Oh Moos, mijn lieve Moos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Re: Oh Moos, mijn lieve Moos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 15:28

Ik merk nu wel hoeveel pijn Moosie heeft, hij gedraagt zich bijna als zijn oude zelf nu op de pijnstilling de dierenarts hem heeft gegeven. Arm mannetje, ik hoop zo dat hij er boven op komt want ik kan echt niet zonder dit mannetje

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 15:32

Ik duim zó hard met je mee..... :+:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 15:36

Één van de katten van mijn ouders had een paar weken geleden bijna exact dezelfde symptomen. Ook afvallen en niet willen eten. Geen koorts maar voelde zich ook niet helemaal lekker.
Alle tests gedaan maar er kwam niets uit. Uiteindelijk bleek het om een virus te gaan. Na een week ging hij gelukkig weer zelf eten.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:09

Hier ook een kat die een paar jaar geleden een alvleesklierontsteking had. Bleek toen ik bij de dierenarts was zieker te zijn dan dat hij liet zien. Keuze was in slapen, naar Utrecht of bij hun proberen. Toch voor het laatste gekozen. 3 dagen achter elkaar aan het infuus en medicatie en dwangvoeren. Na een week ging het iets beter. Heel veel energie en tranen gekost en wat € lichter. Maar hij is gelukkig helemaal hersteld. Heeft totaal denk ik wel een paar weken nodig gehad voor hij weer een beetje normaal at een goed was. Nu merk je er eigenlijk weinig meer van. Heb het eerste jaar nog wel van puur b druppels gegeven als ondersteuning. Maar nu ook niet meer.

Hopelijk heb jij over een paar weken ook weer een gezonde kat die nog een aantal jaar meegaat. Succes en sterkte in deze moeilijke tijd!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:57

Jeetje het valt allemaal niet mee. Moosje zo ziek en dan je hond ook nog. Ik duim op beterschap!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 20:51

Hij zit weer ons bureau, wat hij lang niet gedaan heeft. Lijkt voor nu ook alert, ik gooi het op de pijnstilling maar geen idee. Hij toont interesse in ons eten, maar als we hem eten (zijn eten, niet het onze) aan bieden dan snuffelt hij er aan maar eet niet. Maar goed, hij heeft interesse dus dat is iets, ik durf alleen niet te enthousiast te worden

Afbeelding

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:46

Ach arm ding, wat kan hij zielig kijken ;( Fijn dat hij al iets meer interesse toont in eten. Ik ga heel hard duimen dat het de goede kant op blijft gaan :knuffel:

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:04

Onze kat heeft 3 weken geleden ook 6 dagen in de kliniek gelegen met alvleesklierontsteking. In shocktoestand, uitgedroogd en ondertemperatuur Verhoogde lever en niet waardes horen erbij. Want ze eten niet en drinken ook maar heel weinig, dus alles is van slag.
Met zware pijnstillers (buprecare) sondevoeding en vocht toedienen kon hij na 6 dagen naar huis. We hebben thuis nog 4 dagen sondevoeding en pijnstillers gegeven. Inmiddels is hij weet helemaal de oude.

Met wat geduld kan het dus weer helemaal goedkomen. Succes.

En probeer in het begin ook wat ander natvoer. De onze heeft 2 weken niet zijn eigen voer willen eten. Hij vond mousse en paté van gourmet wel lekker. Ik denk dat ze door de sonde, ff minder graag brok eten.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 22:56

Esther_ schreef:
Onze kat heeft 3 weken geleden ook 6 dagen in de kliniek gelegen met alvleesklierontsteking. In shocktoestand, uitgedroogd en ondertemperatuur Verhoogde lever en niet waardes horen erbij. Want ze eten niet en drinken ook maar heel weinig, dus alles is van slag.
Met zware pijnstillers (buprecare) sondevoeding en vocht toedienen kon hij na 6 dagen naar huis. We hebben thuis nog 4 dagen sondevoeding en pijnstillers gegeven. Inmiddels is hij weet helemaal de oude.

Met wat geduld kan het dus weer helemaal goedkomen. Succes.

En probeer in het begin ook wat ander natvoer. De onze heeft 2 weken niet zijn eigen voer willen eten. Hij vond mousse en paté van gourmet wel lekker. Ik denk dat ze door de sonde, ff minder graag brok eten.

