Senior poes; wanneer is het genoeg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Senior poes; wanneer is het genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:17

Schildklier zou het zomaar kunnen zijn. Hier ook een oudje die ook erg schreeuwerig werd en mager en hyper, toen bleek ook een te snelle schildklier.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:40

Ik heb altijd zo iets dat als ze zich zelf niet meer kunnen wassen ik toch ga na denken.omdat een poes vaak erg schoon is op zich zelf.

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 23:09

Vandaag is er bloed afgenomen, dierenarts controleert op nieren en schildklier. Bij schildklier zijn er nog pilletjes mogelijk, bij nieren kun je eigenlijk niks meer doen. Ze vond haar iid ook te mager en een echte senior. Vandaag heeft ze overigens niet gespuugd. Even morgen afwachten dus voordat we verdere beslissingen maken. Zoals eef_bam ook zegt " een dier weet niet wanneer je te vroeg bent, maar wel wanneer je te laat bent". Dat ging vandaag veel door mn hoofd.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 23:57

Klinkt mij ook als schildklier probleem. Als het door de nieren komt dan drinken ze enorm veel en dan stinken ze heel erg uit hun bek.

Mijn kat is 20 geworden met schildklierproblemen.

Sterkte!

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 23:20

Vandaag dierenarts aan de lijn; het is haar schildklier. Ze raadde tabletjes aan, 2x per dag. Hopelijk krijgen we het er in en doet het nog wat voor dr. We kunnen het allicht proberen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:59

Dat is relatief goed nieuws, ze kunnen enorm opknappen. Mijn kat is destijds geopereerd omdat hij heel beroerd werd van de pillen. Er bestaat overigens ook nog voer voor maar dan mag de kat beslist niks anders eten. Hopelijk slaat het snel aan en heeft je poes nog een fijne oude dag! Laat je nog eens weten hoe het gaat?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:00

bloemm schreef:
Vandaag dierenarts aan de lijn; het is haar schildklier. Ze raadde tabletjes aan, 2x per dag. Hopelijk krijgen we het er in en doet het nog wat voor dr. We kunnen het allicht proberen.

Dat hebben 2 van mijn katten ook gehad.
De één heeft er nog zo'n 2 jaar op geleefd, wel periodes dat het slechter ging en er weer bloed moest worden afgenomen om de waardes te onderzoeken en de medicatie weer aangepast moest worden.
De andere kat heeft er nog kort op geleefd.
Op zich ging het wel goed, maar achteraf bekeken zie ik wel dat het met de medicatie wel beter ging, maar echt helemaal happy zijn ze niet meer geweest.
De medicatie moet precies goed afgesteld zijn anders gaan de waardes weer schommelen en schiet het weer omhoog of omlaag.
Maar goed, dit is al wel 10 jaar geleden dus misschien kunnen ze het nu al veel beter goed instellen.
Veel sterkte voor je kat, ik hoop dat hij zo nog een poosje mee kan.
Wel alvast een tip, zodra je kat weer gaat mauwen, onrustig wordt, veel wil eten , dan weet je dat de waardes weer verkeerd zijn.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:06

Een operatie is eventueel ook echt een goed alternatief, we hebben die van ons op zijn 15e laten opereren en die is enorm opgeknapt. De medicatie is behoorlijk duur, dus omgerekend kan het voor ons al uit.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:11

Volgens mij zijn dat pillen die je niet stuk mag maken. Ik legde mn kat altijd op haar rug op mn schoot, deed haar bek open en duwde de pil achter in haar bek. Dat werkte voor ons het beste. Het is wel belangrijk dat de medicijnen goed afgesteld zijn, dan zal je kat weer de oude worden.

Er zijn ook nog andere opties om de schildklier te behandelen. De beste is met radioactief jodium. Maar dit is erg prijzig, toendertijd al rond de 900 euro. Ik heb achteraf spijt gehad dat ik daar niet voor gekozen had, mijn kat heeft ruim 6 jaar pillen geslikt. Ik denk dat ik dan net zo duur uit was.

Hopelijk zie je snel verbetering!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 05:51

Mijn oude kater krijgt ook al paar jaar medicijnen voor z'n schildklier, hij is er echt super van opgeknapt en doet het er top op.
Je mag ze idd niet breken omdat ze heel bitter zijn.
Ze kosten wel wat maar heb het over voor m'n oude grijze huistijger.
Ik gebruik easy pill, hij eet ze dan zo met z'n voer mee op, topspul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 05:59

Dat easypill vond ik zo'n goede uitvinding, dat heeft mijn leven echt makkelijker gemaakt. Mijn katten vonden dat echt lekker.

Ik heb ook een kat met een schildklierprobleem gehad, en met dat spul gingen die pilletjes er prima in. Ze zat er altijd mauwend op te wachten alsof ze een snoepje kreeg :') .

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 06:05

Ja hè, geen gedoe met dwingen of erin proppen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:15

bloemm schreef:

Fijn dat het niet haar nieren zijn! Hopelijk hebben jullie nog een mooie tijd samen :)