Buren willen kat niet terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:57

Cayenne schreef:
Nou ja, in zekere zin dumpen ze hem nu wel bij TS, want ze trekken hun handen er vanaf.
Als er nog meer katten komen aanlopen doen ze dat misschien weer. Ik zou niet blij worden van dat vooruitzicht :+

Oooooh zo. Ja als het een jonge kans is heb je best een kans dat het een nestje is natuurlijk. Maar aan de andere kant snap ik ook wel dat je ze op een veebedrijf moeilijk kan verbieden om het hek uit te lopen :))

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:59

Emmaa_ schreef:
Cayenne schreef:
Hebben ze daar nog meer katten?
Niet dat er straks nog een stuk of 5 bij jullie op de stoep staan :=
Want op die manier komen ze er wel heel makkelijk vanaf.

Maar het is niet alsof ze die kat bij TS gedumpt hebben toch? Die kat is gewoon aan komen wandelen, dat kan je moeilijk tegengaan.

Nou, als eigenaar kunnen ze hem op zijn minst eens castreren en een poosje binnenhouden. Dan is de kans daarna iig groter dat hij in de buurt van hun eigen erf blijft. Dit is wel heel makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:00

Charlie_P schreef:
Nou, als eigenaar kunnen ze hem op zijn minst eens castreren en een poosje binnenhouden. Dan is de kans daarna iig groter dat hij in de buurt van hun eigen erf blijft. Dit is wel heel makkelijk.

Zeker mee eens hoor, ik bedoel ook absoluut niet te zeggen dat ik het eens ben met de eigenaar van de kat. Sowieso de zorg dan maar overdragen vind ik echt heel makkelijk en niet wenselijk. Maar een kat blijft wel een kat, dus naast castreren en een poosje binnenhouden zie ik ook niet heel veel dingen die je eraan kan doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:02

Maar ff serieus, TS hoeft dat beest toch niet naar het asiel te brengen of te houden?

Gewoon die eigenaren bericht doen, mooi dat hij hier wil wonen, maar wij willen hem niet. Graag ophalen en zelf voeren zodat hij bij jullie blijft of hem naar het asiel brengen. Maar niet bij mij dumpen aub.

Ben je helemaal gek, ff het probleem van een ander op je bordje krijgen en nog oplossen ook. Als de buren geen kant uit willen dan zou ik uit liefde voor zo'n dier ook een andere baas zoeken. Maar laat eerst de buren maar eens actie ondernemen, zonder het zo makkelijk af te schuiven.

anjali

Re: Buren willen kat niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:14

Je kunt moeilijk de kat van anderen naar het asiel gaan brengen. De eigenaar is immers bekend aan ts.Hier gaat toch een goed gesprek met de eigenaren nodig worden.Inderdaad gaan loslopende katten overal heen en zoeken ze zelf woonplekken. Maar ts heeft al een kat en die wil de indringer niet.Dus de baasjes daarvan moeten iets gaan verzinnen om de kat bij zich te houden of anders te herplaatsen.Dat is niet de taak van ts want zij is niet de eigenaar.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:16

MarliesV schreef:
Maar ff serieus, TS hoeft dat beest toch niet naar het asiel te brengen of te houden?

Gewoon die eigenaren bericht doen, mooi dat hij hier wil wonen, maar wij willen hem niet. Graag ophalen en zelf voeren zodat hij bij jullie blijft of hem naar het asiel brengen. Maar niet bij mij dumpen aub.

Ben je helemaal gek, ff het probleem van een ander op je bordje krijgen en nog oplossen ook. Als de buren geen kant uit willen dan zou ik uit liefde voor zo'n dier ook een andere baas zoeken. Maar laat eerst de buren maar eens actie ondernemen, zonder het zo makkelijk af te schuiven.

Hier helemaal mee eens inderdaad. Lekker makkelijk "Hij wil bij jullie wonen". Leuk voor de kat, maar dat mogen ze lekker zelf oplossen. :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:21

Die kat had bij mij al lang een enkeltje asiel gehad.

Ik had gewoon de Dierenambulance gebeld: er loopt een vreemde kat op mijn terrein, ik heb hem gevangen, jullie kunnen hem komen ophalen.

