Fokkers gezocht voor kleine gezelschapshondjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:15

Zinzi_jewel schreef:
Je begrijpt me verkeerd

Ik bedoel niet te zeggen dat een stamboom hond per definitie duur is en een stamboek loze hond niet .
Bedoel dat een stamboek loze hond , wel 2 dezelfde rassen
Pak m beet aanschaf 750 euro niet per definitie ongezonder is als een stamboom hond van bv 1250 euro

Er zijn nl genoeg hobby fokkers dus de fokkers die voor 750 verkopen die WEL fokken met geteste ouder dieren. Maar zonder stamboom .
En de meeste pup kopers hebben niet de intentie verder te fokken dus is dat stamboom papier niet belangrijk.
Als ze zich geïnformeerd hebben naar de ouders en de evt testen van de ouders .

Dus KimD voel je niet direct aangevallen omdat jij je best doet kwalitatief goede honden te fokken en aan ras verbetering doet en er geld op toelegd.
De meeste worden er ook financieel wijzer van .

Ken zo ook een fokker , zij fokt staffords
Weigert mee te doen aan de korte snuiten rage . En fokt daardoor zonder stamboom .
Omdat t de vereniging vindt dat ze 20 jaar terug in de tijd fokt .
Maar ze fokt de honden met liefde en dat is dan belangrijker als t stamboom .

Een hond zonder stamboom is per definitie een kruising. Voor €800,- heb je al een rashond. Dan zou ik niet het risico lopen om een look-a-like met photoshop papier te kopen.

Citaat:
Ergens is elke fokker een soort van brood fokker
Ze verdienen sowieso op een nest .
Anders blijven ze niet fokken
Al t werk en de kosten maak je niet om er uiteindelijk net kiet mee te spelen of zelfs geld bij te moeten leggen .

Dit kan niet verkeerd worden geïnterpreteerd lijkt me.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:29

KimD schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Je begrijpt me verkeerd

Ik bedoel niet te zeggen dat een stamboom hond per definitie duur is en een stamboek loze hond niet .
Bedoel dat een stamboek loze hond , wel 2 dezelfde rassen
Pak m beet aanschaf 750 euro niet per definitie ongezonder is als een stamboom hond van bv 1250 euro

Er zijn nl genoeg hobby fokkers dus de fokkers die voor 750 verkopen die WEL fokken met geteste ouder dieren. Maar zonder stamboom .
En de meeste pup kopers hebben niet de intentie verder te fokken dus is dat stamboom papier niet belangrijk.
Als ze zich geïnformeerd hebben naar de ouders en de evt testen van de ouders .

Dus KimD voel je niet direct aangevallen omdat jij je best doet kwalitatief goede honden te fokken en aan ras verbetering doet en er geld op toelegd.
De meeste worden er ook financieel wijzer van .

Weigert mee te doen aan de korte snuiten rage . En fokt daardoor zonder stamboom .

Een hond zonder stamboom is per definitie een kruising. Voor €800,- heb je al een rashond. Dan zou ik niet het risico lopen om een look-a-like met photoshop papier te kopen.

Citaat:
Ergens is elke fokker een soort van brood fokker
Ze verdienen sowieso op een nest .
Anders blijven ze niet fokken
Al t werk en de kosten maak je niet om er uiteindelijk net kiet mee te spelen of zelfs geld bij te moeten leggen .

Dit kan niet verkeerd worden geïnterpreteerd lijkt me.

Dat een hond zonder stamboom per definitie een kruising is, is niet waar. Mijn jongste hond heeft 2 stamboom ouders, beide alle gezondheidstesten gehad, maar een van de ouders is een NEK. Daar mag je van de rvb niet mee fokken maar omdat de hond en gezond en een ontzettend leuk karakter heeft, heeft deze fokker gekozen voor deze combinatie. Ik heb er geen seconde last van gehad dat er dan geen papiertje bijzit. En dat ze dan een miskleur heeft maakt mijn hond niet minder leuk. En mijn niet rashond was dus 800,- en dat is ongeveer 500 euro minder als wat er voor hond met stamboom betaald wordt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:45

maitestar23 schreef:
kiwiwitje schreef:
Je zou eens via facebook contact op kunnen nemen met marjoleine roosendaal.
Die fokt havenezers. Geen flauw idee wat haar kennelnaam is.
Ook degelijke kennis in huis. Weet wat ze doet. Maar dat zal haar profiel wel laten zien. :)

Wij hebben een Havanezer gefokt door Marjoleine en Mirjam en zouden daar zo weer eentje vandaan halen.
Jip is onwijs lief en makkelijk. Wat fijn is is dat Marjoleine ook echt selecteert op makkelijk te onderhouden vachten.

