kat verdronken in het zwembad van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 10:45

Cayenne schreef:
Je staat er in ieder geval realistisch in :(:)
Hoe gaat de andere kat om met het verlies?

Jullie hebben allemaal gelijk, ik weet het. Het is een stom ongeluk, buren zijn niet verantwoordelijk voor wat er met mijn kat gebeurd is. Er is ook niks wat hem terug haalt, wat ik ook doe en nee, ik ben niet de persoon die mijn buren nu vies gaat bekijken. Ze konden er niets aan doen.

"Wat als" heeft geen zin. Ik ben er gewoon kapot van en weet het gewoon niet meer. Misschien wou ik gewoon wat medeleven horen, maar ik word gewoon op de vingers getikt met dat ik mijn buren beschuldig. Ja, ik ben kwaad, maar daarvoor beschuldig ik ze niet. En dat wou ik niet insinueren ook niet, hoewel me dat blijkbaar niet gelukt is
Laatst bijgewerkt door Hafje81 op 18-09-20 10:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:45

He wat een nare manier om een geliefd huisdier te verliezen. Ik snap dat je gevoelens alle kanten op gaan. Sterkte.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:48

Sterkte met je verlies ts

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:50

Heel veel sterkte Hafje :knuffel:

Anoniem

Hafje81 schreef:
Cayenne schreef:

Jullie hebben allemaal gelijk, ik weet het. Het is een stom ongeluk, buren zijn niet verantwoordelijk voor wat er met mijn kat gebeurd is. Er is ook niks wat hem terug haalt, wat ik ook doe en nee, ik ben niet de persoon die mijn buren nu vies gaat bekijken. Ze konden er niets aan doen.

"Wat als" heeft geen zin. Ik ben er gewoon kapot van en weet het gewoon niet meer. Misschien wou ik gewoon wat medeleven horen, maar ik word gewoon op de vingers getikt met dat ik mijn buren beschuldig. Ja, ik ben kwaad, maar daarvoor beschuldig ik ze niet. En dat wou ik niet insinueren ook niet, hoewel me dat blijkbaar niet gelukt is

Door wat je in de openingspost schrijft kreeg ik en met mij denk ik nog bokkers, wel die indruk.

Maar verdriet doet rare dingen met een mens. Ontzettend naar om zo een van je lieve huisdieren te verliezen. Sterkte daarmee! En probeer het niet op je buren af te schuiven, die hebben dit ook niet gewild.

Eleeke

Wat verdrietig, heel veel sterkte.

En ik begrijp de boosheid zo. Als er zoiets verdrietigs gebeurd vliegen emoties alle kanten op. Dan ben je bij wijze van spreken nog boos op de postbode en de kassa medewerker, gewoon omdat de emoties zo hoog zitten.

Vooral goed uithuilen, verdrietig voelen en boos zijn. En pas naar de buren als de boosheid weg is.
Misschien zelfs met een bloemetje ( omdat jullie fijne buren zijn ).

Veel sterkte

(edit Typo's )
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 18-09-20 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:51

Ook met zeil kunnen ze ertussendoor glippen en niet meer boven komen. Of doorzakken. Dat voorkom je helaas niet altijd.

Sterkte met het verlies

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 10:54

Christiene schreef:
Ook met zeil kunnen ze ertussendoor glippen en niet meer boven komen. Of doorzakken. Dat voorkom je helaas niet altijd.

Sterkte met het verlies

zover heb ik zelfs niet nagedacht. Het helpt wel relativeren. bedankt voor je antwoord.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:55

Erg verdrietig!

Hier iets soortgelijks meegemaakt met een kitten van ons en de vijver van de buren. Hij was verstrikt geraakt in het reiger draad. Ontzettend zielig maar daar kunnen de buren niks aan doen. Het is inderdaad eigen risico en zij waren er ook heel erg van geschrokken! Ik zou het er gewoon met ze over hebben dat je erg verdrietig bent en het ook erg vindt voor hun dat ze het moeten hebben aanschouwen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:55

Op zo'n manier je dier te verliezen is enorm verdrietig.
Het is zo'n mal, verdrietig ongeluk waarbij iedereen achteraf het anders had gewild.
"Had ik maar..." Had hij maar...."
Het gemis om dit onverwachte en nare verlies van je geliefde kat zul je nog wel een tijd met je meedragen. Goed dat je er over schrijft en praat. Dat helpt om dit - op den duur - een plekje te kunnen geven.
Ik hoop dat je ook iets kunt delen met je buren. Al zullen zij er anders in staan, mogelijk vinden zij het ook vervelender dan ze nu laten zien.
Y;(
Laatst bijgewerkt door senna21 op 18-09-20 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:56

Hafje81 schreef:
Cayenne schreef:

Door dit stukje in je openingspost wek je inderdaad wel de indruk dat je een schuldvinger wijst. Je haalt zelfs hun intelligentie erbij.

