Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
).

. Dier is ook doof en al met al gaf hij geen goede indruk. Toch mijn hart gevolgd en meegenomen. Eerste paar maanden met mijn handen in het haar gezeten want hij was afstandelijk, had voernijd en gaf je zo een klap als je langsliep. Mensen zeiden dat katten niet trainbaar waren en dat geloofde ik. Uiteindelijk liep het zo uit de hand dat we dat toch gewoon zijn gaan doen en wonderwel reageerde hij daar echt fantastisch op!!
en ik zorg voor voldoende hoge plekken waar ze wel mogen komen en kunnen gaan liggen. Als je dieren in je huis neemt zal je ook voor hun moeten zorgen dat het een fijn huis is.
ik zou geen leven zonder katten willen. Ik weet niet of ik na mijn huidige hond weer een hond zou willen.. Nu heb ik ook een high energy hond gekozen,maar ik heb er veel werk aan. Op tijd naar buiten,opvoeden, bezig houden, meer poetswerk in huis,opvang zoeken wanneer ik een halve dag of langer geen tijd voor hem heb etc. Ga ik een dagje naar het pretpark of blijf ik een nachtje ergens slapen dan zorg ik voor voldoende voer en water en ben ik weg. Mijn hond moet ik naar een oppas adres brengen en aangeeft einde van de dag weer ophalenAvalanche81 schreef:Ik heb een Maine Coon. Hij verhaart wel minder dat de Europese kortharen van mijn ouders. Super leuke katten, en heel gezellig en lief. En erg stout
En heel erg een Schootkat, daar staan ze niet om bekent, wel veel in je buurt willen zijn. Relaxte katten.
Heb er 1 opgevangen vorig jaar, moest geopereerd worden en de vorige eigenaar had geen zin in die kosten. En herplaatst, toen ze hertelt was, mijn htk kater trok haar niet er bij. Die Coon was ook zo relaxed, woont nu samen met een andere volwassen Coon en dat gaat super. Het is echt, met uitzonderingen, een makkelijk ras. 
). Het maakt mij niet uit dat ik eens wat vaker moet stofzuigen, maar overal haar zodra het dier beweegt vind ik dan weer minder.
Maar ik vraag mij af of ze niet te groot zijn voor hier .. Volgens mij zijn ze groter dan mijn hondje was, hahaha. Heb mij verder nog niet in rassen verdiept enzo dus weet niet wat er allemaal bestaat, ik ken alleen maar de HTK/kortharige katten
En waarschijnlijk zijn het ook die die je in het asiel vindt dus ik zou dan even moeten zien hoe ik het doe, als ik er iets mee ga doen natuurlijk.. want daar ben ik ook nog niet uit.
En dan echt zoals een kat, dus vanuit je keel. Die kwamen natuurlijk toen ze groot genoeg waren ook eens de tafel op geklommen om te kijken wat er zo lekker rook, 1 keer flink blazen en grommen en ze wisten niet hoe snel ze moesten maken dat ze wegkwamen
Duidelijke kattentaal
Zijn daarna niet meer komen kijken wanneer ik aan het eten was

[***] schreef:Ook mbt het springen op dingen, mij maakt het ook niet uit als het dier op tafel of het aanrecht of dergelijke springt, maar ik wil dit niet als ik bezig ben met eten, aan tafel zit te eten, visite heb, ... Soms heb je plaatsen waar de katten letterlijk over je bord wandelen als je zit te eten, dat soort dingen vermijd ik liever
toen was ik wel echt blij met m'n twee katten. Ook spelen ze vaak samen en ze liggen bijna altijd wel bij elkaar in de buurt.
zoals dat katten nóóit in het bedje gaan liggen dat je voor ze koopt maar alleen in de doos waar ie in kwam. Valt enorm mee zolang je een beetje nadenkt over de wensen van je kat
Thioro schreef:Planten en katten kan ook een issue zijn trouwens.
Evenals het zand in de pot. Vast wel af te leren trouwens maar ik hou die planten toch nooit langer dan een paar weken in leven dus achja. November108 schreef:Thioro schreef:Planten en katten kan ook een issue zijn trouwens.
Dat kan ik 100% beamen, van de bloemen op tafel blijven ze echt wel af maar vaste planten met die leuke springerige sprietjes dat zien ze als speelgoedEvenals het zand in de pot. Vast wel af te leren trouwens maar ik hou die planten toch nooit langer dan een paar weken in leven dus achja.
. Ik heb lekker veel kamerplanten
.
.