Hondentrimsalons dicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: Hondentrimsalons dicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:26

Mijn trimster belde gisteren ook... Helaas afspraak afgezegd, ik heb een briard, die elke 7 weken gaat. Ik durf te zeggen dat het voor haar welzijn echt wel essentieel is. Ik vind het dan ook echt belachelijk.
Ik geef haar af op de parkeerplaats voor haar huis en krijg haar terug doordat ze de deur opendoet en hond m'n auto weer inspringt. Ze stuurt een tikkie voor de betaling en meteen een nieuwe datum voor een afspraak.

Uiteraard ga ik nu zelf wat proberen te doen, maar m'n hond vindt het een verschrikking als ik alleen al een kam pak, terwijl ze bij de trimmer braaf op de tafel staat. Dus dit is echt wel onnodig stress voor haar.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:32

Nou heb ik even mazzel gehad, mijn hond is afgelopen maandag nog geweest. Net voor de sluiting dus

In ons geval was het ook geen ramp als het niet meer zou kunnen, betekent voor ons alleen nog meer bijhouden in verzorging dan normaal.
En misschien een staartje maken op zijn kop omdat hij anders niks meer ziet _O-
Maar goed, komende 3 maanden hoef ik dus niet meer

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:34

Ik ben trimster , al meer dan 27 jaar .
Ik werk vanuit huis ✅
Ik hou afstand ✅ ( lees, ik kom al maanden de deur niet uit )
Ik was mijn handen meer dan gemiddeld ✅ ( een hond wassen duurt meer dan een paar minuten)
Ik draag een mondkapje als ik de honden losmaak van de paal die in de voortuin staat , mijn klanten ook als zij de honden daaraan vast maken ✅
Ik hou mij dus aan alle door de regering voorgestelde maatregelen , voor mijn eigen gemoedsrust en om mijn medemens te beschermen.

Wij kregen met de lockdown te horen dat we open mochten blijven , maar sinds gisteren moeten alle trimsalons ineens dicht ( met dank aan de brancheverenigingen die zijn blijven zagen en zeuren over “ duidelijkheid “ omtrent de regels)

Wij krijgen geen enkele compensatie aangezien de meesten die dit zware beroep uitoefenen ook een partner hebben die werkt en wij door sluiting dus niet onder bijstandsniveau komen , ik mag dus mijn spaargeld op gaan vreten totdat wij weer open mogen.
De boete voor toch open blijven is € 4000 .....
Ik kan wel janken van de stress , niet eens voor mijzelf maar doordat ik heb gezien wat de gevolgen zijn voor die honden die voor hun vachtverzorging afhankelijk zijn van de trimsalon , en ik heb maar 1 verzoek ,
Ga niet , ik herhaal , NIET in het wilde weg in je hond zitten knippen!

Ik help mijn klanten waar ik kan, door via beeldbellen uit te leggen hoe ze hun hond het beste kunnen verzorgen totdat ik het weer mag overnemen.

Voor de topicstarter , die smetplekken kan je voorkomen , liever een paar klitten dan een gat in zijn buik .
Als je eigen trimster je niet wil helpen met duidelijke instructies wil ik dat wel doen , stuur maar een pb , eind van de middag ben ik weer online , de rest van de dag zit ik met klanten aan de telefoon.

En voor iedereen wiens afspraak gecanceld wordt , steun je trimmer en word niet boos, als je wilt dat ze open blijft bied dan schriftelijk aan om de boete te betalen , dat zal vast gewaardeert worden

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:38

Ik zit helaas te ver weg anders had ik je graag geholpen... het is echt van de zotte hoe de regering alles in de soep helpt zo ... vooral ook het feit dat ze gaan bepalen welke zorg je wel en niet aan je dier mag geven.
De hond van mijn ouders gaat 3x per jaar naar de trimmer ook omdat zijn nagels krom groeien en nu kan ik het wel (met gevaar voor eigen leven) maar er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen en dan idd honden die het echt nodig hebben.
Ik vind ook een rare gewaarwording dat het een “publieke plaats” betreft er komt 1 persoon tegelijk?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:45

Je vraagt je toch af of het wel voldoende duidelijk is gemaakt dat trimsalons niet alleen showpoedeltjes bijknippen :o?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:49

Kan het te maken hebben met virus die mogelijk in hondenvacht kan blijven hangen en kan zorgen voor besmetting? Dan zou sluiting logisch zijn. En het voorkomt meerdere contacten per dag door de trimster. Hoe zuur ook ergens begrijp ik het wel. Alleen erg onhandig voor honden die het wel nodig hebben. Moet de baas toch maar zelf een corona kapsel geven aan de hond met een tondeuze?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:52

Ik snap je punt, ik zit in hetzelfde schuitje, maar onze brancheorganisatie heeft zich hard gemaakt.

