Korte nachten door demente hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Re: Korte nachten door demente hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 21:30

Fijn om te horen dat er veel mensen met ervaringen zijn, alle tips kan ik wat mee :)

Op de kamer zou denk ik inderdaad een hoop doen. Vaak als ik zie dat ze echt onrustig is, ga ik in de woonkamer even op de bank zitten. Ze ligt dan wel rustig, maar toch elke keer even opkijken en kijken of ik er nog ben. Ze piept dan niet.

Maar om haar de trap op en af te tillen is een ding... Ze is een stevige tante en heeft een hekel aan opgetild worden. Dus dan wordt ze een soort van plank gekruisd met een aardappelzak met uitgestoken poten en nagels van ruim 30 kg :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:38

Daar is een oplossing voor! :D

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:44

Is zn tuigje

Afbeelding

iets om haar veilig de trap op te tillen/ laten lopen zonder kans op tussen de treden door te vallen?

Hier kan ze niet uit glijden doordat er ook lussen om de achterpoten heen gaan.

Dan kan ze lekker boven slapen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:49

ik had vroeger ook een oude hond en bij haar hielp het als ik een flink gedragen kledingstuk in de mand legde..
dan had ze mijn of van mijn vriend de geur bij zich en dan was het goed.
dus dat kun je ook nog proberen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:54

Onze hond is dit ook gaan doen, ze is 14. Wij hebben alles op 1 verdieping dus mijn ouders slapen dan met de deur open. Maar het is ook minder geworden nu ze overdag langer uit gaat. Ze is dan meer moe.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:56

Heel herkenbaar, mijn oude hond (ACD 14 jaar geworden ) deed precies hetzelfde. Eerst heb ik hem bij ons op de slaapkamer laten slapen (gelukkig op de begane grond) maar dan ging hij om t bed heen lopen en mijn handen aanraken met z’n neus of ik kreeg een spontane lik dus sliep ik alsnog niet. Daarna geprobeerd het blaffen maar te negeren voor zover mogelijk.
Op t laatst ging hij ook blaffen als ik in de tuin aan t werk was, hij kon bij me komen maar dat deed hij dan weer niet.
Toen hij zijn urine niet meer op kon houden was het wel klaar, hij tippelde nog wel vol bravoure bij de dierenarts naar binnen maar zij zag wel dat dat puur de adrenaline was.

Ik heb geen tips voor je maat wens je wel sterkte.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 13:49

Bedankt weer voor alle reacties! :De

Die lift, geweldig :')
Dat tuigje ziet er overigens wel handig uit.

Afgelopen nacht ging het heel goed! Ik heb de radio en een lamp aan laten staan, haar favoriete kleed in de woonkamer gelegd en ik hoorde haar niet voor 6 uur. Ik was toen uit mijzelf al wakker en na 10 minuutjes hoorde ik haar zacht piepen. Ik ben gelijk naar beneden gegaan en toen stond ze samen met mijn andere hond voor de deur: ze moesten naar buiten.

Na een tijdje buiten laten lopen nog even gekroeld met ze en naar boven gegaan. Na paar minuutjes heeft ze nog wel wat rondjes gelopen en heb ik één piep gehoord, maar toen ging ze liggen en was het klaar!
Stuk beter dus.
Volgende keer zal ik ook nog een kledingstuk bij haar leggen, vindt ze misschien ook prettig :)

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:06

Heel herkenbaar, hier 2 jack russel van 13. Waarvan de ene ook dement begint te worden en staar ontwikkeld. Hij begon snachts heel waaks te worden. Waren als pup altijd wel gewend om in de bench te liggen, maar na een aantal jaar was dat niet meer nodig. Nu sinds 2 jaar toch weer een bench staan naast de bank met een kleed eroverheen. Als hij losloopt blijft tie blaffen, in de bench gelijk rust en slapen. Ze liggen hier samen in een ruime bench en zijn helemaal tevreden.
De demente hond gaat er ook graag overdag zelf in liggen en geeft duidelijk aan dat dat zijn veilige rustplek.

Bij ons mogen ze regelmatig ook nog wel eens op de slaapkamers liggen, de ene maak je daar heel blij mee. De demente zeker niet die gaat nog steeds het liefst naar beneden in z'n bench.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:48

De hond van mijn moeder had medicatie voor dementie, dus dat bestaat wel.

Overigens zou ik een andere dierenarts zoeken als ik jou was want deze is wel erg commercieel met zijn voertje verkopen. Jammer dat je er in bent gestonken!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 00:35

We hebben een fantastische dierenarts waar ik voor volle 100% achter sta ;)

Ik heb zeker wel het idee dat het haar ondersteunt. En daarbij, baadt het niet dan schaadt het niet. Ik gun mijn hond het beste en als dat betekent dat het wat duurder wordt, vind ik het helemaal niet erg :)

Afgelopen nacht is ze trouwens volledig stil geweest! Heb haar niet horen piepen of blaffen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:04

Ik gaf mijn hond valeriaan en hij werd daar rustig van het trippelen hoorden we niet meer.