Kat vs Hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Kat vs Hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:57

Interessant! Goed dat ze ermee bezig zijn bij stichtingen en asielen. :j

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:11

Katten kunnen wel iets van basishuisregels leren maar passen het vaak alleen toe als ze daar zin in hebben. Dat is typisch kat en moet je ook wel tegen kunnen.

Een kat heeft de natuurlijke behoefte om te klimmen en hoog te zitten dus ja die springen overal op.

Bij mij mogen ze niet op het aanrecht bvb. Ik zie ze het dus ook niet doen. Dat woordje 'zie' is wel vrij essentieel. Als ik thuis ben springen ze er niet op, ik vind ook geen haren op het aanrecht naar ik steek mijn hand niet in het vuur dat ze het tijdens mijn afwezigheid tòch stiekem doen :+ .
Is ook de reden dat 's nachts de keukendeur dicht gaat.

Katten kunnen tevreden binnen leven. Katten kunnen alleen, katten kunnen samen. Is maar net wat ze gewend zijn.
Een volwassen kat andere gewoontes aanleren is vaak moeizaam en kan veel stress (en bijhorende gedrags/gezondheidsproblemen) geven. Probeer dus vooral een kat te nemen die bij jouw situatie past.

Heb er hier 3 rondlopen en ik vind ze qua aandacht vragen en gezellig zijn niet onderdoen voor een hond.
Er is er maar 1 die ook naar bezoek sociaal wil doen, de andere 2 verdwijnen spoorloos als er bezoek is.
Maar naar mij toe zijn het gezellige kletskousen.
Ze lopen vaak buiten maar bij thuiskomst zitten ze aan de voordeur te wachten of komen aanlopen als ze de auto herkennen. Ze reageren op hun naam. Ze volgen me als ik buiten bezig ben. En ze proberen met z'n 3en op schoot te liggen (lukt niet, dus gaan ze om de beurt :') ).

Maar ik kan dus ook gerust een hele dag of zelfs een weekend weg blijven. Katten hebben een brokjesautomaat en met hun waterreservoir komen ze ook een dag of 3-4 toe.
Bij thuiskomst zijn ze blij me te zien maar verder vermaken die zich ook zelf wel.

Medische problemen zijn nooit volledig uit te sluiten. Nierproblemen komt idd vaker voor bij oude katten.
Blaasgruis bij dikkere katers of katten die makkelijk stress ervaren.

Als je 2 katten neemt: 2 gecastreerde katers gaat vaak heel goed samen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 06:43

Ik heb een Maine Coon. Hij verhaart wel minder dat de Europese kortharen van mijn ouders. Super leuke katten, en heel gezellig en lief. En erg stout :')

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 07:35

Wij hebben 4 jaar geleden toen we allebei filltime werkte ook 2 katten genomen. We woonde in een appartement en ik wilde er wel 2 zodat ze nog contact met een soortgenoot kunnen maken.

We hebben toen twee broers geadopteerd die al hun hele leven samen waren. Ze waren toen 6.

We hebben er heel veel plezier van. Ze komen gezellig gedag zeggen en zijn ontzettende knuffelkonten geworden. Tegenwoordig hebben we een huis met tuin, wat ze helemaal fantastisch vinden. We hebben nu ook een hond en de katten lopen gezellig mee als we de hond uitlaten <3

De hond vereist meer aandacht, planning en training. Die kan niet zomaar hele dagen alleen, wil graag ook mentaal worden uitgedaagd en daar loop je in de regen inderdaad mee buiten.

Dus voor jouw situatie lijkennme katten best fijn! En sommige katten zijn vocaal en 'praten' gezellig terug

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:17

Zeker een kat doen! Leuk ook om te lezen dat je openstaat voor een asiel kat! :)

Wij hebben onze kat ook uit het asiel. Hij was toen 5 jaar. Ik had hem online gezien en wilde bij hem kijken. Eenmaal daar was het me toch een knorrig dier. Totaal niet aaanhalig :'). Dier is ook doof en al met al gaf hij geen goede indruk. Toch mijn hart gevolgd en meegenomen. Eerste paar maanden met mijn handen in het haar gezeten want hij was afstandelijk, had voernijd en gaf je zo een klap als je langsliep. Mensen zeiden dat katten niet trainbaar waren en dat geloofde ik. Uiteindelijk liep het zo uit de hand dat we dat toch gewoon zijn gaan doen en wonderwel reageerde hij daar echt fantastisch op!!