"Uiteraard is het een ongeval, maar het maakt me zo kwaad dat er geen zeil op het zwembad lag. Onze katten en ook hun katten kruipen continu op randen en springen overal op. Het zijn slimme mensen met hoge studies, maar dit konden ze zelf niet bedenken."

Laat even alles bezinken, laat dit topic ook even links liggen en neem de tijd om om je kat te rouwen. Heel veel sterkte met het verlies!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:57

Ik denk dat je het vooral gewoon even van je af wilde schrijven, en inderdaad best wel weet dat het ook niet de schuld van de buren is. Vind het beetje vervelend dat er dan zo nodig meerdere keren gezegd moet worden dat het je eigen verantwoordelijkheid was, je voelt je al rot genoeg lijkt me :(:) De tip om even met de buren te gaan praten lijkt me een goede.

Heel veel sterkte TS :(:) Ik ben zelf een van m'n katten vorig jaar verloren door een stom ongeluk (in m'n eigen huis notabene, ze komen niet buiten), je voorkomt het niet, maar dat maakt het niet minder verdrietig.
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 18-09-20 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:57

Christiene schreef:

Sterkte met het verlies

Dat klopt idd. Ik las laatst nog over een zoek geraakte shetlander die in het voorjaar onder het zeil van een zwembad werd aangetroffen.
Waarschijnlijk er tussen geglipt :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:58

Boosheid hoort ook bij het rouwproces. Niets ongewoons aan.
Maar het is goed om daar niet in te blijven hangen en te relativeren.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:59

Ik snap je gevoel. Wij zijn in mei een van onze katten ook op een hele sneue manier kwijtgeraakt.

De schrik, het verdriet en het besef dat je beessie niet meer leeft, maakt dat je wat minder aardige gedachtes hebt. Herkenbaar.

Dikke knuffel vanaf hier.
Laatst bijgewerkt door Puera op 18-09-20 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:59

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 11:01

Maar verdriet doet rare dingen met een mens. Ontzettend naar om zo een van je lieve huisdieren te verliezen. Sterkte daarmee! En probeer het niet op je buren af te schuiven, die hebben dit ook niet gewild.[/quote]

Dat probeer ik hier ook echt, ik wil dit kunnen plaatsen en verwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:01

Het is inderdaad wel een vrij normaal deel van rouwen. Dan kun je het maar beter hier eruit gooien dan tegen je buren.
:knuffel:

Waarschijnlijk maak je een rondje van wiens schuld het is, in je woede… maar uiteindelijk is het niemands schuld, ook niet de jouwe, het is gewoon een stom ongeluk.

KimD

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:04

Ten eerste heel veel sterkte gewenst!

Er is al genoeg gezegd in het topic over dat de schuld niet bij de buren ligt maar ik denk ook dat je blij mag zijn dat de buren je geïnformeerd hebben en de kat niet in de container hebben gegooid.

Als dat ons zou gebeuren zou ik oprecht geen flauw idee hebben waar de kat thuishoort.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:04

Citaat:
Gisteren belde de buurman met het nieuws dat hij onze kat in zijn opzetzwembad had gevonden.. ze hebben rond hun zwembad van 36000l hoge opzetranden. Het zwembad was gisteren half gevuld, een deel hebben ze leeg gelaten in hun put. De rest hadden ze vorige week al willen leegmaken.

Tijger kon er dus niet uit en het water was te hoog. Uiteraard is het een ongeval, maar het maakt me zo kwaad dat er geen zeil op het zwembad lag. Onze katten en ook hun katten kruipen continu op randen en springen overal op. Het zijn slimme mensen met hoge studies, maar dit konden ze zelf niet bedenken.

Ach wat verdrietig en de nachtmerrie van alle zwembad eigenaren en erger nog (ik ben altijd bang dat er kinderen in mijn zwembad verdrinken , ook al hebben we een hek en een veiligheidszeil).
Heel erg veel sterkte Hafje81. Dit is een noodlottig ongeval en ik begrijp dat je heel erg verdrietig ben.

Je schrijft het maakt me zo kwaad dat er geen zeil op lag Wij hebben een veiligheidszeil en een omheining van 1.20 hoog rondom het zwembad met een hekje dat altijd afgesloten moet worden. Maar dat had dit ongeval zeker niet kunnen voorkomen. Want hier is het erg warm dus overdag ligt het zeil open en is er alleen de omheining. Zwembaden worden gebruikt namelijk.
Je schrijft:
Citaat:
het zijn slimme mensen met hoge studies, maar dit konden ze zelf niet bedenken
In onze park tuin komen ook heel veel katten en poesjes en tja als het zeil open ligt en ze springen over de omheining vrees ik toch dat zij er ook niet meer uit kunnen, of nog erger gezien hun grote, door de scimmer getrokken worden door de pomp die aanstaat om het water te zuiveren en ze jammerlijk verdrinken in het mandje. Vreselijk, maar ik zou niet weten hoe je dit kan voorkomen, want je kunt slechts zelf of mijn toeristen de hele dag het zwembad laten bewaken omdat poezen erin kunnen springen.

