Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:52

Ik volg even mee.
Ik ben voornamelijk fan van for my dog maar 3 honden pakken aan doen vindt mijn man niet zo leuk.Afbeelding

Dimphyl

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:28

Hier ookq een pomppa besteld, via dog lounge, want andere goede jas is madam uitgescheurd met spelen, dus ze loopt nu in een dunnetje van ali/wish

Zou eergister al binnen komen maar post blijft veranderen.. hoop toch dat ik em vandaag binnen krijg want we moeten maandag naar friesland en daar is t al echt flink koud..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:53

Ik heb voor mijn ouwetje een Back on track jas, de pasvorm is goed en hij blijft er warm onder.
Een uitlaathond, ridgeback met dunne vacht heeft 'm ook, die blijft er ook warm onder en ook bij hem ligt ie goed.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 15:43

Dimphyl schreef:
Hier ookq een pomppa besteld, via dog lounge, want andere goede jas is madam uitgescheurd met spelen, dus ze loopt nu in een dunnetje van ali/wish

Zou eergister al binnen komen maar post blijft veranderen.. hoop toch dat ik em vandaag binnen krijg want we moeten maandag naar friesland en daar is t al echt flink koud..

Oh -O- Hopelijk heb je em vandaag dan!
En komt de onze ook echt a.s dinsdag :=

Ben wel benieuwd, wat ieders reden is om de hond een jas aan te doen? :) Kou, regen, vuil, leeftijd, gewrichten?
Onze andere hond van ook alweer dik 10jr is een dwergkees kruising, die krijgt geen jas :D Zijn vacht functioneert gewoon veel beter. Hij heeft veel minder last van de kou, maar ook bij extreme hitte houdt hij het veel beter uit dan onze Bull.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:52

Het gaat hier om een Spaanse kruising die bijna alle boxjes aantikt:

Geen ondervacht, kale buik, windhonden bouw, momenteel kort geschoren, wil niet mee naar buiten met regen/kou.
Ze is 4jaar en enorm gespierd, maar ook geen grammetje vet teveel, bibberen doet ze zelfs binnen al als ze niet onder haar dekentje kan liggen of de verwarming niet aan staat.

Hij is overigens nog niet binnen, leverings moment staat nu op onbekend.. denk dat we onze trip naar t noorden maar even uit moeten stellen..

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 16:11

Balen zeg -O- dan reken ik er niet op dat die van ons er wèl op tijd is...
Kun je niet iets fiksen met een losse liner onder de jas die je nu hebt?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:20

Dimphyl schreef:
Het gaat hier om een Spaanse kruising die bijna alle boxjes aantikt:

Geen ondervacht, kale buik, windhonden bouw, momenteel kort geschoren, wil niet mee naar buiten met regen/kou.
Ze is 4jaar en enorm gespierd, maar ook geen grammetje vet teveel, bibberen doet ze zelfs binnen al als ze niet onder haar dekentje kan liggen of de verwarming niet aan staat.

Hij is overigens nog niet binnen, leverings moment staat nu op onbekend.. denk dat we onze trip naar t noorden maar even uit moeten stellen..

Bij mij precies dit. Alleen dan een reu van 8. Onze andere hond is ook een kruising met korte vacht maar die heeft nergens last van.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:31

Hier fan van de hurtta extreme warmer! Deze heeft dus inderdaad een split bij de staart. Ook heeft deze een opening voor een tuigje. De pomppa heeft dit volgens mij niet en zelf vind ik de winterjas te dik om een tuig overheen te doen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:38

Ons teefje heeft heeft het snel koud met haar korte vacht en blote buik, daarnaast heeft ze artrose en is ze op leeftijd.

Maar ik zou elke hond die het nodig heeft en prettig vindt een jas aantrekken, ongeacht leeftijd, aandoeningen enz. Wat daar verder van gevonden wordt, maakt me geen biet uit. :+
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 12-12-20 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:38

Gebruikers van de hurtta extreme warmer hoe zit het met poepen?
Maak je hem dan eerst los of komt het niet tegen de jas?