Anyway. Dat nare gedrag was er na een half jaar helemaal uit en hij werd echt herboren als knuffelkat. Inmiddels kent hij trucjes als zitten, high five, in en uit reismandje springen op commando (ideaal) en kan je hem een parcours doorleiden. Tevens hebben we hem geleerd niet in de keuken te komen en dit doet hij dan ook niet. Geen kat op het aanrecht dus! *D

Daarnaast is hij echt een mensenkat en niet gebonden aan het huis. Hij gaat dus ook mee op vakantie. Als zijn krabpaal maar meegaat blijft hij ook van de meubels af. Gewoon super fijn!

Dus, lang verhaal kort, een kat is een super fijne huisgenoot en zeker trainbaar. Tip: koop een hoge krabpaal tot het plafond. Katten zitten graag hoog, dit geeft rust en heeft echt invloed op hun gedrag. En oh, als kon had ik liever 2 katten gehad maar die van ons kan niet samen met andere katten en is dus alleen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:25

Ik had 4 katten en heb daar ruim een jaar geleden een hond bij genomen. Echt, ik heb me nooit gerealiseerd hoeveel rommel een hond maakt! Ook mijn katten komen buiten, maar sinds ik een hond heb is mijn huis eigenlijk standaard een paasei. Zelfs als ik gestofzuigd heb ligt er binnen een halve dag alweer zand, vlokken haar en vulling van een knuffel oid. Terwijl het er zonder hond prima een paar dagen netjes uit zag met de alleen katten. Dus ja, je hebt haren van katten, maar vergeleken met een hond heb je echt minder rommel.
En ja, katten springen inderdaad overal op. Waar ik ze niet op wil hebben daar zorg ik als eerste dat niets interessants voor ze ligt en ik zet ze er vanaf als ik ze erop zie springen met een nee. Dat werkt prima, mijn aanrecht zitten ze niet meer op, althans, niet wanneer ik in de buurt ben ;) en ik zorg voor voldoende hoge plekken waar ze wel mogen komen en kunnen gaan liggen. Als je dieren in je huis neemt zal je ook voor hun moeten zorgen dat het een fijn huis is.
En inderdaad, katten kunnen ook aan je meubels krabben, maar mijn hond heeft aan mijn plinten geknaagt en de stof van mijn trap getrokken. Ook zijn er 2 paar schoenen gesneuveld. Dieren laten sporen na in je huis, maar ze brengen ook een boel liefde, vriendschap en gezelligheid. En jonge dieren maken meer stuk dan een volwassen dier uit het asiel.

Qua gezelligheid, Katten zijn geweldig <3 ik zou geen leven zonder katten willen. Ik weet niet of ik na mijn huidige hond weer een hond zou willen.. Nu heb ik ook een high energy hond gekozen,maar ik heb er veel werk aan. Op tijd naar buiten,opvoeden, bezig houden, meer poetswerk in huis,opvang zoeken wanneer ik een halve dag of langer geen tijd voor hem heb etc. Ga ik een dagje naar het pretpark of blijf ik een nachtje ergens slapen dan zorg ik voor voldoende voer en water en ben ik weg. Mijn hond moet ik naar een oppas adres brengen en aangeeft einde van de dag weer ophalen

Ook qua kosten is mijn hond duurder. Zijn voer is duurder, speelgoed is duurder en gaat vooral eerder stuk en hij heeft meer tussendoortjes nodig als kouwbotjes ed. Medisch denk ik dat hond of kat ongeveer gelijk risico is. Hoewel ik wel het idee heb dat de meeste katten gezonder gefokt zijn dan honden. Dus risico op lichamelijke problemen zoals HD ed is bij een kat vrijwel uitgesloten. En als je de kat altijd hoogwaardig voer geeft is de kans op nierproblemen ook een stuk kleiner als wanneer je voer van de supermarkt geeft.

Kortom, ik vind katten leuker, makkelijker, schoner en goedkoper dan honden. Maar van ieder doet heb je naast plezier ook last.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:53

Zelf was ik ook altijd meer een hondenmens. Opgegroeid ook met een hond en eigenlijk maar weinig katten van dichtbij gezien (tot ik dierenarts werd en dan moet je wel haha). Ik vond katten altijd maar een beetje snel chagrijnig, maar ja als dierenarts ben je ook niet bepaald hun favoriet persoon al kwam ik ook wel hele leuke tegen hoor.

