Gele 'prop' in ontlasting kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 18:14

Kimbers schreef:
Ondanks dat je een goede brok geeft wordt het alsnog aangeraden om ook natvoer te geven ivm de vochtopname.

Oh dat doe ik ook, ze krijgen iedere dag wat natvoer van animonda. Daar hadi k in een vlaag iets te veel van besteld maar dat is bijna op en dan krijgen ze vers bijgevoerd.

Moon_light94

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:20

Hebben ze de diarree sinds de animonda? Hoor van veel mensen dat ze hun katten diarree krijgen van de animonda carny. Hier ook overigens. Zou ook nog kunnen :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 19:06

SimoneeM schreef:
Hebben ze de diarree sinds de animonda? Hoor van veel mensen dat ze hun katten diarree krijgen van de animonda carny. Hier ook overigens. Zou ook nog kunnen :)

Nee dat had geen verschil. Ze kregen dat ook al bij de fokker.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:31

Earth schreef:
SimoneeM schreef:

Nee dat had geen verschil. Ze kregen dat ook al bij de fokker.

Ah ok, dat scheelt :) Tis fijne voeding verder dus mooi meegenomen als dat goed gaat.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:24

SimoneeM schreef:

Oh echt? Dit wist ik niet. Ga ik die eens schrappen en kijken wat er gebeurt. Enig idee waar dat aan ligt?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:07

Kimbers schreef:
SimoneeM schreef:

Oh echt? Dit wist ik niet. Ga ik die eens schrappen en kijken wat er gebeurt. Enig idee waar dat aan ligt?

Ik heb echt geen idee... Zal iets in zitten waar sommigen niet lekker op reageren? Zou een interessant onderzoekje zijn, haha! Het is het proberen waard :j

Earth

Re: Gele 'prop' in ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 21:12

Lijkt me trouwens sowieso geen giardia want de ene kitten heeft prima ontlasting. De andere had slappe poep, maar pruttelde behoorlijk. Hij wordt daardoor steeds zo vies, en lijkt soms ook wat een zere buik te hebben. Maar goed, morgen eerst zelf laten testen voor Corona. Dus kan niet direct naar de dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:47

Kimbers schreef:
Als je toch nog moet ontwormen kan je dat ook met panacur doen, dat is ook tegen giardia. 5 dagen, 5 dagen niet en vervolgens nog een keer 5 dagen.

Hou er wel rekening mee dat dat ook weer darmproblemen kan veroorzaken. Mijn kat had vermoedelijk Giardia, op aanraden van de dierenarts toen meteen zo'n stootkuur panacur gedaan ipv eerst testen en zijn diarree is daar echt veel erger van geworden. Toen laten testen, bleek hij het überhaupt niet te hebben :=

Voor giardiatest moet je sowieso drie dagen ontlasting meenemen, alleen dan kunnen ze een goed beeld geven. In mijn ervaring is giardia meestal best intens, daar raken ze wel goed van aan de schijterij. Het kan best zo zijn hoor, maar als er echt maar eentje is twijfel ik. Het is zo besmettelijk..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:36

Emmaa_ schreef:
Kimbers schreef:
Als je toch nog moet ontwormen kan je dat ook met panacur doen, dat is ook tegen giardia. 5 dagen, 5 dagen niet en vervolgens nog een keer 5 dagen.

Hou er wel rekening mee dat dat ook weer darmproblemen kan veroorzaken. Mijn kat had vermoedelijk Giardia, op aanraden van de dierenarts toen meteen zo'n stootkuur panacur gedaan ipv eerst testen en zijn diarree is daar echt veel erger van geworden. Toen laten testen, bleek hij het überhaupt niet te hebben :=

Voor giardiatest moet je sowieso drie dagen ontlasting meenemen, alleen dan kunnen ze een goed beeld geven. In mijn ervaring is giardia meestal best intens, daar raken ze wel goed van aan de schijterij. Het kan best zo zijn hoor, maar als er echt maar eentje is twijfel ik. Het is zo besmettelijk..

Mwah, hier 1 besmet maar de ander niet. Heeft ook met weerstand te maken.
Met de juiste test schijnt de 3 dagen ontlasting overigens weer niet nodig te zijn. Al wisselen daar de meningen volgens mij ook over. Gedoe toch, die parasieten.

Maar eerst testen en dan behandelen is wel een goede tip idd. Ook ontworming kan diarree erger maken en behandelen wat er niet is, kan niet :)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:10

Earth schreef:
Lijkt me trouwens sowieso geen giardia want de ene kitten heeft prima ontlasting. De andere had slappe poep, maar pruttelde behoorlijk. Hij wordt daardoor steeds zo vies, en lijkt soms ook wat een zere buik te hebben. Maar goed, morgen eerst zelf laten testen voor Corona. Dus kan niet direct naar de dierenarts.

Dat kan prima. De een kan het dragen, de ander draagt het en toont symptomen.
Daarom alle dieren in huis behandelen!