En hoe zitten de jas gebruikers met reuen en er tegen plassen?
Welke jas ik ook heb bij mn reu altijd pis spetters tegen alle jassen en truien.

De reden hier van jas gebruik is geen vacht :')

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:47

Klijntje schreef:

Vast wel, maar hier in de buurt geen enkele dierenwinkel die dat soort dingen op voorraad heeft. Voor hier thuis uitlaten gaat het nog wel, we wachten gewoon even op de nieuwe jas, tripje is naar familie, ook met honden, dus langere wandelingen staan daar wel op de planning. Geeft dus niet om t een paar dagen uit te stellen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:53

Iemand ervaring met deze jas van Bucas?
https://www.agradi.nl/bucas-freedom-dog ... r-navy.htm
Hoeveel grams dekens hebben jullie op? Ik zoek een jas voor onze weimaraner van 7 jaar. Hij krijgt het met dit weer snel koud als hij bijvoorbeeld mee is naar de paarden en dan veel stilzit. Zou de 50 grams jas dan warm genoeg zijn?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:54

cinniz123 schreef:

Welke jas ik ook heb bij mn reu altijd pis spetters tegen alle jassen en truien.

Mijn hond poept aan het begin van de wandeling. Aan het eind van de split zit een drukknoopje, die laat ik open tot hij heeft gepoept en daarna maak ik hem dicht. Hij heeft nog nooit op zijn jas gepoept of geplast.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:10

Dimphyl schreef:
Klijntje schreef:

Vast wel, maar hier in de buurt geen enkele dierenwinkel die dat soort dingen op voorraad heeft. Voor hier thuis uitlaten gaat het nog wel, we wachten gewoon even op de nieuwe jas, tripje is naar familie, ook met honden, dus langere wandelingen staan daar wel op de planning. Geeft dus niet om t een paar dagen uit te stellen.

<Afbeelding

Dit is een fleecedeken die op maat geknipt is en enkel bij de borst en de staart een stuk genaaid is (en bij de hals zie ik, dit is zijn mooie, hij heeft er ook één zonder het kleine inzetstukje bij de bovenkant hals). In principe is het gewoon een vierkante lap stof, ik heb er iets van een golfje in geknipt aan beide zijden en aan de achterzijde ook. Voordat hij een Pomppa had, droeg hij deze bij koud weer vaak onder zijn ongevoerde regenjas, en bij iets minder koud (maar wel droog) weer ook gewoon zo.

Bij sommige honden is een staartlus geen mogelijkheid, daar kan je een buikband bij doen eventueel of lussen om de achterpoten, maar onder een andere jas hoeft zelfs dat niet.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:26

Bedankt voor de tip Mizora! Oude fleece dekens genoeg hier, stom dat ik daar zelf niet op ben gekomen :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:28

_Nelleke_ schreef:
cinniz123 schreef:

Mijn hond poept aan het begin van de wandeling. Aan het eind van de split zit een drukknoopje, die laat ik open tot hij heeft gepoept en daarna maak ik hem dicht. Hij heeft nog nooit op zijn jas gepoept of geplast.

Oke naja met 3 honden vind ik dat helaas geen doen :(

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 18:44

Ik heb voor de zekerheid toch ook maar een Hurtta Expedition parka besteld via bol := Die ook dinsdag bezorgd zou moeten worden. Hopelijk zitten we dan zeker goed.
Hier ook nog eea in huis aan fleecedekens, misschien flans ik ook nog wat in elkaar, zolang het buiten droog is kan dat wel :) Is in elk geval iets!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:56

silverdapple schreef:
Vind je het erg als ik hier ook wat vragen stel, Klijntje? :o Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe hondenjas en kan wel wat advies gebruiken.

