Hondenvlooien, maar geen oplossing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhhJarig

Re: Hondenvlooien, maar geen oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:14

Die van mij is ook allergisch voor druppels.
Hij kreeg gewoon blaren in zijn nek.

De vlooienband was echter geen probleem

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:10

Honden met een lage weerstand krijgen ook sneller vlooien.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:42

Welke vlooiendruppels heb je gebruikt bij je teefje? Er zijn allerlei verschillende werkzame bestanddelen, dus misschien kun je een andere proberen? Maar goed, even ervan uitgaande dat je dat zelf al had bedacht :P .

Hier kun je alle verschillende middelen vinden:
https://hondengezond.nl/wat-is-het-best ... or-honden/

Natuurlijke vlooienproducten met neem olie zijn heel fijn, mijn ervaring is wel dat je het vaak toe moet dienen.

Ik zou gewoon de reu blijven behandelen, je teefje regelmatig in bad doen, eventueel met een vlooienshampoo, en de omgeving goed schoon houden. Als je bijvoorbeeld advantage op je reu gebruikt, worden ook larven in de hondenmand en op de bank gedood als je hond daar vaak ligt. Dus dat zal de vlooienpopulatie in je huis sowieso verlagen.

Bij mij krijgen de kat en de hond alleen druppels als ik zie dat ze een typisch vlooienkrabbeltje hebben. Daarvoor is het alleen goed stofzuigen, en ik gebruik een spray met neem olie voor de manden en bank. Tot nu toe gaat het altijd goed. Maar ik woon in de stad, en als je in het buitengebied of in het bos woont heb je sneller last van vlooien.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:46

Bij de Xenos kon je ooit (olijf)olie kopen met knoflook. Elke dag een scheutje over het voer zou ook tegen vlooien werken.

Je hebt toch ook een spray tegen vlooien? Merk weet ik zo niet. Zodra je vlooien ziet, deze spray over de vacht sprayen.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 14:08

Amandavd schreef:
Als je hond al vlooien heeft kom je er niet met alleen de honden behandelen. Je zal dan de gehele omgeving moeten behandelen anders heeft het geen zin.

En dat is juist het voordeel van een Serestoband! Dan behandel je je huisdier (hier dan wel geen honden, maar katten) en tegelijk hun omgeving, ligplekjes. Moet je hond er natuurlijk wel tegen kunnen, sommige krijgen huidirritatie en/of worden kaal. Edit: lees hierboven dat Advantage dat ook doet?

Logisch dat je je zorgen maakt over het spelen / stoeien en contact met de band van de ander. De dosis gif is gelukkig kleiner dan in druppels of tabletten omdat het geleidelijk wordt vrijgegeven. Er in bijten zal niet direct grote problemen geven. Dit staat er in de bijsluiter: In het onwaarschijnlijke geval dat een dier de halsband zou opeten, kunnen er lichte gastro-intestinale symptomen (bv. zachte ontlasting) optreden. https://www.medpets.nl/files/pdf/bijslu ... hond-1.pdf

Ik ben best wel sceptisch over middelen als klei en mosselen - maar als het werkt, werkt het :j Iemand die toevallig een (wetenschappelijke) verklaring daarvoor kan geven? Jullie hebben m'n interesse wel gewekt (hoe minder gif hoe beter natuurlijk!).