Ik woon samen met mijn vriend op een klein appartement en een hond is geen optie. Te lang van huis om hem uit te laten. Tevens is mijn vriend wel een kattenmens dus we zijn voor een kat gegaan.

Wij hebben nu een heerlijke lieve harige ragdoll en absoluut geen spijt! Het is echt net een hondje. Volgt je overal, praat tegen je (mauwen dan) en kan zelfs apporteren. Wat een makkelijke kat is dit. Optillen, tanden poetsen alles mag. Dus ik ben heel tevreden. Hij is nog nooit op het aanrecht gesprongen, hij springt namelijk uitzichzelf niet zo hoog. Altijd via een obstakel en die is er niet in de keuken. Verder komt hij weinig op de tafels, maar als wij er niet zijn doet hij dit af en toe duidelijk wel gewoon en dit is toch ook wel kat eigen gedrag.

En zijn vacht is heerlijk zacht maar ja het zit overal. Veel borstelen en je zult wat vaker moeten stofzuigen. Kwa kosten valt meneer nu nog wel mee. Hij heeft gevoelige darmen dus krijgt daar wel speciaal dieetvoer en dat kost 50/60 euro voor 5Kg ofzo. Doet hij lang mee hoor. Op goede voeding moet je niet willen besparen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:11

Avalanche81 schreef:
Ik heb een Maine Coon. Hij verhaart wel minder dat de Europese kortharen van mijn ouders. Super leuke katten, en heel gezellig en lief. En erg stout :')

Die van mij is echt het braafste meisje van de klas. := En heel erg een Schootkat, daar staan ze niet om bekent, wel veel in je buurt willen zijn. Relaxte katten. :j Heb er 1 opgevangen vorig jaar, moest geopereerd worden en de vorige eigenaar had geen zin in die kosten. En herplaatst, toen ze hertelt was, mijn htk kater trok haar niet er bij. Die Coon was ook zo relaxed, woont nu samen met een andere volwassen Coon en dat gaat super. Het is echt, met uitzonderingen, een makkelijk ras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:32

Fijn al die reacties, bedankt :)

Misschien nog even wat verduidelijking van mijn kant uit over de haren ed. Uiteraard besef ik dat een dier haar met zich meebrengt, maar je hebt haar & haar. We hebben bv. een kortharige hond gehad waarbij het haar constant overal lag en hing, terwijl bij onze laatste, langharige hond, dit eigenlijk niet was. Als die op je schoot had gelegen hingen je kleren niet vol haar. Enige wat je daarvan had was tijdens de ruiperiode dat je plukken haar vond, en dat was het. Dat is heel anders dan wanneer ze eens langs je been lopen dat je hele broek vol haar hangt (wat ik tot nu toe bij katten wel heb gemerkt, maar dat lag misschien aan de kat? :P ). Het maakt mij niet uit dat ik eens wat vaker moet stofzuigen, maar overal haar zodra het dier beweegt vind ik dan weer minder.

Ook mbt het springen op dingen, mij maakt het ook niet uit als het dier op tafel of het aanrecht of dergelijke springt, maar ik wil dit niet als ik bezig ben met eten, aan tafel zit te eten, visite heb, ... Soms heb je plaatsen waar de katten letterlijk over je bord wandelen als je zit te eten, dat soort dingen vermijd ik liever ;)

En natuurlijk besef ik dat een dier geld kost, en dat er iets mee kan gebeuren waardoor het nog meer geld kost. Ik heb 3 paarden (2 van mezelf) met wat medische dingetjes en mijn laatste hond was een enorm zorgenkindje met bijbehorende kosten. Ik doe alles voor mijn dieren, maar het moet wel allemaal haalbaar blijven natuurlijk. Ik merk bv. wel de kosten die door de hond nu zijn weggevallen (al had ik hem liever nog gehad natuurlijk) en ik heb wat schrik dat een nieuw dier weer hetzelfde 'probleem' gaat geven. Jammer genoeg weet je dat niet allemaal op voorhand ...