Dit is wel fijn om te lezen, hopelijk komt mijn kat er ook bovenop. Bij krijgt nu A/D vanuit de kliniek en dat wil hij niet, we hebben ook Royal canin geprobeerd ook zonder succes

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 23:01

Ah wat sneu, 2 dieren ziek. Beterschap voor beide!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 00:36

Wat heeft Moos een lief fluffig kopje <3 Ik heb ook een kat gehad met alvleesklierontsteking en toen gaf de DA voer mee dat extra lekker was. Het was vrij vloeibaar en hoog in calorieën maar we waren toen al blij met elk likje dat erin ging. Sterkte, het is een rotaandoening :knuffel:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 01:45

Hoe is het met je hond? Ben je nog met haar naar de dierenarts geweest na de aanvallen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:12

Het schijnt dat ze van die kattensoep vaak nog wel willen. Of van die kleine Almo blikjes kip of vis....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:19

Ah arme moos, beterschap

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 13:35

Cayenne schreef:
Hoe is het met je hond? Ben je nog met haar naar de dierenarts geweest na de aanvallen?

De dierenarts vondt het niet nodig om met haar langs te komen, alleen als ze binnen 3 weken weer een aanval zou krijgen. Maar omdat Moos morgen toch naar mijn eigen dierenarts moet, ga ik haar even vragen wat zij denkt.

Moos is denk ik aan het opknappen, hij heeft zojuist het kattenluik gesloopt want hij wil naar buiten :+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:46

Heel veel sterkte met alle patiënten. Onze vorige kat werd opgenomen bij de DA met ook een alvleesklierontsteking. Ook zij kreeg zo'n sonde, maar ze bleef ondanks de medicijnen misselijk en spuugde alles er weer uit. Helaas hebben we haar toen in moeten laten slapen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 14:21

Dat is fijn! Hoop dat de verbetering met Moos voortzet.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 17:24

Moos had vandaag controle bij onze dierenarts, en zij heeft zijn neus gespoeld en neusdruppels met antibiotica gegeven tegen de infectie. Ook heeft hij mirtazapine gehad en bloed afgenomen om de alvleesklier te testen.

En zojuist heeft hij zelf zijn eerste hapjes kattenvoer gegeten *\o/*

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:28

De mirtazapine werkt idd goed om de eetlust op te wekken. En als de pijn minder wordt, gaat hij ook vast beter eten.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:33

Mijn 17 jarige heeft afgelopen zomer alvleesklierontsteking gehad. Hij heeft een neussonde gehad. Hij is weer een heel stuk beter maar zijn eetlust is nog niet normaal. Na heel veel proberen ontdekt dat hij Schesir lekker vindt. Ook Almo nature lust hij. Dit is voer dat vaak goed geaccepteerd wordt door katten die moeilijk eten. Zolang hij nog erg ziek is (ze hebben vaak erge buikpijn en zijn heel misselijk) zal hij dit misschien nog niet willen, maar zodra hij opknapt zou je dit wellicht kunnen proberen! Heel veel sterkte, het is een heftige aandoening die best lang kan duren maar waar ze ook wel weer van kunnen herstellen dus geef de moed niet op! Ik heb het nu twee keer meegemaakt en beide keren goed gekomen.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:57

Mijn kat heeft hetzelfde gehad vorig jaar. Door een hele nare complicatie heeft ie het niet gehaald Alles wat maar mis kon gaan ging mis. Ik vond het zo frustrerend dat we er helemaal niets inkregen, uiteindelijk heeft ie in de kliniek een neussonde gekregen maar die heeft ie er toen eigenhandig uitgerukt. Toen hij na 5 dagen op de kliniek aan betere hand leek mocht ie naar huis en diezelfde nacht is hij overleden. Pure pech want in principe kunnen ze heel goed herstellen van deze aandoening. Sterkte! Als ik zo lees gaat het de goede kant op

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:13

Good zo Moos, nu doorzetten +:)+

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:14

Cayenne schreef:
Één van de katten van mijn ouders had een paar weken geleden bijna exact dezelfde symptomen. Ook afvallen en niet willen eten. Geen koorts maar voelde zich ook niet helemaal lekker.
Alle tests gedaan maar er kwam niets uit. Uiteindelijk bleek het om een virus te gaan. Na een week ging hij gelukkig weer zelf eten.

Hier toevallig ook

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:42

wend2009 schreef:
Cayenne schreef:

Hier toevallig ook

Uit bloedonderzoek is gebleken dat de kat alvleesklierontsteking heeft met als complicatie leververvetting. Diagnose is er dus al.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 23:40

De dierenarts belde me om 18:15 om te zeggen dat de waardes afwijkend waren, maar dat wisten we dus al. Maar niet meer afwijkend dan eerst, dus dat is goed nieuws denk ik dan maar.