Zieke kat

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1313
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 13:20

Marcella schreef:
November108 schreef:
Nou, meneer heeft net weer overgegeven, opnieuw alleen schuim -O-...

Echt schuim, want dan zou ik huis even controleren op lieveheersbeestjes.


Ja heel dik slijm, dikker dan dat het was toen hij echt een lege maag had, wel kleine hoeveelheid die er in 3x uit kwam...
Lieveheersbeestjes zien we hier niet nauwelijks. Ik wist niet dat katten daarop konden reageren!

Marcella

Berichten: 36950
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:28

Als een kat een lieveheersbeestjes proberen op te eten beginnen ze te schuimbekken. Wist het ook niet tot ik blijkbaar een verstekeling van de moestuin meegenomen had en de oudste ineens stond te schuimbekken. Snel google en daarna mond gecontroleerd en bingo. Is afweer van het lieveheersbeestje.

Anna79

Berichten: 3386
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:40

Heeft je dierenarts ook alvleesklierontsteking meegenomen in het bloedonderzoek? Dit moet apart aangevraagd worden. Mijn kat heeft dit van de zomer gehad. Katten met alvleesklierontsteking hebben veel buikpijn en zijn heel misselijk.

November108

Berichten: 1313
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 22:54

Anna79 schreef:
Heeft je dierenarts ook alvleesklierontsteking meegenomen in het bloedonderzoek? Dit moet apart aangevraagd worden. Mijn kat heeft dit van de zomer gehad. Katten met alvleesklierontsteking hebben veel buikpijn en zijn heel misselijk.


Goed dat je deze benadrukt, ga het morgen navragen! Weet wel dat ze zeiden zeer uitgebreid te testen...

Vanavond heeft hij wel weer een paar keer wat brokjes gepakt en ik heb nog een paar keer de recovery met wat water in een spuit gegeven. Hij is wel erg afgevallen de afgelopen week, maar dat is te verwachten. Al met al is dit weekend nogal met ups en downs gegaan met hem, maar na een week alleen maar downs zijn de goede momenten denk ik een goed teken!

Anna79

Berichten: 3386
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:17

Succes vandaag! Fijn dat hij nog wel wat eet.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:47

Hij eet dan in ieder geval een klein beetje. Het kan zijn dat de boel ook erg gevoelig is nu vanwege het vele overgeven. Pff waarom kunnen dieren in dit soort gevallen niet praten..

Hevonen

Berichten: 5654
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:33

Rot zeg. Soms willen katten die steeds misselijk zijn of last van nieren. lever of alvleesklier hebben nog wel sterk ruikend eten, zoals bijvoorbeeld sardientjes of tonijn uit blik.

Wat ik in jouw verhaal niet las was of hij ook koorts of ondertemperatuur heeft. Ben ook benieuwd of de bezinking in het bloed verhoogd is, want bij een ontsteking zou dat toch het geval moeten zijn.

Heel veel sterkte!

November108

Berichten: 1313
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Zieke kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 15:30

Goed nieuws, uit de verdere bloedonderzoeken geen bijzonderheden meer gekomen! Henk heeft nogmaals de 3 spuitjes van afgelopen vrijdag gehad, anti-braak, eetlustopwekker en antibiotica tegen de darminfectie. Verder denkt de DA dat de maag gewoon nog super geïrriteerd is vanwege het vele braken vorige week, dus langzaam kleine beetjes eten is zeker de goede kant op. We hebben nu van Hills het blikje 'astronautenvoer' mee en als ik dit op het goede moment aanbied wordt hij daar heeeel enthousiast van! Blijft bij een eetlepeltje maar goed, we gaan ervoor dit uit te bouwen naar normale hoeveelheden eten en drinken. Verder geef ik de maagbeschermer ook nog een aantal dagen, deze accepteert hij gelukkig redelijk uit het spuitje. Hij is vandaag in ieder geval al een stukje vrolijker weer dan gister!