Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Goedemorgen dames.
Ik woon in zonnig andalucía en landschildpadden zijn hier behoorlijkk populair als huisdier.
Helaas in mijn boerderij in de bergen minder simpel. Was in NL makkelijker om ´russen´ te houden: Zomermaanden buiten, wintermaanden binnen.
Zou héél graag een grote sulcata man rond hebben lopen in huis. Moet echter wel leuk zijn voor dat dier, anders beter niet. Hoop doet leven ondertussen
Lukasje schreef:Huertecilla schreef:Goedemorgen dames.
Ik woon in zonnig andalucía en landschildpadden zijn hier behoorlijkk populair als huisdier.
Helaas in mijn boerderij in de bergen minder simpel. Was in NL makkelijker om ´russen´ te houden: Zomermaanden buiten, wintermaanden binnen.
Zou héél graag een grote sulcata man rond hebben lopen in huis. Moet echter wel leuk zijn voor dat dier, anders beter niet. Hoop doet leven ondertussen
Waarom is dat minder makkelijk op de boerderij? En waarom zou het voor de schildpad niet leuk zijn bij je?
Huertecilla schreef:Serre worden ze hier ´s zamers in gekookt. Was dit jaar verschillende dag 50 graden in de schaduw.
In zomer is het punt niet; kan gewoon op het voor-terras. De winter is de uitdaging.
Overweeg een ´parkeerplek´ met warmte-mat en lamp naast de haard en verder los in de salon.
Als ik een man van 4 (of meer indien betaalbaar) jaar tegenkom ga ik er waarschijnlijk voor.
Een vriendin heeft me dit weekeinde een ´tegoedbon voor 1 schildpad´ gegeven
Hoppit schreef:[
Een warmere mat langs onder heeft weinig effect, hun temperatuurregeling werkt vanaf boven. Er zijn wel infrarood platen die je kunt kopen, beetje idee zoals kuikentjes onder een warmte lamp zitten. Mogelijk is dat iets om in je ruimte te integreren?
Leuk dat t een cadeautje isschildpadden zijn zo genieten om naar te kijken hoe t rondscharrelt