Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Je ontvangt de factuur zonder dat je opdracht hebt gegeven tot levering van goederen of een dienst.
crazycactus schreef:Je hebt geen opdracht gegeven en in t burgerlijk wetboek staat dat je dan niet hoeft te betalen er is geen recht op retentie. Ik heb ergens een betere uitleg maar ik kan t niet kopiëren helaas.
Ik heb t ook al 2 keer meegemaakt met de dierenambulance, de eerste keer heb ik wel betaald maar toen ze een aangereden kat opgehaald hebben bij de “dader” op hun verzoek (!!) terwijl ze de kat hier voor de deur aangereden hebben en niet t fatsoen hadden om even naar mn huis te lopen heb ik geweigerd ( ik zag de mensen staan en wilde er naar toe lopen, zag ze iets pakken, in de auto leggen en wegrijden voor ik bij ze was)
Ibbel schreef:Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid. Klopt, voor de schade die de kat aan de auto die 'm aangereden heeft veroorzaakt heeft. Daar is dan ook een verzekering genaamd Aansprakelijkheisverzekering Particulieren voor bedoeld.
Iemand heeft de Dierenambulance gebeld. Dat is de opdrachtgever, diegene heeft een 'contract' met de ambulance.
Was de kat alleen maar gewond en had deze persoon de kat naar een dierenarts gebracht, dan had hij de dierenarts moeten betalen.
Degene die opdracht geeft, is degene die betaalt.
TS: jij hebt eigenlijk een 'spookfactuur' ontvangen van de dierenambulance, lees deze link maar eens:
https://www.kvk.nl/advies-en-informatie ... okfactuur/
Nou is die info van de KvK gericht op bedrijven en echte fraude, maar er staat letterlijk:Citaat:Je ontvangt de factuur zonder dat je opdracht hebt gegeven tot levering van goederen of een dienst.
Ibbel schreef:Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid. Klopt, voor de schade die de kat aan de auto die 'm aangereden heeft veroorzaakt heeft. Daar is dan ook een verzekering genaamd Aansprakelijkheisverzekering Particulieren voor bedoeld.
Iemand heeft de Dierenambulance gebeld. Dat is de opdrachtgever, diegene heeft een 'contract' met de ambulance.
Was de kat alleen maar gewond en had deze persoon de kat naar een dierenarts gebracht, dan had hij de dierenarts moeten betalen.
Degene die opdracht geeft, is degene die betaalt.
TS: jij hebt eigenlijk een 'spookfactuur' ontvangen van de dierenambulance, lees deze link maar eens:
https://www.kvk.nl/advies-en-informatie ... okfactuur/
Nou is die info van de KvK gericht op bedrijven en echte fraude, maar er staat letterlijk:Citaat:Je ontvangt de factuur zonder dat je opdracht hebt gegeven tot levering van goederen of een dienst.
Zonnetje81 schreef:Ik zou ook geirriteerd zijn, ze hebben niks gedaan. Leuk dat anderen bellen maar lekker dan voor mensen met een kleine portemonnee. Als ze em ergens gewond opgehaald hadden is het anders, ze hebben niks met het dier kunnen en hoeven doen.
Wat vragen ze voor dit grapje?
Cayenne schreef:FleurVP, ik weet niet waar je woont, maar in onze regio zijn ze verplicht om bij melding het overleden dier op te halen en enige tijd te bewaren zodat een eigenaar het kan identificeren.
En uiteraard controleren ze ook op chip. Dat lijkt me ook relevant.
DeMolenhoek schreef:Zonnetje81 schreef:Ik zou ook geirriteerd zijn, ze hebben niks gedaan. Leuk dat anderen bellen maar lekker dan voor mensen met een kleine portemonnee. Als ze em ergens gewond opgehaald hadden is het anders, ze hebben niks met het dier kunnen en hoeven doen.
Wat vragen ze voor dit grapje?
Ze staan er toch? Tijd en brandstof kosten ook geld.
naomiiiii schreef:DeMolenhoek schreef:
Ze hadden toch niet hoeven komen? Dier was al dood, gevonden en in een kistje gelegd. Degene die dier had gevonden wist blijkbaar ook nog van wie die was dus waarom uverhaupt de dierenambulance is gebeld is mij een raadsel. Ik zou ook niet betalen.
naomiiiii schreef:DeMolenhoek schreef:
Ze hadden toch niet hoeven komen? Dier was al dood, gevonden en in een kistje gelegd. Degene die dier had gevonden wist blijkbaar ook nog van wie die was dus waarom uverhaupt de dierenambulance is gebeld is mij een raadsel. Ik zou ook niet betalen.
November108 schreef:Nou lopen mijn katten niet buiten, maar ik zou het ontzettend jammer vinden als mijn beestje dood lag en niemand belt de dierenambulance, waardoor het beestje al uren ligt te ontbinden, ik hem niet meer waardig naar het crematorium kan brengen en afscheid kan nemen. Doe mij die factuur maar.