Ik wil beslist geen ongecastreerde hond meer. Veel te veel teven in de directe omgeving die niet geholpen zijn. Min reu kon vreselijk jammeren en liep ook weg- als in gewoon de benen nemen tijdens een wandeling- als er weer een loops was. Ben blij dat dát achter de rug is.
ThreeFingers schreef:Waarom ligt de hond aan de ketting? Is het een weglopen? Een jager?
Jouw honden en katten, zijn andere honden gewend, maar is die andere hond, andere honden en katten gewend?
Mocht het een weglopen zijn? Is jouw terrein omheind?
Ken je de hond, of kun je de hond bezoeken? Kijken of er een klik is?
Lijkt erop dat je niet gelezen hebt wat ik schrijf.
Hij ligt aan de ketting omdat het een ongecastreerde jonge hond is die niet daar is opgegroeid en de poort vaak openstaat en hij bij de snelweg woont.
De hond is andere honden gewend, katten weet ik niet maar mijn katten weten wel raad met honden

Nooit een probleem gehad met wennen wat dat betreft.
Ik heb een ren voor het huis, mijn deur is overdag altijd open, dus ze kunnen in en uit en ik ga gewoon wandelen met ze. Mijn terrein is verder voor de paarden en dus nog een keer omheind. Er zijn wel gaten waar ze door kunnen, maar niet dichtbij het huis.
Ik heb kennis gemaakt met dehond, dat is het hele probleem, ander heb ik geen probleem met nee zeggen.
Sclimpre schreef:Is er in jouw buurt geen betrouwbare stichting die de hond naar Belgie, Nederland, Duitsland of zo kan brengen? Als je zit hoeveel moeite mensen hier doen om aan een hele gewone familiehond te geraken, is het toch dubbel jammer dat die hond daar aan de ketting moet blijven?
Er is hier een Duitse die dat doet, de moeder van mijn reu is zo in Duitsland terecht gekomen, maar ik ben er zelf onzettend op tegen om honden naar het buitenland te sturen waar ze zelf ook gewoon volle asiels hebben.