Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BillyJ schreef:kiwiwitje schreef:Ik zou eens contact opnemen met een goede dierfysio om bijv met hydrotherapie de spieren te ondersteunen. Dat zal denk ik veel verschil maken.
Kijk eens op https://www.hydrotherapiehond.nl voor een fysio met hydro bij jou in de buurt.
De pijn van slechte heupen is heel vaak op te vangen door de bespiering te verbeteren!
Fysio zat ik al aan te denken!
Verder proberen we ook veel te zwemmen.
Door de milde pijnstiller hopen we dat we terug méér kunnen bewegen en dus idd dat bekken weer stabieler kunnen krijgen.
BillyJ schreef:Ernstige artrose zie ik meer als een hond die niet meer recht komt of niet meer zelf op de bank kan.
Mizora schreef:BillyJ schreef:Ernstige artrose zie ik meer als een hond die niet meer recht komt of niet meer zelf op de bank kan.
Nee, tegen het stadium dat de hond niet meer recht komt zit je in het stadium inslapen. Wat jij beschrijft is echt al ernstige artrose. Lichte artrose is enkel na een heftige dag een dag wat stijf blijven en 's ochtends wat kort lopen. Dan kunnen ze gewoon nog lange wandelingen
BillyJ schreef:Als ze last heeft laat ze het echt wel merken, maar dat is gelukkig nog niet vaak.
Ga ik op een dag én 3km lopen én dan nog balletje gooien én ... ja dan weet ik al bij voorbaat dat ze haar plas zal laten lopen. Dus ja dan bouw je af ga je opletten en behouden. Maar ze is nog niet "op".
Wijslander schreef:BillyJ schreef:Als ze last heeft laat ze het echt wel merken, maar dat is gelukkig nog niet vaak.
Ga ik op een dag én 3km lopen én dan nog balletje gooien én ... ja dan weet ik al bij voorbaat dat ze haar plas zal laten lopen. Dus ja dan bouw je af ga je opletten en behouden. Maar ze is nog niet "op".
Of en hoeveel last ze heeft, kun je eigenlijk alleen bepalen door haar een tijd op pijnstillers te zetten en dan haar gedrag te observeren. Mijn kliniek houdt dan minimaal 2 weken op medicatie aan, omdat het tijd nodig heeft om goed in te werken.
En dan zou je nog wel eens verbaasd kunnen zijn over het verschil en hoeveel pijn ze dus toch moet hebben. Honden -en staffords al helemaal- zijn keihard voor zichzelf en laten pas iets zien als ze niet anders meer kunnen, maar dan ben je eigenlijk al (te) laat.
bigone schreef:Balletje gooien zal ze leuk vinden maar let op, dat verergerd voor mijn idee de artrose . Ik heb het in mijn handen en ga ik over de grens met iets leuks of huishouden heb ik de week erna heel veel pijn waardoor ik ze minder gebruik.