Ik vind het heel erg voor je, en ik krijg er ook kippenvel van bij het idee dat dit bij ons zou gebeuren. Maar helaas, het is een noodlottig ongeval. Dit valt alleen te voorkomen als je jouw katje opsluit in je eigen tuin. Maar of dat nu zo gezellig wordt voor de katten. Dat betwijfel ik.
Sterkte met het verlies en sterkte voor je buren die het gelukkig eerlijk hebben gezegd en er vast ook verdrietig over zijn.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:11

Je bent gewoon superverdrietig en ik snap dat helemaal! Mijn katje is vorig jaar rond deze tijd aangereden met een rotgang en helaas heeft ze het overleefd terwijl ze heel ernstig gewond was. Heb haar bij de dierenarts in laten slapen. Ik was in eerste instantie heel boos dat diegene doorgereden is. Gelukkig heeft ze niet lang er gelegen want iemand anders heeft het zien gebeuren vanaf zijn balkon en is erheen gerend en heeft ons geroepen. Hij zei dat diegene zeker heeft gemerkt dat hij mijn kat aangereden had.
Ik bekijk her nu zo: Je weet dat dit kan gebeuren als je je dier naar buiten laat en boos zijn heeft geen zin. het doet gewoon erg veel zeer en het heeft tijd nodig. Uiteindelijk laat je die boosheid wel los denk ik.

Edir: misschien kun je je begintekst nog even aan laten passen, dat je erbij zet hoe je er nu over denkt. Anders ga je pagina's lang reacties krijgen over hoe onterecht je boosheid is, terwijl je je nu al rot genoeg voelt...
Sterkte meid.
Laatst bijgewerkt door Summerdreams op 18-09-20 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:14

Anoniem schreef:
Maar dan moet je misschien zelf geen dingen zeggen als "Het zijn slimme mensen met hoge studies, maar dit konden ze zelf niet bedenken."

Joh, laat haar toch lekker even uitwaaien hier op bokt. Het is hartstikke vervelend voor beide partijen, TS ziet in dat de buren geen schuld hebben maar wilt logischerwijs ook even haar emoties de vrije loop laten. Als je kat aangereden wordt baal je uiteindelijk ook dat precies die persoon daar reed ondanks dat dat natuurlijk totaal geen realistisch verwijt is. Dat zit nou eenmaal in mensen.

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 11:16

WesternWay schreef:
Je bent gewoon superverdrietig en ik snap dat helemaal! Mijn katje is vorig jaar rond deze tijd aangereden met een rotgang en helaas heeft ze het overleefd terwijl ze heel ernstig gewond was. Heb haar bij de dierenarts in laten slapen. Ik was in eerste instantie heel boos dat diegene doorgereden is. Gelukkig heeft ze niet lang er gelegen want iemand anders heeft het zien gebeuren vanaf zijn balkon en is erheen gerend en heeft ons geroepen. Hij zei dat diegene zeker heeft gemerkt dat hij mijn kat aangereden had.
Ik bekijk her nu zo: Je weet dat dit kan gebeuren als je je dier naar buiten laat en boos zijn heeft geen zin. het doet gewoon erg veel zeer en het heeft tijd nodig. Uiteindelijk laat je die boosheid wel los denk ik.

Mijn vorige 3 katten zijn ook zo om het leven gekomen. gelukkig waren ze wel op slag dood. Het is hier een rustige buurt, zone 50, maar helaas een brede dalende weg en heel uitnodigend om eens door te rijden. Ergens weet ik dat dat ook kon gebeuren met deze kat, maar verdrinken in een zwembad heb ik precies meer moeite mee. Het gemis is niet anders.

Ik ben alvast blij met de meeste reacties. Het helpt om het te plaatsen en daarvoor deed ik het ook.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:17

Hafje81 schreef:
Jullie hebben allemaal gelijk, ik weet het. Het is een stom ongeluk, buren zijn niet verantwoordelijk voor wat er met mijn kat gebeurd is. Er is ook niks wat hem terug haalt

Vreselijk hè, zo'n stom ongeluk en ineens is het leven van je lieve kat over |( . Maak jezelf niet gek maar allerlei wat-alsen, heel veel sterkte :knuffel: .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:20

ElSea schreef:
Anoniem schreef:
Maar dan moet je misschien zelf geen dingen zeggen als "Het zijn slimme mensen met hoge studies, maar dit konden ze zelf niet bedenken."

Joh, laat haar toch lekker even uitwaaien hier op bokt. Het is hartstikke vervelend voor beide partijen, TS ziet in dat de buren geen schuld hebben maar wilt logischerwijs ook even haar emoties de vrije loop laten. Als je kat aangereden wordt baal je uiteindelijk ook dat precies die persoon daar reed ondanks dat dat natuurlijk totaal geen realistisch verwijt is. Dat zit nou eenmaal in mensen.

Joh leest eerst de rest. Je ziet iedereen er eerst tegenin gaan en daarna omdat TS het zelf ook ziet begripvoller reageren. Hoezo pik je mij eruit en hoezo lees je niet eerst even verder?