Hun kennelnaam is Van De Eenhoorleijn, de site is niet echt up to date.

http://www.eenhoornleijn.nl/stabij.main.htm
ohwja! Nu je het zegt, die kennelnaam wist ik gewoon! :')

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:26

Zinzi_jewel schreef:
J

Dat is natuurlijk onzin, je kan dan ook gewoon nog fokken met stamboom in Nederland, ook al wil je niet via de vereniging fokken.. Dus zo´n verhaaltje zou ik al niet vertrouwen. Weet ook een fokker die Franse Bulldogs fokt en die fokt ze ook niet volgens de standaard, maar wel gewoon met stamboom.

Joy_Mennings

Re: Fokkers gezocht voor kleine gezelschapshondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 20:55

Jongens dit topic was niet bedoeld om een discussie in te voeren over wel of geen stamboom hond te kopen ;)

We zullen zeker niet voor de eerste beste hond gaan.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:01

Zullen we het hier gezellig houden? Zoals TS al zegt, laat dit niet weer het zoveelste discussie topic worden wat totaal afdwaalt.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:43

Jullie hebben gelijk, excuses. Ik liet me een beetje meeslepen.

De meeste gezelsschapshonden zijn vrij prijzig. Ik heb zelf poedels en sowieso is alles met poedel erin nogal duur, maar die kleintjes zijn echt een stuk duurder dan de grote ( die ik heb). Ik zie daar regelmatig prijzen van boven de 2500 voor pups. Als je dat wil uitgeven kan ik je nog wel wat fokkers aanraden.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 23:29

Sjong schreef:
Jullie hebben gelijk, excuses. Ik liet me een beetje meeslepen.

De meeste gezelsschapshonden zijn vrij prijzig. Ik heb zelf poedels en sowieso is alles met poedel erin nogal duur, maar die kleintjes zijn echt een stuk duurder dan de grote ( die ik heb). Ik zie daar regelmatig prijzen van boven de 2500 voor pups. Als je dat wil uitgeven kan ik je nog wel wat fokkers aanraden.

Ik zou graag de namen van de fokkers krijgen ik weet niet wat mijn ouders budget is maar ik ga alle namen die ik krijg doorgeven.

We hebben nu een Golden Doodle (75% poedel) en dat is echt een geweldige hond. Alleen veel te groot om even mee op de bank te knuffelen. En dat is toch wat mijn moeder zoekt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 00:34

Is een Lagotto Romagnola (Italiaans waterhondje) dan niks voor jullie?
Een klein hondje met krulvacht, verder kun je op Google wel zo vinden wat de raskenmerken zijn.
Maar het zijn leuke hondjes die ook wel wat in hun mars hebben.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:42

Toy of dwerg poedel?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:22

Afbeelding

Ik snap het op schoot probleem helemaal niet eigenlijk :D :+
Onze koningspoedel ligt ALTIJD op schoot, dat hoor zo, is ook een schootpoedel. Dus, dat misschien een optie? Ook leuk voor je doodle

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 09:05

Barbet schreef:
Is een Lagotto Romagnola (Italiaans waterhondje) dan niks voor jullie?
Een klein hondje met krulvacht, verder kun je op Google wel zo vinden wat de raskenmerken zijn.
Maar het zijn leuke hondjes die ook wel wat in hun mars hebben.

Ik ga er meer informatie over zoeken

Anna79 schreef:
[ [url=m/jBUPyp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap het op schoot probleem helemaal niet eigenlijk :D :+
Onze koningspoedel ligt ALTIJD op schoot, dat hoor zo, is ook een schootpoedel. Dus, dat misschien een optie? Ook leuk voor je doodle

Stiekem ligt ie soms bij mij ook wel zo hahah. Maar mijn moeder wil dat echt niet. We hebben eigenlijk ook altijd kleine hondjes gehad. Alleen als hulphond is een grotere meer geschikt. Gelukkig voor hem mag hij wel altijd bij mn broertje in bed slapen

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:36

Aaah lief <3

magJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:46

Ik heb een Havanezer maar dat is wel echt een actief werkhondje. Er zullen vast ook wat rustigere bij zijn, maar denk niet dat ik hem zou aanraden als rustige hond. Het is wel een hele grote knuffel, vacht heeft inderdaad veel aandacht nodig, maar zeker ook de nodige beweging en uitdaging.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 11:24

mag schreef:
Ik heb een Havanezer maar dat is wel echt een actief werkhondje. Er zullen vast ook wat rustigere bij zijn, maar denk niet dat ik hem zou aanraden als rustige hond. Het is wel een hele grote knuffel, vacht heeft inderdaad veel aandacht nodig, maar zeker ook de nodige beweging en uitdaging.

