Bambelien schreef:Pjer en arantes, is bij jullie het geluidsvolume geen probleem met grasparkietjes? Ik heb altijd het idee dat die zo tegen elkaar opschreeuwen, haha
Mwah, ja en nee. Overdag zijn we er meestal niet door werk en dan zitten ze gewoon los en vermaken zich wel. 's Avonds doe ik ze tegenwoordig wel na het eten in het kooitje, dan gaan ze wat sneller slapen. Maken ze dan toch nog echt heel veel herrie dan doe ik vaak een doek eromheen zodat het goed donker is en dan gaan ze lekker slapen. In de winter is het sowieso geen probleem omdat het dat zo vroeg donker wordt en ze dus uur of 5 al stil zijn en slapen. Alleen 's zomers als het pas half 11 donker wordt dat is het wel eens vervelend maar soms merk ik dat ik het niet eens meer hoor omdat ik het zo gewend ben. Het is inderdaad zoals pjer zegt gewoon vrolijk getjilp en geen gekrijs.
Wat trouwens wel opvallend is, is hoeveel troep 2 van die kleine vogeltjes kunnen maken
Ik moet nagenoeg elke dag stofzuigen door overal veertjes, stukjes tak, lege zaadhulsjes, poepjes etc. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ze heel veel los zitten.