Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 02:19

Wij gaan naar bed = Poes krijgt koekjes
Wij gaan de deur uit = Poes krijgt koekjes
Poes komt naar binnen als we roepen = Poes krijgt koekjes

De koekjes komen uit de kast. Als we een uur later naar bed gaan dan normaal, dan zit ze met haar slaaphoofd naast de kast. Zelfde als ik mijn schoenen aantrek. Hoezo geconditioneerd. :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 02:25

Ik werk sinds dit najaar vrijwel volledig thuis
Sinds een paar weken lijkt mijn kat te weten wanneer ik ongeveer ga stoppen met werken op die dag.
Om ca . een half uur daarvoor, klimt ze op mijn bureau en gaat pontificaal voor het scherm zitten en wil duidelijk aandacht. Geen idee wat ik doe, wat voor haar een signaal is geworden. De kat weet iets van mij wat ik niet weet :D
Ze krijgt geen voer o.i.d op dat tijdstip.

DJZ

Re: Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 02:42

Als mijn bezoek of ik de jas aantrek, roept de papegaai DOEIII en gaat daarbij soms aan de tralies hangen en zwaait met zijn poot :')
Als ik nies, roept de pagepaai 'Pardon'...

Afbeelding

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 04:24

Wij wonen buitenaf en hebben geen deurbel. Meestal bellen mensen dus als ze naar binnen willen en de poort is dicht. Ik kwam er pas achter dat onze herder daardoor denkt dat er iemand is als ik ofwel opsta na een telefoongesprek ofwel de woorden: "Ik kom eraan!" uitspreek. :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 07:04

Hier kennen ze xbox die uit gaat = snoepjes. Alleen een beetje jammer dat onze Daisy bedacht heeft om zelf de xboz uit te zetten met haar neus. Niet heel handig als je online aan het spelen bent :+

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 07:17

'S avonds als ik naar bed ga, gaat eerst de hond in de bench (na de woorden: We gaan slapen!) en zij krijgt dan een kluifje. Inmiddels weten de katten dat dit betekend dat zij daarna ook snoepjes krijgen, dus zodra de hond ook maar aanstalten maakt om de bench in te gaan (nu ook overdag) dan staat 1 van m'n katten al keihard te miauwen bij de snoepjeskast want stel je voor dat ik hun vergeet :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 07:25

Onze hond kennen ook de slagroombus. Na één keer schudden, (wat ze niet zien) komen ze al.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 07:45

Cavia heeft zichzelf aangeleerd los te lopen.
Als hij bij de koelkast gaat zitten weet hij dat hij wat krijgt.

Als mijn katten ook maar een lipje of kraakje horen wat op vlees kan lijken dan staan ze er. En ze krijgen het bijna nooit

Als ik mijn jas aan trek word de hond helemaal gek want hij weet dat ie dan naar mijn moeder mag

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:12

LukieBradley schreef:

Als mijn katten ook maar een lipje of kraakje horen wat op vlees kan lijken dan staan ze er. En ze krijgen het bijna nooit

Als ik mijn jas aan trek word de hond helemaal gek want hij weet dat ie dan naar mijn moeder mag

Hier nog een cavia die laatst bedacht heeft als het traliewerk van de kooi is kan ik er wel uit :') tot zware irritatie van zijn broer omdat het hem niet lukt zo hoog te springen

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:14

Onze 2 konijnen lopen overdag buiten op het hele terras. Maar als wij naar bed gaan moeten ze hun riante ren in. Ze reageren dus ook prima op het commando: naar bed dame en heer.
Laatste paste mijn ouders een weekendje op, was ik dit vergeten te vertellen. Mijn moeder heeft heel wat rondjes achter ze aan gezeten voor ze het hok in gingen _O- Volgende dag commando uitgelegd, hops hops in het hok.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:17

Oh ja. Mijn kippen kennen de zin 'inside please chickens' Dat zeg ik altijd als ze na het buitenspelen weer in de ren moeten en nu herkennen ze het blijkbaar. Best handig.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:19

1 van mijn 2 hondjes reageerde op de wekker van mijn telefoon. Doet hij nu nog bij dat specifieke geluid. Heb nu een andere wekker, dat geluid zit niet meer op deze telefoon. Maar als hij diep slaapt en ik speel via YT dat geluid af is hij in 1 klap klaar wakker.
Hij weet gewoon dat het dan tijd is voor wakker worden, eten en uitgaan :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:21

Dat er 2 katten hard aan komen rennen als ik een snijplank op het aanrecht leg. Ze zijn ook dan diep beledigd als het geen kip is. Miauwen zeuren, tegen je op komen staan.
Maar oh wat een feest als het wel kip is.

Mijn moeder was eens hier in huis toen wij op vakantie waren, ze zorgde voor onze toenmalige hond en de 2 katten.
Mijn moeder eet met de ochtend altijd een kom yoghurt met wat erin (dat verschilt) maar 1 kat mocht daarna het kommetje uitlikken.
Toen we terug waren en mijn dochter met de ochtend ook haar yoghurt at kwam madam hard aanrennen, want tja ze mocht hem uitlikken. Nu jaren later nog steeds haha. Maar hebben we bv eens yoghurt na het avond eten dan zeurt ze er nooit om. En verder ook bij niemand anders.

Diezelfde kat is ook verpest door mijn man. Als hij met de avond zijn brood klaar maakt voor de andere dag na het werk dan zit ze steen vast achter hem te wachten. Want van hem krijgt ze altijd een klein stukje leverworst. Bij niemand anders zeurt ze erom overigens en ook alleen met de avond.
Soms vind ze het wel tijd worden en dan gaat ze tegen hem lopen zeuren dat hij brood moet gaan smeren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:35

Mijn man vond het leuk om de hond te leren om tussen zijn benen te lopen. Helaas is het formaat kalf en doet die dit nu bij iedereen en dat past niet echt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:35

Ow ja een hele hoop dingen wat er automatisch insluipen. Eigenlijk bij alles met routine.

