Gedumpte bokjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:01

tamary schreef:
Je raakt ze aan de straatstenen nog niet kwijt nu, zie ik met mijn schapen ook. Gratis voor goed huis misschien nog, maar intacte bokjes zijn geen leuke "huis"dieren.

Wat heb jij voor schapen dan. Die zijn momenteel flink aan de prijs omdat er een tekort is. Ik had laatst 6 ooilammeren te koop en ik had wel 60 kunnen verkopen, zoveel vraag.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 20:36

Het gaat goed met de bokjes,ze worden al een stuk tammer en komen graag naar je toe als je de stal in gaat.

De afspraak met de veearts was voor nu ze na te laten kijken ,te ontwormen en enten en dan na 10-14 dagen laten castreren.

Maar helaas gaat dit verhaal denk ik anders aflopen als dat ik zelf graag had gewild maar een stalgenoot maakt problemen die er (nog) niet zijn.
Dit is iets wat altijd al met vlagen speelt maar nu is het onderwerp dus de geiten en ik wordt zo moe van het eindeloze discussiëren over problemen die er niet zijn.
Ik zie voor nu gebeuren dat ik straks weer en stalletje voor ze heb gemaakt en kosten aan van alles en dat ze steeds problemen zal gaan zoeken dat ze uiteindelijk als nog moeten vertrekken.

We hebben met zn 3en besloten ze een kans te geven en hebben dus alle 3 één bokje maar 1 verkopen en 2 houden zal nog steeds hetzelfde zijn.

Dus mocht iemand die en plekje weten hoor ik het graag ;(

Art_Ificious

Re: Gedumpte bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:03

Pff wat een miserie met zulke stalgenoten. Ben blij dat ik maar 1 weidegenoot heb en we perfect overeenkomen.
Helaas ken ik geen plekje. Vind ze erg schattig maar heb zelf geen geschikte locatie voor hen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 21:30

Ja tis echt zo jammer dit.
Vind het echt niet grappig gewoon.

Ik heb indd lang een eigen stalletje gehad met mn 2 paardjes en dat was ideaal alleen kon mijn pony helaas niet met zn 2en staan hij moet echt in een kudde anders gaat ie weven.
En hier zijn 4 eigenaren waarvan 1 man die wil gewoon niets uitgeven en dat doet hij dus ook echt niet ook niet als pony dood ziek is of er moet hooi gekocht worden dus met hem lig ik totaal niet op 1 lijn omdat ik hem gewoon een vervelende vrek vind.
Ja en dan 2 dames wat opzich echt wel goed gaat en zijn een leuke club alleen 1 is altijd overal zo bang voor dat bepaalde dingen fout kunnen gaan.
Ik zit al inmiddels 30 jaar in de paarden waarvan 23 jaar eigen paarden dus die tijd dat ik me druk kon maken om zulke kleine dingen is echt voorbij.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:37

Is het dan die man die moeilijk doet of net de dame die voor alles zo bang is?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 21:56

Art_Ificious schreef:
Is het dan die man die moeilijk doet of net de dame die voor alles zo bang is?

De dame helaas want aan die man heb ik maling.
Maar tis ook echt niet kwaad bewust van haar maar ze zegt nu stel je voor dat een pony erop gaat staan, of dat ze weglopen.
Om een voorbeeld te noemen de pony’s mogen absoluut geen slootwater van haar(Weiland is omringd met sloten) en geven we de paarden regen water,maar op het dak van de stal zitten golfplaten en ook ijzer die roestig zijn en dat komt ook in t water daar kunnen echt zoveel discussies over ontstaan en dat zijn dus dingen die altijd weer terug komen en dat stapelt steeds meer op.

Ik denk nu had dat zondag gezegd dan hadden we ons nog niet over ze ontfermt.
Ze geeft aan t te willen proberen maar we horen vanaf zondag al dat ze bang is dat ze uit de stal ontsnappen maar ze proberen het nog niet eens en wij hebben zo iets van ze gaan straks ook het weiland op dus laten we alsjeblieft in oplossingen gaan denken als er een probleem ontstaat en niet continu over van alles en nog wat zonder dat er überhaupt iets is gebeurd.
Het zo verschrikkelijk vermoeiend als iemand steeds problemen benoemt en in oplossingen wilt denken terwijl er nog geen probleem is......het is allemaal wat als?!

Ik denk gewoon door dit nu weer dat het beter is voor de gemoedsrust op stal dat t beter is als we een ander huisje zoeken al had ik t graag anders gezien want ik redeneer waar een wil is is een weg.
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 14-10-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:09

Lastig idd. Ik hoop dat je een oplossing vind of een leuke thuis voor hen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:33

Na, wat een gedoe. Het zijn geen voetbalhooligans. Het zijn jonge geiten die met een beetje fatsoenlijke afrastering gewoon binnensheks blijven. En ze zijn nog leuk ook. Geiten zijn goed te trainen en zijn dol op agility. Sommige mensen kunnen overal over piekeren... De meeste bokjes eindigen als shoarma. :(

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:41

Ik heb altijd geiten en paarden/pony's samen gehouden, gewoon in dezelfde wei en aangrenzende boxen. Nooit problemen gehad. Veel paarden worden er juist rustiger van is mijn ervaring.

