Citaat:
Gisteren belde de buurman met het nieuws dat hij onze kat in zijn opzetzwembad had gevonden.. ze hebben rond hun zwembad van 36000l hoge opzetranden. Het zwembad was gisteren half gevuld, een deel hebben ze leeg gelaten in hun put. De rest hadden ze vorige week al willen leegmaken.
Tijger kon er dus niet uit en het water was te hoog. Uiteraard is het een ongeval, maar het maakt me zo kwaad dat er geen zeil op het zwembad lag. Onze katten en ook hun katten kruipen continu op randen en springen overal op. Het zijn slimme mensen met hoge studies, maar dit konden ze zelf niet bedenken.
Ach wat verdrietig en de nachtmerrie van alle zwembad eigenaren en erger nog (ik ben altijd bang dat er kinderen in mijn zwembad verdrinken , ook al hebben we een hek en een veiligheidszeil).
Heel erg veel sterkte Hafje81. Dit is een noodlottig ongeval en ik begrijp dat je heel erg verdrietig ben.
Je schrijft het maakt me zo kwaad dat er geen zeil op lag Wij hebben een veiligheidszeil en een omheining van 1.20 hoog rondom het zwembad met een hekje dat altijd afgesloten moet worden. Maar dat had dit ongeval zeker niet kunnen voorkomen. Want hier is het erg warm dus overdag ligt het zeil open en is er alleen de omheining. Zwembaden worden gebruikt namelijk.
Je schrijft: Citaat:
het zijn slimme mensen met hoge studies, maar dit konden ze zelf niet bedenken
In onze park tuin komen ook heel veel katten en poesjes en tja als het zeil open ligt en ze springen over de omheining vrees ik toch dat zij er ook niet meer uit kunnen, of nog erger gezien hun grote, door de scimmer getrokken worden door de pomp die aanstaat om het water te zuiveren en ze jammerlijk verdrinken in het mandje. Vreselijk, maar ik zou niet weten hoe je dit kan voorkomen, want je kunt slechts zelf of mijn toeristen de hele dag het zwembad laten bewaken omdat poezen erin kunnen springen.
Ik vind het heel erg voor je, en ik krijg er ook kippenvel van bij het idee dat dit bij ons zou gebeuren. Maar helaas, het is een noodlottig ongeval. Dit valt alleen te voorkomen als je jouw katje opsluit in je eigen tuin. Maar of dat nu zo gezellig wordt voor de katten. Dat betwijfel ik.
Sterkte met het verlies en sterkte voor je buren die het gelukkig eerlijk hebben gezegd en er vast ook verdrietig over zijn.