Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Kan het te maken hebben met virus die mogelijk in hondenvacht kan blijven hangen en kan zorgen voor besmetting? Dan zou sluiting logisch zijn. En het voorkomt meerdere contacten per dag door de trimster. Hoe zuur ook ergens begrijp ik het wel. Alleen erg onhandig voor honden die het wel nodig hebben. Moet de baas toch maar zelf een corona kapsel geven aan de hond met een tondeuze?
Cynthia82 schreef:karuna schreef:Kan het te maken hebben met virus die mogelijk in hondenvacht kan blijven hangen en kan zorgen voor besmetting? Dan zou sluiting logisch zijn. En het voorkomt meerdere contacten per dag door de trimster. Hoe zuur ook ergens begrijp ik het wel. Alleen erg onhandig voor honden die het wel nodig hebben. Moet de baas toch maar zelf een corona kapsel geven aan de hond met een tondeuze?
Sorry, maar ik begrijp niet waarom trimsalons dicht moeten en dierenwinkels open mogen blijven. Voer kan je online kopen. Een vacht die vervilt en pijn gaat doen, kan je niet online oplossen.
f4bjheu schreef:maar honden trimmen is toch niet bepaald essentieel?
harvestroos schreef:Ik ben trimster , al meer dan 27 jaar .
Ik werk vanuit huis ✅
Ik hou afstand ✅ ( lees, ik kom al maanden de deur niet uit )
Ik was mijn handen meer dan gemiddeld ✅ ( een hond wassen duurt meer dan een paar minuten)
Ik draag een mondkapje als ik de honden losmaak van de paal die in de voortuin staat , mijn klanten ook als zij de honden daaraan vast maken ✅
Ik hou mij dus aan alle door de regering voorgestelde maatregelen , voor mijn eigen gemoedsrust en om mijn medemens te beschermen.
Wij kregen met de lockdown te horen dat we open mochten blijven , maar sinds gisteren moeten alle trimsalons ineens dicht ( met dank aan de brancheverenigingen die zijn blijven zagen en zeuren over “ duidelijkheid “ omtrent de regels)
Wij krijgen geen enkele compensatie aangezien de meesten die dit zware beroep uitoefenen ook een partner hebben die werkt en wij door sluiting dus niet onder bijstandsniveau komen , ik mag dus mijn spaargeld op gaan vreten totdat wij weer open mogen.
De boete voor toch open blijven is € 4000 .....
Ik kan wel janken van de stress , niet eens voor mijzelf maar doordat ik heb gezien wat de gevolgen zijn voor die honden die voor hun vachtverzorging afhankelijk zijn van de trimsalon , en ik heb maar 1 verzoek ,
Ga niet , ik herhaal , NIET in het wilde weg in je hond zitten knippen!
Ik help mijn klanten waar ik kan, door via beeldbellen uit te leggen hoe ze hun hond het beste kunnen verzorgen totdat ik het weer mag overnemen.
Voor de topicstarter , die smetplekken kan je voorkomen , liever een paar klitten dan een gat in zijn buik .
Als je eigen trimster je niet wil helpen met duidelijke instructies wil ik dat wel doen , stuur maar een pb , eind van de middag ben ik weer online , de rest van de dag zit ik met klanten aan de telefoon.
En voor iedereen wiens afspraak gecanceld wordt , steun je trimmer en word niet boos, als je wilt dat ze open blijft bied dan schriftelijk aan om de boete te betalen , dat zal vast gewaardeert worden
Magrathea schreef:Cynthia82 schreef:Sorry, maar ik begrijp niet waarom trimsalons dicht moeten en dierenwinkels open mogen blijven. Voer kan je online kopen. Een vacht die vervilt en pijn gaat doen, kan je niet online oplossen.
Voer kan je online kopen maar zoals elk jaar rond deze tijd zijn de bezorgdiensten helemaal dichtgeslibt hè. Dus als je bedacht had om deze week voer in te kopen bij de winkel ga je dat niet meer op tijd in huis hebben.
josewoos schreef:Nou heb ik even mazzel gehad, mijn hond is afgelopen maandag nog geweest. Net voor de sluiting dus
In ons geval was het ook geen ramp als het niet meer zou kunnen, betekent voor ons alleen nog meer bijhouden in verzorging dan normaal.
En misschien een staartje maken op zijn kop omdat hij anders niks meer ziet![]()
Maar goed, komende 3 maanden hoef ik dus niet meer
Simbaa schreef:Harvestroos en m vermeulen, hartstikke zuur voor jullie. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het een non-maatregel vind. Ik begrijp ook niet zo goed hoe dit heeft kunnen gebeuren. Heb er een beetje onderzoek naar gedaan en zie dat er inderdaad een paar hebben lopen zeuren om de onduidelijkheid en dat toen de harde lijn is gekozen. De branchevereniging is nu weer aan zet. Maar duidelijk is dat ze eerder niet de essentiële taken goed naar voren hebben kunnen brengen. Ik kan ze wel helpen met wat beeldmateriaal van hoe fout het gaat als je het zelf doet. En van de plekken die kunnen ontstaan als mensen het zelf niet goed bij (kunnen) houden en daarom elke paar maanden braaf naar de trimmer gaan.
Harvestroos, super dank voor je aanbod! Ik ben ondertussen even bij de dierenwinkel geweest waar mijn trimster haar salon heeft en een soort “zaagkam” (heet dat zo?) gekocht waarmee ik de klitten eruit kan zagen zonder risico op gaten in de buik.
Verder ga ik zo wel even op youtube kijken. De coronacoupe is helemaal kaal toch? Ik heb wel een tondeuse, maar dat laat ik maar even voor wat het is
SimoneeM schreef:Ja dit is echt een rottijd voor kattenvachten (ben zelf niet echt thuis in de honden)
Zou een trimmer aan huis dan wel mogen?
Dat zou wel een mooie oplossing zijn (maar minder coronaproof, dus eigenlijk is het suf)