Maine Coons vind ik echt geweldige katten om te zien <3 Maar ik vraag mij af of ze niet te groot zijn voor hier .. Volgens mij zijn ze groter dan mijn hondje was, hahaha. Heb mij verder nog niet in rassen verdiept enzo dus weet niet wat er allemaal bestaat, ik ken alleen maar de HTK/kortharige katten ;) En waarschijnlijk zijn het ook die die je in het asiel vindt dus ik zou dan even moeten zien hoe ik het doe, als ik er iets mee ga doen natuurlijk.. want daar ben ik ook nog niet uit.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:38

Niet banketstaaf bedoeld maar gezien wat je allemaal schrijft, begin er niet aan.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:42

Er zijn genoeg mensen die dit soort rassen op enig moment willen herplaatsen. Ze zitten inderdaad minder snel in het asiel omdat deze mensen vaak met meer beleid afstand willen doen. Niet op stijl en sprong. Maar er zijn diverse facebook pagina's waar dieren ter herplaatsing aangeboden worden.

Wat betreft katten die over je bord heen lopen ed. Ook katten kan je opvoeden en trainen. Clickertraining werkt heel goed bij katten. En zoals ik eerder zei, op de grond zetten en nee zeggen. Wat overigens prima werkte bij de kittens die ik indertijd had lopen was blazen _O- En dan echt zoals een kat, dus vanuit je keel. Die kwamen natuurlijk toen ze groot genoeg waren ook eens de tafel op geklommen om te kijken wat er zo lekker rook, 1 keer flink blazen en grommen en ze wisten niet hoe snel ze moesten maken dat ze wegkwamen :') Duidelijke kattentaal :D Zijn daarna niet meer komen kijken wanneer ik aan het eten was :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:45

Katten zijn heerlijke dieren, maar ze hebben minder (lees geen) will to please dan honden. Je kunt ze best dingen leren, maar als je weg bent zullen ze best alsnog op tafel springen.

Wil je een “hondenras” onder katten; neem een Sibeer of Maine Coon of Abessijn. Dat zijn echt katten die je overal volgen, overal bij willen zijn.
Al kun je die ook prima treffen bij de HTK’tjes hoor.

Wat blaasproblemen betreft valt of staat alles met de juist voeding. Veel vochtrijke voeding en je bent al heel veel issues voor. Dat zegt niet dat het niet kan gebeuren, maar het verlaagt de kans wel :j

Edit: oja die vacht. Als je weinig vachtverzorging wil: neem géén Sibeer of Maine Coon :’). Die laten overal haar achter als je pech hebt.

Lees nu dat je in het asiel wil kijken; prima, dan weet je ook meteen het karakter een beetje. En het zijn vrijwel altijd kortharen en die laten toch minder haar achter.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:10

[***] schreef:
Ook mbt het springen op dingen, mij maakt het ook niet uit als het dier op tafel of het aanrecht of dergelijke springt, maar ik wil dit niet als ik bezig ben met eten, aan tafel zit te eten, visite heb, ... Soms heb je plaatsen waar de katten letterlijk over je bord wandelen als je zit te eten, dat soort dingen vermijd ik liever ;)

Dit kan je ze in no time aanleren.
Ja bij mij springen ze op tafel maar niet de tafel waar ik aan eet.
En als de grote tafel gedekt wordt mogen ze daar ook niet meer op.
Een duidelijke nee is genoeg.

Haren, sja die heb je echt wel. Het is niet zo dat er een halve kat aan je blijft kleven als er eentje op schoot komt maar volledig haarloos dan moet je toch echt een naaktkat nemen.
Er is wel wat verbetering te bereiken met goed voer maar het blijven haarballen.

Een maine coon zal je idd niet zo vaak in het asiel tegenkomen, zijn toch vaker kortharige katten. Al zit er soms wel eens een langharige tussen.
Maine coons zijn idd formaat dubbelgroot en er zitten in het ras wel wat medische probleempjes. Bij een goede fokker wordt daar aan gewerkt. Bij een maine coon zonder gekende herkomst is het gokken.
Als je langhaar in formaat normale kat wil kan je ook kijken naar een Noorse boskat.

Ik vind katten in het algemeen minder kostelijk dan honden. Goed voer is belangrijk en wat basisspulletjes maar dan ben je er wel.
In al die jaren dat ik katten gehad heb, heb ik er maar 1 gehad die langdurig medische zorg nodig had, die had diabetes.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:37

De haren van de Coon zijn vrij zwaar door een wat vettere vacht, volgens mij geldt dat voor de Boskat ook. Andere halflang harige rassen hebben dat niet en die haren zweven sneller.