Ik ben medisch pedicure, mijn klanten bestaan uit 70% diabeten, en dan heb ik mensen die Reuma hebben en werk in een verpleeghuis waar allemaal mensen wonen met een WLZ (Wet Langdurig Wonen) indicatie hebben.
Provoet (de brancheorganisatie) heeft zich tijdens de 1ste lockdown al uit de naad gewerkt om de medisch noodzakelijke behandelingen door te mogen laten gaan, en dat is gelukt!

Ondanks dat de (medisch) pedicure een contact beroep is mogen we toch voor een groot deel doorgaan. Ik geef geen cosmetische behandelingen en jij ook vast niet bij alle honden.

Schone taak voor jullie branchevereniging hier wat mee te doen!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:55

Hier in België zijn de trimsalons al 2x een periode dicht geweest. Sinds begin deze maand zijn ze gelukkig weer open. Duimen dan maar dat de sluiting in Nederland niet te lang duurt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:57

karuna schreef:
Kan het te maken hebben met virus die mogelijk in hondenvacht kan blijven hangen en kan zorgen voor besmetting? Dan zou sluiting logisch zijn. En het voorkomt meerdere contacten per dag door de trimster. Hoe zuur ook ergens begrijp ik het wel. Alleen erg onhandig voor honden die het wel nodig hebben. Moet de baas toch maar zelf een corona kapsel geven aan de hond met een tondeuze?

Sorry, maar ik begrijp niet waarom trimsalons dicht moeten en dierenwinkels open mogen blijven. Voer kan je online kopen. Een vacht die vervilt en pijn gaat doen, kan je niet online oplossen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:02

Cynthia82 schreef:
karuna schreef:

Sorry, maar ik begrijp niet waarom trimsalons dicht moeten en dierenwinkels open mogen blijven. Voer kan je online kopen. Een vacht die vervilt en pijn gaat doen, kan je niet online oplossen.

Voer kan je online kopen maar zoals elk jaar rond deze tijd zijn de bezorgdiensten helemaal dichtgeslibt hè. Dus als je bedacht had om deze week voer in te kopen bij de winkel ga je dat niet meer op tijd in huis hebben.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:02

f4bjheu schreef:
maar honden trimmen is toch niet bepaald essentieel?

Hahaha daar denken mijn klanten en wachttijd van 8 weken toch anders over :D Hond gaat idd niet dood als het wat later naar een trimmer gaat MITS de eigenaar zelf goed onderhoud en tja daar wringt de schoen, ik vind het wel zeker essentieel zeker met al die doodles/poedel kruisingen die men zo leuk vind maar zich niet laat inlezen met alle gevolgen van dien.

Ik heb een vaste klantenkring die allemaal elke 8 tot 10 weken terug komen, over het algemeen de honden netjes houden maar komen ze wat later.... is het vaak gevalletje 3/5 mm scheren ivm vervilting van de vacht omdat het te lastig wordt om bij te houden. Is echt geen pretje voor de hond.

Het is geen hobby .. dit is mijn beroep, ik verdien hier mijn geld mee en moet er mijn rekeningen van betalen. Alle trimmer houden zich streng aan de regels, klanten mogen niet in de salons komen, dragen bij overdracht van de honden mondkapje en houden afstand, ontsmetten elke dag hun salon en spullen. Daarbij vallen veel trimmer buiten de boot betreft de staatssteun dus tja, Dus ik vind het zeker essentieel.

Ik heb mijn salon aan huis en ik woon in Duitsland, ik moest ook sluiten tot 10 januari. ik hoop dat het niet verlengd wordt want ik weet echt niet waar ik al die klanten moet laten en kan helpen en financieel is dat ook een ding.
Laatst bijgewerkt door mvermeulen1 op 23-12-20 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:12

harvestroos schreef:
Ik ben trimster , al meer dan 27 jaar .
Ik werk vanuit huis ✅
Ik hou afstand ✅ ( lees, ik kom al maanden de deur niet uit )
Ik was mijn handen meer dan gemiddeld ✅ ( een hond wassen duurt meer dan een paar minuten)
Ik draag een mondkapje als ik de honden losmaak van de paal die in de voortuin staat , mijn klanten ook als zij de honden daaraan vast maken ✅
Ik hou mij dus aan alle door de regering voorgestelde maatregelen , voor mijn eigen gemoedsrust en om mijn medemens te beschermen.

