Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
pillow schreef:Varkens worden wel gevoerd met eikels dus daar kunnen ze prima tegen. En als je ze in de weide wilt, moeten ze echt een kram in de neus, anders houd je inderdaad geen weiland over.
Mona81 schreef:pillow schreef:Varkens worden wel gevoerd met eikels dus daar kunnen ze prima tegen. En als je ze in de weide wilt, moeten ze echt een kram in de neus, anders houd je inderdaad geen weiland over.
Een kram in de neus?
Edit: ik heb het even gegoogled, laat maar. Goddank is dat dus verboden. Beetje bizar dat je het als optie oppert...
WesternWay schreef:Nog als tip: ik volg de klauwmevrouw op insta. Interessant en misschien handig om ze (eerst) door haar te laten bekappen
Lynn_Nikita schreef:Voordeel is dat het adres waar ze vanaf komen mijn smid is, hij kan de voetjes onderhouden (indien nodig) al was dat tot nu toe niet nodig omdat ze op het verharde gevoerd werden en zo de hoefjes mooi afsleten.
Ik heb "gewonnen" er zijn gaaspanelen gekomen, met stroomdraadje ervoor, nog 2 tekort die worden morgen bijgehaald en dan kunnen ze zaterdag verhuizen
Het zijn broer en zus en hun leven lang al samen, nu liggen ze in een groot op alle 4 op en naast elkaar, kleiner hok zal geen probleem moeten zijn. Nu krijgen ze eerst het speelhuisje van de kinderen zodat wij in alle rust een nieuw houten hok kunnen maken.
@ pillow, ze komen niet op het gras dat kan ik afsluiten als de paarden er opstaan (en dat zijn +- 2 uur per dag max.) Geen krammen nodig
De bedoeling is dat ze eerst een aantal dagen in hun eigen paddockje blijven tot ze gewend zijn aan de paarden en andersom. Daarna kunnen ze samen maar zal de doorgang altijd open staan voor hun, maar een draadje dat de paarden niet erdoorheen kunnen.
pillow schreef:Weet niet of het verboden is maar ik zie het regelmatig. Ze hebben er geen last van en het is echt de enige optie om ze op het land te kunnen houden.
superpony schreef:Hooi?
En wij hebben stro en daar maken ze echt een bed van. Ze schudden het ook echt op en gaan er helemaal in liggen. De eerste tijd trokken ze het naar buiten, maar nu slapen ze in hun hok. Is hun eigen hok wat we mee kregen.
.
Paardenfan25 schreef:Ik voer brok , laag in suiker. Verder hooi, wilgentakken en groente en fruit. Soms brood. Welke fb ben jij lid Lynn?
Neon schreef:Varkens maken je hele wei en bak kapot... die wroeten echt ontzettend veel... ik zou hier absoluut niet voor kiezen...
Over het algemeen vinden paarden varkens ook echt niet leukZe zullen er vast aan wennen... maar ik merk dat ze hier toch terughoudenf blijven naar dr varkens van de buren...
Lynn_Nikita schreef:Paardenfan25 schreef:Ik voer brok , laag in suiker. Verder hooi, wilgentakken en groente en fruit. Soms brood. Welke fb ben jij lid Lynn?
sorry niet gereageerd zie ik, hobbyvarken vereniging en mini varken forum
welke brok geef jij? speciaal voor varkens? en hoeveel scheppen/ kg per dag?
Ik heb nu de garvo brok maar zo`n zak gaat er vrij snel doorheen
Neon schreef:Varkens maken je hele wei en bak kapot... die wroeten echt ontzettend veel... ik zou hier absoluut niet voor kiezen...
Over het algemeen vinden paarden varkens ook echt niet leukZe zullen er vast aan wennen... maar ik merk dat ze hier toch terughoudenf blijven naar dr varkens van de buren...