Doen of niet doen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64618
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:41

Doen hoor :j

Ik heb ook een Ragdoll (wel iets ouder, ze wordt 14) en zij is alleen. Ik werk(te) ook veel buiten de deur, had ze echt geen last van hoor. Ik werk nu zoals heel veel voornamelijk thuis, en ik zie haar zelden. Als ik haar al zie dan is het ergens een bolletje haar dat ergens volledig van de wereld ligt te slapen. Ik laat haar ook gerust eens een nachtje alleen als het zo uitkomt. En dan heb jij er nog twee. Gewoon doen :j

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 17:50

Bedankt allemaal. :))

Morgenavond heb ik afgesproken om even langs te komen. Dan kunnen we alles rustig bespreken. :D

Emj_23
Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:26

Oh wat leuk! Zeker doen. Ik heb 2 katten, ik werk nu thuis en mijn katten slapen overdag voor het grootste deel.

Hutcherson

Berichten: 7482
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:54

Indien jij lakei wilt worden van deze katten kun je dat best doen :)
Katten hebben geen baasjes he, die hebben lakeien.

Twee katten in een woning gaat prima. Die kunnen prima samen zijn. Hartstikke leuk. Lekker geezellig samen op de bank straks. Dekentje erbij.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:14

Ragdolls zijn echt super leuk. De mijne is helaas veel te vroeg overleden.

Ze zijn nog wel jong , zorg dat je genoeg speeltjes en klim materiaal hebt (maak iets aan de muur) en als je s'avonds lekker met ze gaat spelen moet het wel goed komen.

Ik heb nu een maine coon en een griekse import. Vooral de MC wil s'avonds echt spelen. OOk moet ik vaak mee een rondje wandelen...dus daar ga ik dan. :D

Poekkie

Berichten: 7367
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:56

Ooh fijn! Kan prima hoor!
Mijn kat vindt het echt niet leuk als ik veel thuis ben :')

laura1987

Berichten: 7153
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:12

Laat je foto’s zien van je nieuwe bazinnen :D

senna21

Berichten: 11965
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:28

Leuk hoor.
Waar je wel goed over na moet denken, is hoe je de opvang regelt als je een paar dagen weg bent of bij vakantie.
Daar heb ik vaak vrienden of buren voor gevraagd, maar soms ook professionele opvang.
En weet wel dat je hiermee een date hebt die gemakkelijk 15 jaar kan duren. :D :+

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:35

En zolang daar geen date bij komt die een kattenhatende hond heeft, moet dat best goed gaan :D

cursebreaker

Berichten: 11608
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:33

Pluttersput schreef:
Het zijn katten, geen honden :D

Ik snap dat je even over de drempel heen moet. Maar als ze elkaar hebben, eten en drinken en een schone kattenbak, en ze kunnen savonds of morgenavond ( ;) ) bij je op schoot liggen te stinken, zie ik geen enkele reden om het niet te doen!


Klopt, maar alsnog zijn er genoeg katten die ook gewoon Echt gezelschap willen en Nodig hebben van hun mensen personeel hoor (hier bv: Echt aanhankelijk zijn wat betreft gezelschap willen. Voor de wc deur/badkamer deur op me liggen te wachten, die komt aangerend als ik d'r roep om even kopjes te geven, vind het heerlijk om samen te spelen en meer van dat soort dingen.) dus ik vind het eigenlijk wel goed dat er zo over nagedacht wordt :j Maar puntje bij paaltje en zeker als ze met 2 zitten, is deze situatie natuurlijk wel gewoon super. Maar ik vind wel dat mensen er soms ook Te makkelijk over nadenken omdat het 'maar een kat is' en geen hond en ze dus eigenlijk alleen voer/verzorging nodig hebben en meer niet toch? (niet dat jij dat zegt, don't get me wrong, maar genoeg mensen die zo dus ook denken dus ging ik er even wat dieper op in haha), en dan impulsief een kat (of welk ander dier dan ook eigenlijk haha) en dan vind ik het alleen maar super dus dat TS gewoon echt even wat meer nadenkt erover :j

Maar verder idd ook helemaal eens met wat je zegt :j

@TS,
Ik denk dat er echt geen reden is waarom je het niet zou moeten/kunnen doen :) Ze zijn met z'n 2, hebben ruimte, je kunt het financieel en je bent een enkele keer dan eens een avond weg ofzo maar hebt ook zeker nog tijd om bij ze te zijn en aandacht te geven. Klinkt alsof ze bij jou een heerlijk plekje gaan krijgen <3 Veel plezier vanavond met regelen *\o/* :j

boemel

Berichten: 8576
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:10

Ik zie geen reden om het niet te doen :D

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:24

Als ,ze gewend zijn om niet buiten te komen en je vindt ze leuk en lief; gewoon doen! Hardstikke gezellig :D . Ik werk 4 dagen (wel wat langere) en mijn kat is dat gewoon gewend. Daarna hebben we kroeltijd en ze neemt haar taak als voetenwarmer in bed heel serieus :')

prugelpiet

Berichten: 12611
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:25

Doen!!!