Wat medisch en Conen betreft, ik heb gekozen voor niet heel grote ouders, want HD is echt een ding aan het worden binnen dit ras. Mijn Coon weegt ook maar ruim 4 kilo. 8 kilo voor een poes is tegenwoordig heel normaal. Zwaarste Coon waar ik van gehoord heb is 13 kilo.Gaaf vinden veel mensen maar dat geeft ook nadelen, qua gezondheid kan maar ook klimbomen planken moeten op die gewichten gebouwd zijn. Onderzoek op HD is niet verplicht maar er zijn fokkers die het gelukkig doen. Dan nog hartproblemen en het gebit een zwakke plek van de Coon. Kan zijn dat ik nog iets gemist heb maar dit is het zo’n beetje. Goede fokker die gezondheidstoestand doen zoeken is gewoon belangrijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:50

Mijn 2 poezendames gedogen elkaar. Oudste is 13 jaar en de jongste is 9 jaar.
Spelen niet met elkaar.
Oudste dame zit graag op schoot.
Jongste wil alleen bij onze zoon op schoot.

Mijn zusje heeft een htk poes, beetje een humeurig typeje is die poes.
Ragdoll dame,erg lief. Ze miste een maatje. Er is een Ragdoll heertje bijgekomen.
En die 2 hebben het super met elkaar.
Ragdolls zijn erg aanhankelijk. Qua haar verliezen ze plukken ipv overal een paar haren.

Zowel mijn katten als die van mijn zusje zijn geneutraliseerd.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:56

Onze htk kat verhaard met periodes wel echt heel erg. Als ik thuis kom doe ik meestal meteen andere kleren aan omdat ik anders steeds bezig ben met haren weghalen. Nu is het weer een periode dat ze helemaal niet zoveel verhaard, die momenten koester ik. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:02

Mijn kat "moest" ook naar buiten mar madam vindt het wel prima als binnenkat :+
Ze gaat af en toe een klein wandelingetje maken maar alleen bij mooi weer.

Ik zou nooit meer één kat willen. Hoewel ze elkaar niet altijd even lief vinden is mn kater een paar keer ziek geweest en de poes ging dan steeds bij hem liggen om hem te steunen <3 toen was ik wel echt blij met m'n twee katten. Ook spelen ze vaak samen en ze liggen bijna altijd wel bij elkaar in de buurt.

Ik vind katten juist leuk omdat ze hun eigen gang gaan. Er zijn heel veel vooroordelen over katten maar eerlijk, die komen vaak voort uit onwetendheid :+ zoals dat katten nóóit in het bedje gaan liggen dat je voor ze koopt maar alleen in de doos waar ie in kwam. Valt enorm mee zolang je een beetje nadenkt over de wensen van je kat :D

En ja, altijd asielkatten gehad hier. Er zijn zó veel katten in de asiels dat er bijna altijd wel eentje bij zit die bij jou past.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:16

Ik kan je niet helpen met de keuze want ik ben echt een kattenmens, maar ik kan je wel inzicht geven in de kosten en wat algemene info over katten. Wij hebben twee katten (gewoon asielpoezels), eerst hadden we alleen de kater van 6 maar hij werd echt zo eenzaam dat we er een kitten (poes) bij hebben genomen. Gaat super vanaf het begin maar dat is altijd een gok. Als jij echt 1 kat wilt zou ik op zoek gaan in het asiel naar een kat die alleen geplaatst moet worden, dan heb je zekerheid dat dat bij het diertje past en dat je niet toch nog op zoek moet naar een tweede kat omdat je diertje niet gelukkig is. Kittens zijn dit in principe niet want een goed asiel of stichting plaatst deze niet alleen. Een volwassen kat is ook al veel bekender qua karakter, dus zoek een beestje wat goed alleen kan zijn maar ook aanhankelijk is als jij thuis bent. Dingen zoals op tafel springen kun je leren, maar hou er rekening mee dat ze wanneer jij er niet bent wel gewoon erop springen. Mijn katten weten dondersgoed wat mag en niet mag, maar als ik weg ben zie ik toch wel eens een kattenhaar op tafel liggen bij terugkomst.