We zoeken ook niet per definitie een extreem rustige hond. We hebben een grote achtertuin waar ze eigenlijk heel de dag in kunnen. Het gaat er meer over dat we niet steeds een wandeling van een uur oid. kunnen maken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:28

Niet heel makkelijk aan te komen maar voldoet wel aan je wensen, de Bolonka Zwetna.
Gezelschapshondjes bij uitstek, geen lastige vacht,vgoed trimbaar, redelijk relaxte hondjes die erg vrolijk en vriendelijk zijn en zijn graag bij hun baasjes.
Ken er enkele en 1 bij mij in de roedel, geweldige hondjes vind ik het

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:35

Je zou ook nog voor een Chinese naakthond kunnen gaan ( eventueel powderpuff). Mijn vader heeft er een. Ik vind het qua karakter een kreng ( vrij eenkennig maar mijn stiefmoeder is ook niet echt duidelijk en beloont negatief gedrag dus dat ligt meer aan haar), maar deze is wel echt en schoothond en past zich goed aan. Vrienden hebben er ook een, deze is dan weer bij actieve mensen een doet dan ook gewoon mee ( en deze is echt onwijs lief).

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:47

Joy_Mennings schreef:
mag schreef:

We zoeken ook niet per definitie een extreem rustige hond. We hebben een grote achtertuin waar ze eigenlijk heel de dag in kunnen. Het gaat er meer over dat we niet steeds een wandeling van een uur oid. kunnen maken.

Maar een tuin is niet genoeg voor zulke hondjes, Havanezers zijn echt slimme hondjes en hebben wel veel mentale uitdaging nodig..niet alleen een tuin om een beetje in rond te huppelen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 14:29

SoofO schreef:
Joy_Mennings schreef:

Maar een tuin is niet genoeg voor zulke hondjes, Havanezers zijn echt slimme hondjes en hebben wel veel mentale uitdaging nodig..niet alleen een tuin om een beetje in rond te huppelen.

Ik doelde meer op de uitspraak over nodige beweging. Mentale uitdaging is natuurlijk iets heel anders dan veel beweging. Onze Golden Doodle heeft ook veel mentale uitdaging nodig doordat hij heel slim is dus dat zit wel goed.

Edit:
Ik vind trouwens dat er in dit topic gedaan wordt alsof wij zeer onervaren met honden zijn en er vrijwel geen enkel ras geschikt zou zijn. Ik heb namelijk al meerdere keren gezegd dat mentale uitdaging geen probleem zou zijn, alleen kunnen wij niet 5x op een dag een uur met een hond gaan wandelen oid.

Onervaren met honden zijn we niet. We hebben al meerdere honden gehad van verschillende rassen en onze huidige golden doodle is door onszelf (uiteraard met af en toe een training sessie door een professional) opgeleid tot hulphond. We kunnen altijd bij deze professional terecht voor hulp mocht dat nodig zijn.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:09

Er zijn niet veel hondenrassen die zo extreem veel beweging nodig hebben als je noemt, en als jullie ervaring hebben en weten hoe je een hond uitdaging biedt denk ik dat heel veel rassen geschikt zijn voor jullie.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:21

Ik zei het alleen maar omdat je zegt dat je geen actieve hond zoekt. Actief betekend niet alleen maar veel beweging door wandelen. Ik heb altijd actieve jachthonden gehad, maar die hadden meer aan elke dag een goede training ipv uren lopen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:39

Ik ken wel een fokker die een 3tal kleine honderassen heeft (volgens mij ook buison frisé of hoe schrijf je het alweer?) maar die zit in mijn regio (regio Kortrijk, België), dus lijkt me wel een verre reis. Heeft wel een goede naam en wordt door meerdere DA'en aanbevolen, al is zijn accomodatie wel wat verouderd.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:05

Een Havanezer is wel een actief en slim hondje maar kunnen prima met normale rondjes toe. Het is echt niet zo dat die super bezig gehouden moeten worden.
Dat zal meer per individu verschillen.
Voor die van ons is maar 1 ding belangrijk en dat is bij het gezin zijn. En of dat een boswandeling is of lekker op de bank hangen, hij vindt het allemaal prima als hij maar bij ons is.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 18:48

hwn schreef:
Ik ken wel een fokker die een 3tal kleine honderassen heeft (volgens mij ook buison frisé of hoe schrijf je het alweer?) maar die zit in mijn regio (regio Kortrijk, België), dus lijkt me wel een verre reis. Heeft wel een goede naam en wordt door meerdere DA'en aanbevolen, al is zijn accomodatie wel wat verouderd.

Ik zou de naam graag willen weten :) ik studeer zelf in Brussel dus dat is al een stuk dichter in de buurt hahha.

Zitten wel nadelen aan een hondje uit België halen dus de voorkeur zou Nederland zijn.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:09

Mocht je niet specifiek op zoek zijn naar een pup...
Dan is; woefjes in nood misschien ook nog een optie