Misschien moet die vrouw eens kijken hoe het elders met geiten en paarden samen gaat...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:52

Afbeelding
Hier gaat dat heel vredig samen.De geitjes lopen onder de paarden door naar buiten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:55

Wij hadden een dwerggeitje wat met onze paarden, en vooral mijn paard is opgetrokken.
Ze was van de buren en werd ons 'cadeau gedaan' toen ze verhuisden.
Diertje heeft nooit in de omheining gelopen, alleen in de eerste periode aan een zgn. stik.
In het weiland bleef ze bij het paard, of ging ze lol trappen bij de koeien van de buren. Op stal had ze een eigen stalletje.
Ze was niet echt handtam, maar zo'n grappig ding.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 06:50

Shoarma nee dat wil ik niet hoor :(
Het enige waar ik denk dat ze over kunnen ontsnappen zijn van die dammetjes over het water.
Ff van google gepikt deze dammetjes.
Afbeelding

De rest zou ik afzetten met schapengaas van 1m - 1.25m hoog.
Of ze zouden goed sloot moeten kunnen springen maar het zijn serieus brede sloten.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:45

Schapengaas van 1 m hoog is prima, wel combineren met schrikdraad. Wij hebben er extra veel volt (10.000) op staan vanwege de geiten, maar ze hebben eigenlijk nooit veel uitbraakpogingen gedaan. Alleen gaan ze wel op het gaas staan als er geen stroom op staat om het riet uit de sloot te eten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:09

Die dammetjes zal je inderdaad moeten afzetten, beetje atletisch mens kan daarop oversteken, een geitje helemaal.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 13:28

Ja dat denk ik ook indd want op me oude weiland kwamen de jonge geitjes van de kinderboerderij ook over het dammetje heen.

Wij hebben helaas geen netstroom hier en het schrikdraad apparaat wat we hebben is op accu en die gaat vrij snel leeg door de begroeiing dus hoop stroomloos te kunnen werken.
Hoop dat ze uiteindelijk als nog gewoon kunnen blijven als ik zo de positieve verhalen lees over paarden een geiten samen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:32

kan je verse geitenmelk door de koffie roeren ( :r )

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:36

Door omstandigheden kan ik zelf geen paarden meer houden, maar heb nog wel geiten (aan huis). Een kennis heeft haar paard nu hier gezet. Paard was altijd heel plakkerig naar andere paarden, maar lijkt nu genoeg te hebben aan onze geiten. Eerst was het plan om er een shetlander bij te zetten, maar het paard kan het prima vinden met de geiten en is erg rustig. Ze staat er nu pas 2 maanden, dus het kan nog veranderen, maar het is een leuk stel zo samen.

Onze pony moederde altijd over de jonge geitjes. Ze stond dan net als een merrie met een veulen zo boven slapende geitjes te waken. Het was heel schattig.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:52

Carol_Beer schreef:

Ehm, dan zou ze wel heel bijzondere bokjes hebben :D .

*Kruipt weer onder de meeleessteen in de hoop dat er een goede oplossing komt!*

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 14:09

Annick75 schreef:
Carol_Beer schreef:

Ehm, dan zou ze wel heel bijzondere bokjes hebben :D .

*Kruipt weer onder de meeleessteen in de hoop dat er een goede oplossing komt!*

Haha oplettend!
Ik dacht alleen lust beide niet maar indd zou me miss een hoop geld kunnen opleveren een bok die melk geeft :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 14:29

Ze wilt er toch voor gaan **\O/**

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:32

*\o/* *\o/* *\o/* Fijn! Wie weet gaan ze nu toch spontaan melk geven van blijdschap :P

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:41

Annick75 schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* Fijn! Wie weet gaan ze nu toch spontaan melk geven van blijdschap :P

Het zijn bokken!!!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:21

Izze net genoeg voor de koffie .. :9k %)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:55

cinniz123 schreef:
Ze wilt er toch voor gaan **\O/**

*\o/*

Geiten zijn ontzettend leuk. :D Hier staan ze ook gewoon samen met de paarden in het weiland, nu wel apart op stal (zowel het aantal bokken als het aantal paarden is gegroeid :+ ) maar dat ging ook altijd prima. Ze leren elkaars lichaamstaal snel genoeg en hebben prima door wanneer ze weg moeten gaan en wanneer er geklierd kan worden.

Ik denk dat je bokjes dit dekseizoen niet meer gaan stinken, dat zal volgende herfst waarschijnlijk pas zijn als ze nu nog niet die echte bokkenlucht hebben. Ik zou ze dan ook pas dan castreren zodat ze nog mooi uit kunnen groeien.

Verder zijn ze heel goed op te voeden, en zeker dat dwergspul kan heel aanhankelijk en lief zijn. Vrijheidsdressuur en lange-teugelwerk/mennen kan heel best met geiten. :D

Overigens zou ik (uit ervaring helaas) wel aanraden om geen halsbanden om te laten als je niet met ze bezig bent. Spel onderling is bij geiten, zeker de mannen, nogal hardhandig, en dan willen er nog wel hoorns en/of pootjes in halsbanden terecht komen. Op stal komen en een gewurgde geit vinden is niet grappig.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:24

pillow schreef:
Annick75 schreef:

Het zijn bokken!!!

Weet ik :D , was een grapje nav een berichtje iets eerder op de dag.