Mijn hond heeft sinds kort een PerusPomppa. Normaal gesproken heeft ze een afschuwelijke hekel aan alles wat op haar rug zit zoals een tuigje maar deze jas draagt ze zonder problemen. Ik denk dat de Hurtta bij mijn hond problemen zou geven met de koordjes en de knoppen die daar aan zitten en ze ongetwijfeld voelt..
Het fijne van de Pomppa vind ik de bewegingsvrijheid bij de schouders en hij is gemakkelijk aan te trekken. Hij moet wel over het hoofd, dat weer wel. Begin van de week was het rond het vriespunt en ik had niet de indruk dat mijn hond het koud had. En de reflecterende strepen zijn ook goed zichtbaar.

Succes met kiezen!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:00

Klijntje schreef:
Ben wel benieuwd, wat ieders reden is om de hond een jas aan te doen? :) Kou, regen, vuil, leeftijd, gewrichten?
Onze andere hond van ook alweer dik 10jr is een dwergkees kruising, die krijgt geen jas :D Zijn vacht functioneert gewoon veel beter. Hij heeft veel minder last van de kou, maar ook bij extreme hitte houdt hij het veel beter uit dan onze Bull.

Hierbij een link:
https://digidog.nl/hondenjas-onzin-toch ... _HlmzL0_EI

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:01

Hier engelse staffords en vooral Chick heeft een dunne vacht en een hekel aan nattigheid en kou

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 20:19

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:37

Hier ook de Perus Pommpa aangeschaft, zit inderdaad een goeie split en ik vind hem ook zeker dik genoeg. Jammergenoeg geen harnasopening, dat vind ik wel spijtig.
Persoonlijk heb ik een jas voor 1 van mijn honden, ze heeft erg dun haar en heeft het vrij snel koud (kan dan ook echt staan bibberen). Voorlopig heeft ze m nog niet aan gehad, maar hoop met haar de bergen in te trekken.
Wil graag nog een Hurtta tegen de regen (de Pommpa is gevoerd met een soort wollige stof, lekker warm maar dat zuigt volgens mij wel water op in de regen).

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 09:19

Eowyn3003 schreef:
Hier ook de Perus Pommpa aangeschaft, zit inderdaad een goeie split en ik vind hem ook zeker dik genoeg. Jammergenoeg geen harnasopening, dat vind ik wel spijtig.
Persoonlijk heb ik een jas voor 1 van mijn honden, ze heeft erg dun haar en heeft het vrij snel koud (kan dan ook echt staan bibberen). Voorlopig heeft ze m nog niet aan gehad, maar hoop met haar de bergen in te trekken.
Wil graag nog een Hurtta tegen de regen (de Pommpa is gevoerd met een soort wollige stof, lekker warm maar dat zuigt volgens mij wel water op in de regen).

De PerusPomppa is toch waterdicht? Bij regen zet ik de kraag rechtop en blijft mijn hond lekker droog.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 09:28

Een link naar een artikel van iemand die een Hurtta en een Pomppa heeft vergeleken:
https://thekindredcanine.com/dog-coat-review/

De ToppaPomppa is warmer dan de PerusPomppa maar heeft een ruimere pasvorm, de PerusPomppa sluit beter aan.
Mijn hond heeft weliswaar een ondervacht maar krijgt toch een jas aan ivm hartproblemen. Ik wil niet dat ze teveel energie kwijt is aan het warmhouden van haar lijf.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:49

Silvia schreef:
Eowyn3003 schreef:

De PerusPomppa is toch waterdicht? Bij regen zet ik de kraag rechtop en blijft mijn hond lekker droog.

Op zich wel, voor een kortere wandeling zou ik het wel aan durven maar bij enkele uren in de regen vrees ik toch dat de voering vacht op neemt. (Eigenlijk vooral omdat mijn hond nogal wild overal rondloopt (door de velden hier), voor een wandeling door de stad lijkt het mij geen probleem. :') ) Maar moet het misschien gewoon eens proberen, als ik hoor dat jij wel een goeie ervaring hebt in de regen met de Perus!