Na het pakken van mijn eigen ontbijt krijgen de honden een koekje. Als ik dat vergeet blijft er altijd eentje zitten en mij strak aankijken. Tot ik denk waarom blijft hij nou zitten??? ow ja.....
Als ik mijn yoghurt op heb mogen ze de restjes hebben, tja dat kan ik dus na een paar keer niet meer overslaan. Favoriet is trouwens wel kwark dat schijnt lekkerder te zijn.

Hetzelfde als mijn man zijn ontbijt heeft gemaakt. De klik van de waterkoker betekend dat hij bijna klaar is en dan pas staat de boxer op om naar de keuken te gaan (de ander staat er dan al de hele tijd bij).

Tv uit dan vliegt er eentje de bench in voor een koekie aangezien we dan vaak weg gaan of naar bed gaan.

Maar je merkt erg goed dat eentje echt een routine mee loopt. Die weet precies wanneer welke emmer gepakt wordt, wanneer er water in gaat en loopt dan echt voor mij uit het rondje van voer pakken.

Geluid van de telefoon was idd voor mijn pony ook de rem erop, of mensen die naast de wei stonden dat was ook stoppen en kletsen vaak.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:45

Hier is ook de koffie=koekje bij onze twee honden.

Hotel is de bench, hoeven we maar 1x te zeggen en ze gaan erin liggen.

Poesjes is heel hard blaffend naar het raam rennen.

En een van de twee honden eet z’n eten in de gang. Zodra de deur open gaat moet ze even wachten tot we zeker weten dat de ander z’n bak leeg heeft. Dus is het ‘even wachten’ en met ‘pizza’ komt/mag ze de kamer weer in.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:50

Qimm schreef:
Oh ja. Mijn kippen kennen de zin 'inside please chickens'.

_/-\o_

Zalig topic!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 08:59

Al mijn beesten (kat, hond en paard) snappen dat als ik ‘hup’ zeg dat ze beter aan de kant kunnen gaan. Ik zeg dat blijkbaar vaak als ze op schoot liggen en ik wil opstaan of als ze in de weg lopen :=

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:07

Lynnepinny schreef:
"Waar is het poesje" tegen onze hond laat hem meteen blaffend naar het raam rennen :')

Onze oude hond deed dat ook als je pak de poes zei, was alleen niet om de katten maar om de reigers uit de tuin te jagen.

Mijn kat gaat flink blèren als ik een blikje opentrek. Het blikje bonen of tomaten klinkt natuurlijk hetzelfde als de tonijn die ze soms krijgt...

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:09

Wat een leuk topic!

Bij onze hond zijn er ook veel dingen in geslopen. Het leukste vind ik dat hij wild wordt als ik in mijn paardrijbroek beneden komt. Dan weet hij dat hij mee gaat en lekker buiten mag spelen. Hoe het kan, begrijp ik niet. Net of herkent ie de broek, want qua geur kan het niet (ook als de broek uit de was komt reageert de hond zo).

Als er katten in onze tuin poepten, riep ik altijd "Kssst". Daar reageert onze hond ook op nu. Dan stormt ie naar buiten en zal hij ze wel even wegjagen. :')

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:12

Een van mijn twee katten komt direct aangerend als we kip gaan snijden. Het maakt niet uit waar ze op dat moment is, zelfs op zolder lijkt ze het te weten. Bij al het andere vlees doet ze het niet, echt alleen bij kip. Heel bijzonder.

Onze andere kat (7 maanden pas) heeft zichzelf blijkbaar geleerd dat als ik beneden kom hij eerst geknuffeld moet worden. Dat is iets van de laatste tijd. Hij komt gelijk naar me toe gerend zodra ik de deur door kom en blijft me achterna lopen tot ik hem optil en knuffel, daarna is het goed. De rest van de dag heeft hij dat ook niet, alleen ‘s morgens vroeg. Het schatje! <3

Oh ja, ook onze kitten, hij mauwt echt nooit (is maar goed ook, want het klinkt nergens naar, echt een heel hoog zacht mauwtje), behalve als ze natvoer krijgen...dan kan het niet snel genoeg gaan en staat hij, voor zijn doen, luidkeels te mauwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:18

Die van mij geeft antwoord op de vraag van: Moet je plasje doen :+ 1 blaf is ja, geeft ie geen blaf dan is het nee :')

En zodra ik 1 lamp en tv uitdoe, dan gaan ze beide naar hun mand 's avonds.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:21

Mijn hond krijgt na haar eerste wandeling 's ochtends altijd een snoepstaafje. Dan gaat ze alvast voor de deur van de voorraadkast staan. En ze gaat daar niet weg toch dat je hem hebt gegeven.
'Kijk eens wat ik heb' is er ook zo een. Ze weet heel goed dat ze dan iets krijgt.
En ze is helemaal gek op katten, omdat mijn broertje een paar jaar geleden altijd op kattenjacht met haar ging.. krijg dat er maar eens uit.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:22

Mijn hond die meezingt met mijn ringtone.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 09:26

Zebrastreep schreef:
LukieBradley schreef:

Hier nog een cavia die laatst bedacht heeft als het traliewerk van de kooi is kan ik er wel uit :') tot zware irritatie van zijn broer omdat het hem niet lukt zo hoog te springen

De mijne springt dus over 25 cm heen :')