Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ik_is_Ik schreef:Voldoende water (in reageerbuisjes) in de buitenwereld, voldoende zaden en voor vertrek een paar insecten van formaat en dan zouden ze het wel 2 weken moeten redden. Water is dan het belangrijkst.
Ik_is_Ik schreef:Dat is veilig... een jonge kolonie is erg kwetsbaar in de vrije natuur. Die mieren bij jou weten niet dat ze veilig in een huiskamer staan![]()
Maar ik snap je gevoel, ik heb de eerste weken ook reikhalzend staan turen of er al eentje op verkenning durfde te gaan...
Jenny21 schreef:Als ze nu nog dagen in de buis blijven, hebben ze dan wel genoeg voeding!?
Er zaten een paar zaden in de buis en water achter watje. In de buitenwereld ligt voldoende maar daar komen ze dus vooralsnog niet.
Mariska_28 schreef:Dank je wel. En wat zou jij aanraden voor huisvesting, een los nest (gips?) en losse arena, of zo'n t-farm met zand? Voor oogstmieren?
Weissjee schreef:Heb ik dan geluk met m'n kolonie? Onze oogstmieren zien we toch vaak wel lopen, hooguit 5 minuten kijken. We hebben wel voor een kolonie gekozen van 20+ mieren en het zijn er wel 30+. We hadden namelijk de hoop dat we met een grotere kolonie sneller wat zouden gaan zien.
Ik_is_Ik schreef:Oh dat gaan ze wel waarderen hoor, beetje warmte! Ik weet niet hoe warm het daar bovenop wordt, boven de 30 graden vinden ze namelijk niet fijn meer heb ik gemerkt.
Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden!