Wat kost een vogel per maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 19:46

Pjer en arantes, is bij jullie het geluidsvolume geen probleem met grasparkietjes? Ik heb altijd het idee dat die zo tegen elkaar opschreeuwen, haha

pjer

Re: Wat kost een vogel per maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:18

ja dat was voor ons oa ook een reden om terug te gaan naar 1 hele tamme vogel. Maar toen ik er 3 had kon ik ze regelmatig horen als ik ca 50 meter van huis was.. oh en favoriete tv series kijken of uberhaupt tv kijken zonder ondertiteling was geen doen, dan gingen ze helemaal uit hun dak. Wel heel gezellig hoor, geen gekrijs of zo maar gewoon vrolijk getjilp en gekwetter.. maar wel op volume 1000%. De huidige parkiet kan praten en soms hoor ik hem ook al als ik met de buuf sta te kletsen en hij zit binnen met de deuren dicht.. maar of ik heb een lieve buuf en het valt hun niet zo op of ik ben er zelf veel alerter op maar zij hebben gelukkig nog nooit geklaagd. Voordeel is wel dat deze parkiet van uitslapen houd dus je wordt niet al heel vroeg uit bed gekwettert (het is eerder dat ik hem rond 10:00 uur wakker moet maken)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:18

Bambelien schreef:
Pjer en arantes, is bij jullie het geluidsvolume geen probleem met grasparkietjes? Ik heb altijd het idee dat die zo tegen elkaar opschreeuwen, haha

Mwah, ja en nee. Overdag zijn we er meestal niet door werk en dan zitten ze gewoon los en vermaken zich wel. 's Avonds doe ik ze tegenwoordig wel na het eten in het kooitje, dan gaan ze wat sneller slapen. Maken ze dan toch nog echt heel veel herrie dan doe ik vaak een doek eromheen zodat het goed donker is en dan gaan ze lekker slapen. In de winter is het sowieso geen probleem omdat het dat zo vroeg donker wordt en ze dus uur of 5 al stil zijn en slapen. Alleen 's zomers als het pas half 11 donker wordt dat is het wel eens vervelend maar soms merk ik dat ik het niet eens meer hoor omdat ik het zo gewend ben. Het is inderdaad zoals pjer zegt gewoon vrolijk getjilp en geen gekrijs.

Wat trouwens wel opvallend is, is hoeveel troep 2 van die kleine vogeltjes kunnen maken :') Ik moet nagenoeg elke dag stofzuigen door overal veertjes, stukjes tak, lege zaadhulsjes, poepjes etc. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ze heel veel los zitten.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:33

Grasparkieten herrie.... moet je niet hier komen :S De halsband parkieten schreeuwen je dan het huis uit. Ondertussen kan ik er prima tegen.

Maar dat laat wel mooi zien hoe een ander een vogel 'luid' vind, en een ander niet. Ga dus ook na wat je al lawaai vind. Ga bv bij mensen langs om te luisteren (je bent hier van harte welkom.) zodat je beter een idee krijgt wat bij je past.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:39

Baasje van de oppasvogels bij mijn moeder vindt dat de vogels ‘s ochtends gillen en krijsen als ze in de gaten hebben dat er iemand wakker is.
Ik vind dat ze laten weten dat ze er zijn zodra ze in de gaten hebben dat ik er aan kom.
Ook hoor ik ze wel als ze ‘s morgens in de gaten hebben dat ik de paarden buitenzet.

Dan hoor ik ze wel door het openstaande raam.
Zal het geluid eens opnemen als ik er aan denk.

Tuinvogels maken hier ook wel behoorlijk geluid.
In de paartijd word ik vaak heel vroeg gewekt door vooral de heren mus.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:52

Hier andersom aan het denken geweest over een kat... maar die zou ik niet "apart" kunnen houden dus hier komt echt geen kat zo lang als ik mn vogels heb := Zou het mezelf niet vergeven mocht er iets gebeuren. En ik wil mijn vogels niet ophokken, als ik er ben mogen ze los. Al kan je ze ook prima in de kooi stress opjagen als je wil.

Qua kosten; ik ben echt bijna niks kwijt. Voer en vogelzand keert terug, af en toe verwen je ze met wat lekkers of iets nieuws voor in de kooi. Kooi is het duurste, maar heb hier ook een kooi staan van minstens 15 jaar oud dus die kunnen lang mee gaan :) Als je al een kat hebt, je zal een stuk goedkoper uit zijn met een vogel denk ik persoonlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 02:58

Ha ja, grasparkieten herrie :D
Ik heb "vroeger" 2 grasparkieten gehad, maar die maakten samen meer lawaai dan mijn 24 valkparkieten bij elkaar := Mijn valken hoor je alleen in de ochtend en in de avond even, maar grasjes deden dat de hele dag door en maken een scheller geluid.