Is ie gechipt dan krijgen de buren verderop vanzelf een bericht en anders wordt hij gecastreerd en uitgeplaatst naar een ander huisje.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:21

Er zijn boeren die altijd wel katten hebben rondlopen en er verder niet te veel naar omkijken. De boer of boerin hoeft deze gewoon niet, en het zal haar worst zijn. Reken daar maar op. Tuurlijk is deze niet gecastreerd, dat doen zulke boeren echt niet. Hier in het buitengebied lopen ook veel boerderijkatten. Heb er ook wel eens eentje van straat gevist, aangereden, stinkend naar koeienmest. Die is mooi via de dierenambulance naar het asiel gegaan voor een goed huisje.
Stel je laat deze castreren, dan kan het best zijn dat je oudere dame hem wel pruimt, en anders de dierenambulance het dier laten ophalen. Anders loopt hij de kans een keer aangereden te worden als hij gaat zwerven als kater.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:24

Je kunt ook de dierenambulance bellen.
Misschien dat hun dan in gesprek met de buren kunnen of de kat gewoon meenemen naar het asiel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:25

Ik zou nog een keer duidelijk tegen de buuf zeggen dat jij de kat niet wilt en dat ze hem goed moeten gaan voeren of een ander baasje er voor moeten zoeken.

Of als je voor het welzijn van het beestje vreest en de moeite wel wilt nemen om er zelf een fijn plekje voor te zoeken, dat je dat dan zegt / doet. De buren het idee geven dat je het wel prima vindt dat het dier bij jou wil wonen....en het dier dan dezelfde dag nog naar het asiel brengen vind ik ook weer een beetje naar.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 15:30

Ja wij wonen aan een N weg en aan het uiterlijk te zien heb ik z’n broertje al begraven.
De buurvrouw heeft eerder aangegeven (1e keer) dat haar man hem zou castreren maar dat is niet gebeurd.

Ik ben inderdaad nu met een probleem opgezadeld waarbij ik het niet voor iedereen goed kan doen.

Misschien toch dierenasiel zal eens met mn partner overleggen

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 15:30

pmarena schreef:
Ik zou nog een keer duidelijk tegen de buuf zeggen dat jij de kat niet wilt en dat ze hem goed moeten gaan voeren of een ander baasje er voor moeten zoeken.

Of als je voor het welzijn van het beestje vreest en de moeite wel wilt nemen om er zelf een fijn plekje voor te zoeken, dat je dat dan zegt / doet. De buren het idee geven dat je het wel prima vindt dat het dier bij jou wil wonen....en het dier dan dezelfde dag nog naar het asiel brengen vind ik ook weer een beetje naar.

De kat zit inmiddels al 14 dagen bij ons

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:31

Ik zou het dan wel eerst even zeggen tegen die buren,dat de kat niet bij jullie terecht kan en dat ,als hij toch blijft komen,jullie hem laten ophalen door de dierenambulance omdat jullie eigen kat er niet tegen kan.Dan kunnen ze nog kiezen wat ze doen.Al hoop ik dat dat dan niet ten nadele van de kat zal zijn. Want er zijn wel mensen die geen zin hebben in het betalen van afstandsgeld aan een asiel.Als ik zou denken dat ze dat niet willen dan zou ik inderdaad maar bellen dat er een zwerver opgehaald moet worden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:32

mvdende schreef:

Ik had gewoon de Dierenambulance gebeld: er loopt een vreemde kat op mijn terrein, ik heb hem gevangen, jullie kunnen hem komen ophalen.

Is ie gechipt dan krijgen de buren verderop vanzelf een bericht en anders wordt hij gecastreerd en uitgeplaatst naar een ander huisje.

Precies zo.
Ga er maar eens niet vanuit dat deze gechipt is.
En een plek waar hij wel gewenst is (en eten/zorg krijgt van zijn eigen baas) zou ik het diertje ook wel gunnen!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:38

Aan de ene kant heel moeilijk, maar aan de andere kant zo makkelijk!
Moeilijk omdat je geen moeilijkheid wilt met je buren, maar ik zou ook een berichtje sturen in de trant van "Jammer dat jullie hem niet willen, wij willen hem ook niet dus ik breng hem vanmiddag naar het asiel/laat 'm ophalen door de dierenambulance/whatever. JOE!"