Wij kregen met de lockdown te horen dat we open mochten blijven , maar sinds gisteren moeten alle trimsalons ineens dicht ( met dank aan de brancheverenigingen die zijn blijven zagen en zeuren over “ duidelijkheid “ omtrent de regels)

Wij krijgen geen enkele compensatie aangezien de meesten die dit zware beroep uitoefenen ook een partner hebben die werkt en wij door sluiting dus niet onder bijstandsniveau komen , ik mag dus mijn spaargeld op gaan vreten totdat wij weer open mogen.
De boete voor toch open blijven is € 4000 .....
Ik kan wel janken van de stress , niet eens voor mijzelf maar doordat ik heb gezien wat de gevolgen zijn voor die honden die voor hun vachtverzorging afhankelijk zijn van de trimsalon , en ik heb maar 1 verzoek ,
Ga niet , ik herhaal , NIET in het wilde weg in je hond zitten knippen!

Ik help mijn klanten waar ik kan, door via beeldbellen uit te leggen hoe ze hun hond het beste kunnen verzorgen totdat ik het weer mag overnemen.

Voor de topicstarter , die smetplekken kan je voorkomen , liever een paar klitten dan een gat in zijn buik .
Als je eigen trimster je niet wil helpen met duidelijke instructies wil ik dat wel doen , stuur maar een pb , eind van de middag ben ik weer online , de rest van de dag zit ik met klanten aan de telefoon.

En voor iedereen wiens afspraak gecanceld wordt , steun je trimmer en word niet boos, als je wilt dat ze open blijft bied dan schriftelijk aan om de boete te betalen , dat zal vast gewaardeert worden

_/-\o_

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:15

Magrathea schreef:
Cynthia82 schreef:

Voer kan je online kopen maar zoals elk jaar rond deze tijd zijn de bezorgdiensten helemaal dichtgeslibt hè. Dus als je bedacht had om deze week voer in te kopen bij de winkel ga je dat niet meer op tijd in huis hebben.

Ja ok, maar dat is dan één keer. Dus laat die dierenwinkels dan één of twee weken langer open, zodat mensen die echt zonder zitten in de winkel hun voer kunnen kopen. En verder kan iedereen toch zorgen dat die op tijd bestelt?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:22

De brokken van mijn hond zijn op.... wilde vorige week bestellen, maar toch besloten dat even niet te doen. Ik wil een andere brok gaan proberen en die is alleen in 12kg verpakking te koop online.

Ga morgen naar de grootste dierenwinkel van Nederland (Avonturia in Den Haag) om daar naar andere brokken te kijken.

No worries, hond heeft gewoon eten gehad, hij staat namelijk op vers vlees. De brokken zijn voor de dagen dat dit warhoofd vergeten is om optijd vlees te ontdooien.

Ik vind het juist heel fijn dat ik niet online hoef te bestellen op dit moment.

Ik wacht al bijna 2 weken op een brievenbus pakje.... kennelijk kwijt of extreem vertraagd ofzo.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 11:29

Harvestroos en m vermeulen, hartstikke zuur voor jullie. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het een non-maatregel vind. Ik begrijp ook niet zo goed hoe dit heeft kunnen gebeuren. Heb er een beetje onderzoek naar gedaan en zie dat er inderdaad een paar hebben lopen zeuren om de onduidelijkheid en dat toen de harde lijn is gekozen. De branchevereniging is nu weer aan zet. Maar duidelijk is dat ze eerder niet de essentiële taken goed naar voren hebben kunnen brengen. Ik kan ze wel helpen met wat beeldmateriaal van hoe fout het gaat als je het zelf doet. En van de plekken die kunnen ontstaan als mensen het zelf niet goed bij (kunnen) houden en daarom elke paar maanden braaf naar de trimmer gaan.

Harvestroos, super dank voor je aanbod! Ik ben ondertussen even bij de dierenwinkel geweest waar mijn trimster haar salon heeft en een soort “zaagkam” (heet dat zo?) gekocht waarmee ik de klitten eruit kan zagen zonder risico op gaten in de buik.

Verder ga ik zo wel even op youtube kijken. De coronacoupe is helemaal kaal toch? Ik heb wel een tondeuse, maar dat laat ik maar even voor wat het is ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:31

O, ik snap heel goed dat het fijn is dat de dierenwinkels open zijn, maar ik snap niet dat die wél open mogen en trimsalons dicht moeten. Met een beetje organisatie kan iedereen zijn voer online bestellen, maar je kan niet online de vacht laten verzorgen en die vachtverzorging is niet voor de lol, maar net zo goed voor het welzijn van het dier.