Qua kosten dan. Ik geef Royal Canin Indoor, koop zakken van 10 kg (of vaak 12 kg, actie dat je 2 kg gratis krijgt) en daar doe ik met twee echt wel een paar maanden mee (3 of 4). Af en toe krijgen ze natvoer, van almo nature, dit is wel wat prijziger. Met een binnenkat moet je er goed op letten dat ze voldoende vocht binnenkrijgen dus stimuleren om te drinken met bijvoorbeeld een drinkfontein, dit maakt echt verschil ten opzichte van een stilstaande bak water en op warme dagen krijgen ze van mij sowieso natvoer extra soms vermengd met water. Ze krijgen iedere 3 maanden een bravecto pipet tegen vlooien, teken en wormen, volgens mij rond de 30 per kat. De kattenbakvulling komt van de AH, de 4-voudige schep en schoon of zoiets, deze vind ik echt superfijn scheppen en 4 euro per pak waar ik ongeveer een ruime week mee doe. Jaarlijkse enting is afhankelijk per DA. Verdere investeringen: een goede hoge krabpaal waar je kat zich op uit kan leven, een kleine krabpaal ergens anders in de ruimte (ook handig om neer te zetten bij een stoel waar ze de nagels in willen zetten om aandacht daarop te leggen), genoeg speeltjes (die je af en toe afwisselt want een kat raakt snel uitgekeken), en ook voor 1 kat twee kattenbakken.

Ik heb mijn katten niet verzekerd en heb mijn hele leven al katten. De dierenartskosten voor deze twee waren de sterilisaties en verder is mijn 6-jarige kat maar 1x in zijn leven ziek geweest, wel gelijk kassa en 600 euro in een week armer. Mijn andere kat is 16 geworden, hij kreeg op zijn 14e wat moeite met eten en kreeg daarvoor medicatie die mij 30 euro per 3 maanden kostte.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:24

Oja, nog iets over springen, ik denk zelf dat dat prima te fixen valt met het aanbieden van voldoende hoge plekjes. Die van mij hebben 2 hoge krabpalen en een kast waar ze op kunnen en ze springen nooit op het aanrecht. Niet omdat ik ze dat bewust heb afgeleerd, ze doen het gewoon nooit :=
Recent was er wel 1 plekje waar ze erop sprongen maar die heb ik geblokkeerd met een plant dus dat is ook geen issue meer nu.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:28

Planten en katten kan ook een issue op zich zijn :+ .

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:30

Thioro schreef:
Planten en katten kan ook een issue zijn trouwens :+ .

Dat kan ik 100% beamen, van de bloemen op tafel blijven ze echt wel af maar vaste planten met die leuke springerige sprietjes dat zien ze als speelgoed :') Evenals het zand in de pot. Vast wel af te leren trouwens maar ik hou die planten toch nooit langer dan een paar weken in leven dus achja.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:33

Same. Als de plant al katbestendig is houdt hij het toch niet lang uit dankzij mijn zo niet groene vingers :') .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:47

November108 schreef:
Thioro schreef:
Planten en katten kan ook een issue zijn trouwens :+ .

Dat kan ik 100% beamen, van de bloemen op tafel blijven ze echt wel af maar vaste planten met die leuke springerige sprietjes dat zien ze als speelgoed :') Evenals het zand in de pot. Vast wel af te leren trouwens maar ik hou die planten toch nooit langer dan een paar weken in leven dus achja.

Ow, dan komt er hier dus helemaal geen kat _O-. Ik heb lekker veel kamerplanten <3.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:49

Ik heb alleen niet giftige planten (en dan heb je nog best wat keus) maar ze blijven er van af dus ga nu mijn wens voor een Gatenplant toch maar vervullen.

Ga er maar van uit dat kittens er aan gaan klooien. Zelfs aarde uitgraven uit grote potten, hebben die van mij niet gedaan maar wel verhalen gehoord. :D

De opvanger die ik had, 10 jaar, maar zat ook nog te knagen. Wel hielp het door kattengras in huis te zetten voor haar. Eten die van mij zelden van.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:00

De huidige bende blijft er eigenlijk wel af. Plant heeft ruim de tijd om te bezwijken aan m'n zorgen.

Maar heb vroeger een kat gehad die echt een planteneter was.
Ging ze naast de plant zitten.
'Waag het niet'
Kat kijkt sluiks naar de plant
'NEE'
En hap, weer een paar gaten in de plant. Waarop ik vloekend met plantenspuit achter het mormel liep.
Daarna had de plant even rust maar als het duivelsgebroed dacht dat ik rustig in de zetel naar tv zat te kijken zag ik korte tijd later in m'n ooghoek toch weer een schaduw naar de plant sluipen.
Een avondje bankhangen was geen optie als het monster de plant de oorlog had verklaard.

Ohja, kerstbomen probéér ik zelfs niet :') .

Maargoed, met een iets meewerkender exemplaar dan mijn vroegere kat denk ik dat de combi plant en kat wel mogelijk is, in theorie.