij leste en die toen ik meeging een hond had waar goed tehuis voor werd gezocht etc. Ze zijn altijd ongeveer wat zij belangrijk vinden, klein, niet (veel) verharend, redelijk luisteren en kunnen met de kippen die ze ook hebben. Ze zijn meestal wel wat ouder en vaak minder sociaal richting andere honden, maar daar heb je bij die kleintjes toch wat minder last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:44

Amandavd schreef:

Sommige mensen hebben een budget, dus als dat niet toereikend is voor een specifiek gewild ras, dan heeft het helemaal geen nut om alle fokkers bij langs te gaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:46

Jester_ schreef:
Loop je plaatselijke asiel eens binnen, leg je woonsituatie voor en vraag naar een leuke passende hond!

Van het plaatselijke asiel binnenlopen is wegens corona al lang geen sprake meer! Alles gaat op afspraak.Leuke honden zijn vaak al weg voor ze zelfs maar op de site komen.Wat er wel nog zit zijn honden met forse problematiek,die in elk geval voor een beginnende hondenliefhebber veel te moeilijk zijn.