En fijn dat je hond wel eten heeft gekregen :+

En ik zal wel geluk hebben, maar ik heb zondagavond laat iets besteld en had het gisteren binnen. Vorige week zondag heeft een vriendin iets voor mij besteld en dat was maandag al binnen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:34

josewoos schreef:
Nou heb ik even mazzel gehad, mijn hond is afgelopen maandag nog geweest. Net voor de sluiting dus

In ons geval was het ook geen ramp als het niet meer zou kunnen, betekent voor ons alleen nog meer bijhouden in verzorging dan normaal.
En misschien een staartje maken op zijn kop omdat hij anders niks meer ziet _O-
Maar goed, komende 3 maanden hoef ik dus niet meer

Die van mij gisteren ochtend. :D

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 11:39

Wij zijn jaloers :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:46

Simbaa schreef:
Harvestroos en m vermeulen, hartstikke zuur voor jullie. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het een non-maatregel vind. Ik begrijp ook niet zo goed hoe dit heeft kunnen gebeuren. Heb er een beetje onderzoek naar gedaan en zie dat er inderdaad een paar hebben lopen zeuren om de onduidelijkheid en dat toen de harde lijn is gekozen. De branchevereniging is nu weer aan zet. Maar duidelijk is dat ze eerder niet de essentiële taken goed naar voren hebben kunnen brengen. Ik kan ze wel helpen met wat beeldmateriaal van hoe fout het gaat als je het zelf doet. En van de plekken die kunnen ontstaan als mensen het zelf niet goed bij (kunnen) houden en daarom elke paar maanden braaf naar de trimmer gaan.

Harvestroos, super dank voor je aanbod! Ik ben ondertussen even bij de dierenwinkel geweest waar mijn trimster haar salon heeft en een soort “zaagkam” (heet dat zo?) gekocht waarmee ik de klitten eruit kan zagen zonder risico op gaten in de buik.

Verder ga ik zo wel even op youtube kijken. De coronacoupe is helemaal kaal toch? Ik heb wel een tondeuse, maar dat laat ik maar even voor wat het is ;)

Is het voor je te doen om je hond zelf te wassen?
Wat ik deed bij mn oude border collie en toen hij last kreeg van zn castraat vacht en heel oud was is hem in bad dus in de shampoo of conditioner die vilt klitten uitborstelen maar zn ondervacht liet nog wel los.
Doordat het haar glad is krijg je het veel makkelijker los als dat het vuil en vettig is.
Heb je t probleem dat zn ondervacht niet meer lekker los laat door castratie dan gaat die vlieger helaas niet op.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:32

Zelf heb ik geen hond, maar wel twee katten. Gisteren was ik met mijn lang harige kat bij de kattentrimsalon. Net op tijd dus. Sommige vachten kunnen snel gaan vervilten. Ook al probeer je het zelf bij te houden. Vandaar dat regelmatig naar de trimsalon een hoop ellende voorkomt.
Ik gaf mijn kat af en heb gewacht totdat ze klaar was. Via een tikkie betaald, dus aardig coronaproof denk ik.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:34

Precies dat. Mijn perzen ook. Ik kan ze maandenlang goed zelf bijhouden, maar juist in deze maanden, dec/jan ontploffen ze ineens en kan je het echt niet meer zelf.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:46

Ja dit is echt een rottijd voor kattenvachten (ben zelf niet echt thuis in de honden :D)
Zou een trimmer aan huis dan wel mogen?
Dat zou wel een mooie oplossing zijn (maar minder coronaproof, dus eigenlijk is het suf)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:53

Kapster aan huis mag ook niet, denk dat je het wel een beetje kunt vergelijken, tenminste als de eigenaar er bij blijft.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:54

meggiemeg schreef:
Kapster aan huis mag ook niet, denk dat je het wel een beetje kunt vergelijken, tenminste als de eigenaar er bij blijft.

Maar dat is omdat het een contactberoep is toch?
Maarja snap wel dat in huis teveel risico is. Bale voor de trimmers!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:20

SimoneeM schreef:
Ja dit is echt een rottijd voor kattenvachten (ben zelf niet echt thuis in de honden :D)
Zou een trimmer aan huis dan wel mogen?
Dat zou wel een mooie oplossing zijn (maar minder coronaproof, dus eigenlijk is het suf)

Helaas, ik heb zelf een mobiele trimsalon maar mag ook niks nu..
Is net zo coronaproof als een vaste. Heb alleen stroom en de hond nodig. Betaling en inplannen van een nieuwe afspraak kan via app.