Doubtless schreef:Saskia9 schreef:Ik heb 2 katten, totaal verschillend. Heb er eentje zitten die waarschijnlijk niet overal passend zou zijn omdat het een 'moeilijk' geval is. Echter ben ik hier degene die me aan past aan haar. Ze is wie ze is, en daar pas ik me op aan. Zonder verwachtingen.
Ik vind het heel mooi dat jij je aan de kat aanpast. Maar ik denk dat je ook realistisch moet zijn dat niet iedereen dat zomaar kan of wil. En dat is ook oké.Mindim schreef:Volgens mij is dit niet genoeg tijd voor het diertje.
De proeftijd is meer voor de mens dan voor het dier in kwestie. Dier heeft vaak meer tijd nodig dan 4 banketstaaf weekjes. Werkelijk alles is anders voor zo'n dier, die heeft tijd nodig.
Ik word ook altijd enigszins verdrietig van dit soort topics, je ziet ze best met regelmaat voorbij komen hier op bokt.
Ik zie het juist andersom: Mensen die 3,4,5 jaar een paard hebben dat niet bij ze past, wat constante strijd is waardoor beide partijen niet goed uit de verf komen. Maar verkopen ho maar, want dat wordt af en toe afgeschilderd als een doodzonde. Terwijl ik dan denk dat zowel paard als eigenaar beter af zijn in een andere combinatie... En ik denkt in het verhaal van TS dat dat ook voor haar en haar kat geldt.
De situatie die Buuk schetst is totaal anders. In die situatie had ik ook wel potentie gezien. Maar deze kat klaagt, sloopt, is rusteloos, durft niet buiten te zijn. Ik zie dat niet opbloeien tot een gezellige, kalme huispoes.
Hmm ik vind dat er wel een verschil zit tussen een paard of hond, kat hoor.
Vier weken om een dier zich op zijn gemak te laten voelen, is veel te kort.