Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:Ik zit er niet bij. Maar als ze aangeeft dat de hond zelf in de bench gaat liggen dan zal de deur wel open staan..
Die van ons staan geregeld voor de bench. Alleen hier gaan de deurtjes overdag dicht (zonder hond dus) omdat ze t geen van allen leuk vinden dat anderen in hun bench gaan. Maar uiteraard gaan ze dan wel bij die van de ander kijken. Dus deurtjes dicht. Maar vinden ze t te druk of is t savonds richting bedtijd gaan ze zelf al voor de bench staan. Als we bezoek krijgen hoef ik ze niet naar de bench te sturen, dan gaan ze er zelf voor staan. Wel doe ik dan de deurtjes dicht . Niet iedereen is blij met honden die toch komen kijken en zo hoef ik niet op te letten.
Maar een hond die zelf naar zn bench loopt om erin te gaan liggen heeft in iedergeval geen moeite met de bench..
Sjong schreef:kiwiwitje schreef:Ik zit er niet bij. Maar als ze aangeeft dat de hond zelf in de bench gaat liggen dan zal de deur wel open staan..
Die van ons staan geregeld voor de bench. Alleen hier gaan de deurtjes overdag dicht (zonder hond dus) omdat ze t geen van allen leuk vinden dat anderen in hun bench gaan. Maar uiteraard gaan ze dan wel bij die van de ander kijken. Dus deurtjes dicht. Maar vinden ze t te druk of is t savonds richting bedtijd gaan ze zelf al voor de bench staan. Als we bezoek krijgen hoef ik ze niet naar de bench te sturen, dan gaan ze er zelf voor staan. Wel doe ik dan de deurtjes dicht . Niet iedereen is blij met honden die toch komen kijken en zo hoef ik niet op te letten.
Maar een hond die zelf naar zn bench loopt om erin te gaan liggen heeft in iedergeval geen moeite met de bench..
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik had 3 honden, nu nog 2, en ze lagen alle 3 wel eens in de bench uit zichzelf. 2 van de drie raakten echt in paniek als de deur dicht ging. Open bench was een fijne plek, maar de dichte bench was drama
Sjong schreef:kiwiwitje schreef:Ik zit er niet bij. Maar als ze aangeeft dat de hond zelf in de bench gaat liggen dan zal de deur wel open staan..
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik had 3 honden, nu nog 2, en ze lagen alle 3 wel eens in de bench uit zichzelf. 2 van de drie raakten echt in paniek als de deur dicht ging. Open bench was een fijne plek, maar de dichte bench was drama
Princesj schreef:Is de bench open of afgedekt? Onze hond gaat is nog steeds onrustig als de bench niet afgedekt is, dan krijgt hij teveel prikkels en gaat hij waken. Gordijntje ervoor en meneer slaapt heerlijk!
Suzanne F. schreef:har166 schreef:Is een bench op jullie slaapkamer een idee?
Nee want hij kon de trap niet op toch? Dat staat er duidelijk.
Hutcherson schreef:Onze hond zou echt een probleem hebben als hij dit ineens bedenkt. Want dit heeft ie nooit gedaan toch? Ik zou echt not amused naar beneden gaan bij zulke tirades. Wat moeten de buren daar wel niet van vinden?! Nu lees ik daar niks over terug in je OP dus dat zal niet spelen denk ik. Maar dit is niet ingeslopen gedrag door langdurige stress of verlatingsangst. Dan was dit al veel eerder eruit gekomen en moest je opzoek naar de oorzaak.
Ik zou echt laten weten dat dit niet is hoe ik wil dat hij zich gedraagt. Klaar. Kappen met die onzin. Gewoon slapen. Dat al geprobeerd?
Gini schreef:Hutcherson schreef:Onze hond zou echt een probleem hebben als hij dit ineens bedenkt. Want dit heeft ie nooit gedaan toch? Ik zou echt not amused naar beneden gaan bij zulke tirades. Wat moeten de buren daar wel niet van vinden?! Nu lees ik daar niks over terug in je OP dus dat zal niet spelen denk ik. Maar dit is niet ingeslopen gedrag door langdurige stress of verlatingsangst. Dan was dit al veel eerder eruit gekomen en moest je opzoek naar de oorzaak.
Ik zou echt laten weten dat dit niet is hoe ik wil dat hij zich gedraagt. Klaar. Kappen met die onzin. Gewoon slapen. Dat al geprobeerd?
Er sliep altijd iemand beneden bij de hond en nu niet meer. Dat is wel degelijk een verandering die dergelijk gedrag kan triggeren. Dus het niet opeens bedacht door de hond om dit lekker uit het niets eens te gaan doen.