CharlesZ schreef:Zo wat een reacties allemaal, super fijn![]()
Natuurlijk schrikt een beetje pluishaar mij niet af, maar ik zit ook niet te wachten op een compleet ontplofte vacht om maar zo te zeggen. Ik ga natuurlijk voor het karakter maar het oog wil ook wat![]()
Wat ik dus vooral begrijp uit alle ervaringen hier is dat het enigszins kan meevallen als de vacht van nature iets korter is maar dat het wordt aangeraden om alleen te castreren bij hormonale problemen (met een regelmatig bezoek aan de trimsalon).
Ik heb mij even ingelezen en las inderdaad dat er ook flink wat nadelen zijn aan castreren, iets waar ik eigenlijk niet helemaal van op de hoogte was jammer genoeg![]()
Mag ik vragen of jullie verder geen nadelen ondervinden van het uitlaten van een intacte reu? Of met training?
Ik heb thuis een gesteriliseerde teef dus het intact laten zou kunnen, er is in ieder geval geen kans op een oeps-nestje. Ik kan me echter wel voorstellen dat er soms gedonder kan zijn met uitlaten als er een loopse teef in de beurt is.
Ik heb hier 1 intacte reu tussen 2 intacte teven lopen. t enige wanneer ie lastig is is als een van de meiden dekrijp is.
Buiten reageert ie helemaal nergens op.