Hier ook een Ragdoll en een halve kruising, en ze vermaken zich prima met z'n 2en. Zomers spelen ze graag buiten, dus dan zijn ze niet zo heel veel binnen, maar nu het weer wat slechter word kruipen ze het liefst zo dicht mogelijk tegen je aan op de bank 's avonds.

Maar ben ik dan overdag thuis, dan komen ze niet zolang ik niet op de bank ga zitten. Ze slapen lekker op hun eigen plekje of gaan buiten op avontuur.

's nachts spelen ze vaak met speeltjes binnen. Ze mochten altijd mee naar bed, maar de Ragdoll vond het om 6 uur een mooie tijd om buiten te gaan spelen en ging dan naast mijn hoofd zitten miauwen. Heel hard. Dus het feestje van op bed slapen is afgelopen. Maar ze vermaken zich prima beneden of buiten.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:37

Hier ook 2 ragdolls en ik vertrek 3 dagen in de week om 8 uur van huis en kom rond 9 uur pas weer thuis. Heb ze nog nooit horen klagen. Nou slapen katten ook gemiddeld 18 uur per dag dus grote kans dat ze het niet eens door hebben dat ik weg ben! Ook ga ik wel is een weekendje weg en laat ik ze thuis met een schone bak en voldoende eten en drinken. Nu ben ik waarschijnlijk meteen een slechte poezenmoeder.... Maar ze zijn nog steeds dol op mij :P! Qua onderhoud valt het echt wel reuze mee! alleen in de rui periode probeer ik ze in de gaten te houden en waar nodig is te helpen met een kammetje om te voorkomen dat de vacht niet gaat vilten.

Jildau

Berichten: 9439
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:03

Ik heb twee katten en voelde me ook wel eens schuldig. Tot ik eens een week ziek was en dus thuis was en zag dat ze die 8/9 uren dat we er niet zijn gewoon non stop liggen te slapen. :') Met mooi weer ergens buiten en met slecht weer op ons logeerbed.

Gewoon doen dus! Al zou je eens een nachtje of weekend weg gaan dan nog is dat met katten geen enkel probleem.

Lieke

Berichten: 11355
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:10

Kijk vooral naar de katten zelf. Zijn het echte knuffels en liggen ze graag bij mensen en hebben ze wat minder bij elkaar of zijn ze gek op elkaar en vermaken ze zich ook wel zonder mens?

Mijn kat is een echte knuffel en als wij de hele dag wel zijn is hij dolblij als we de avond er zijn. Maar goed, hij is alleen, als hij een vriendje had waar hij dol op zou zijn is het alweer een ander verhaal.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 12:02

Ze komen vanmiddag *\o/* <3

Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:07

WinSel schreef:
Ze komen vanmiddag *\o/* <3

Super leuk! Ik zou het ook gedaan hebben in jouw situatie :)

anjali
Berichten: 15359
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:23

WinSel schreef:
Ze komen vanmiddag *\o/* <3

Wat gezellig! Laat maar eens horen hoe het verder gaat!

Kookaburra

Berichten: 5441
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:35

WinSel schreef:
Ze komen vanmiddag *\o/* <3

*\o/*

Roihi

Berichten: 2915
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:37

Ooh leuk, veel plezier TS
Eneuh, een fotootje van je nieuwe huisgenootjes mag :D :o (ben maar een klein beetje benieuwd)

Lukasje
Berichten: 11399
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:54

Oh keileuk ! We willen toch erg graag fotootjes hoor *-:)

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 14:08

Jaaa foto's zal ik straks plaatsen als ze er zijn *\o/*

BigOne
Berichten: 38609
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:11

Niet doen :D k ben reserve voor als het niet klikt _O- _O- , heel veel plezier !

Danielleeee_
Berichten: 3191
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:44

Wat leuk dat je hun nieuwe baasje (onderdaan) wordt! :D Hoe heten ze?