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 15:39

Sansevieria schreef:
mvdende schreef:

Precies zo.
Ga er maar eens niet vanuit dat deze gechipt is.
En een plek waar hij wel gewenst is (en eten/zorg krijgt van zijn eigen baas) zou ik het diertje ook wel gunnen!

Die ie echt niet gechipt En hij is tam lief en speels daarom zou ik zelf ook graag zien dat hij het ergens leuk heeft

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 15:45

Breng hem naar het asiel en laat de buren voor die kosten opdraaien?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:25

Hij kan toch met dit verhaal op Facebook?
Dan heb je het nieuwe adres zelf in de hand.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:31

mvdende schreef:

Precies dit. Kost je niks, is het beste voor de kat. Wordt hij gecastreerd, ingeent, gechipt etc en krijgt hij een huis wat bij zijn behoeftes past.
In tegenstelling met wat veel mensen denken wordt hij echt niet zomaar ingeslapen.
Niet op marktplaats en facebook etc, mocht de eigenaar hem dan toch opeisen heb je een probleem, want dat mag niet zomaar.
Echter mag je een dier altijd naar het asiel brengen of de dierenambulance bellen. Als hij wel gechipt is handelen zij het verder wel af.

Mensen moeten hier ook niet zomaar roepen dat je een dier van een ander niet naar het asiel mag brengen, beter geen dingen roepen als je er geen verstand van hebt.
Ook al is het dier van je beste vriendin, als het erop lijkt dat hij is gaan zwerven, eigenaar geen zorg draagt of hij lijkt ziek, altijd de dierenambulance/asiel bellen. Dier kan wel vermist zijn (in dit geval dus duidelijk niet).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:50

Amalarab schreef:

Dat.
Plaats zelf een advertentie en zoek een leuk baasje voor het dier.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:13

Goof schreef:
Amalarab schreef:

Dat.
Plaats zelf een advertentie en zoek een leuk baasje voor het dier.

Waarom moet het via fb of marktplaats?

Waarom zou de kat het bij een plaatsing via mp of fb een beter huisje krijgen dan via het asiel?

In het asiel wordt er de nodige medische zorg gegeven (ontworming, anti vlooien, goed eten erin zodat hij weer op gewicht komt) wordt hij gecastreerd, geënt en gechipt.

Met al deze medische dingen achter de rug, zal hij zeer waarschijnlijk een huisje vinden wat beter bij hem past dan via marktplaats of fb en dan in de huidige conditie....

Zeker als het een katje lijkt te zijn wat zich goed laat aaien en zich (waarschijnlijk) prima kan aanpassen aan een leven in een "huis" ipv op de boerderij.

Ik het een katje wat een echte "boerderij kat" is, dus niet tam enz, dan zou herplaatsen via fb of mp wèl een optie zijn omdat hij dan gratis weg kan ipv dat een boer geld moet betalen aan het asiel.

Maar zolang het katje een goede huis kat lijkt te zijn, lekker via asiel laten lopen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:21

zal toch zijn "eigenaar" hem af moeten staan aan het asiel en daar de rekening van krijgen, das natuurlijk mooi als de buurvrouw hem niet wil en hem weg gaat brengen dan kan die ook mooi voor die kosten opdraaien vind eigenaar duidelijk.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:43

Helemaal niet. Ik heb zo ook wel eens een kat naar het asiel gebracht. Als je gewoon een zwerfkat gevonden hebt kost dat niks. En voor het beestje beter want dan wordt hij gecastreerd en herplaatst en kan hij ook niet meer voor ongewenste nakomelingen zorgen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:53

Ik vind hem leuk <3 als hij gecastreerd was zou hij hier mogen komen wonen.

Maar ik zou inderdaad het asiel of de dieren ambulance benaderen. Zeker als ze nadrukkelijk zegt dat hij dan maar bij jullie woont.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:04

Ik zou ze 2 opties geven:
-Óf ze komen 'm ophalen en ze houden 'm daar/zoeken zelf een ander baasje/weet ik veel wat.
-Óf je geeft aan dat je 'm op marktplaats zet/naar het asiel brengt/zelf een ander baasje voor hem gaat zoeken.